مرکز تحقیقاتی شهید سیدجواد علوی‌مقدم دومین مرکز تحقیقاتی‌ پس از مشهد است

محمدابراهیم قارزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: مرکز تحقیقاتی شهید سیدجواد علوی‌مقدم دومین مرکز تحقیقاتی‌ است که در استان و پس از مرکز تحقیقاتی شهید آقاسی‌زاده مشهد دایر شده است.

وی افزود: این مرکز در پنجم اسفند ماه سال گذشته و همزمان با روز مهندسی که با سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار همزمان شده بود با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری افتتاح شد.

رئیس بسیج دانشجویی سبزوار بیان کرد: فضای کنونی این مجموعه به صورت امانی از آموزش و پرورش دریافت شده و حدود 70 میلیون تومان هم بابت مباحث تجهیزاتی آن هزینه شده است.

قارزی تصریح کرد: در یک برنامه 5 ساله به دنبال فضایی ثابت و مستقل برای مرکز تحقیقاتی شهید سیدجواد علوی‌مقدم سبزوار هستیم و بودجه‌ای 500 میلیون تومانی را در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که 100 میلیون آن بابت زمین و 400 میلیون دیگر هم جهت ساخت و تجهیز این مرکز پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: در برنامه کاری خود تأسیس و راه‌اندازی 4 مرکز تحقیقاتی در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه را لحاظ کرده‌ایم که مراکز مشهد و سبزوار فعال شده‌اند و مرکز نیشابور هم در دست اقدام است و در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اما کار ساخت مرکز تربت حیدریه هنوز آغاز نشده و وضعیتش نامشخص است.

مسئول مرکز تحقیقاتی شهید آقاسی‌زاده خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز تحقیقاتی شهید سیدجواد علوی‌مقدم سبزوار در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آزمایشگاهی، آموزشی و فناوری است و در این مرکز 10 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیرمستقیم همکاری دارند و در مجموع در این مرکز برای 110 نفر ایجاد شغل شده است.

قارزی گفت: در حوزه درآمدزایی چشم‌انداز این مرکز تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تولید و سرمایه مبتنی بر دانش روز بوده و تاکنون 15 درصد از چشم‌اندازهای تعریف شده محقق شده و 85 درصد دیگر هم در برنامه‌ای 3 ساله محقق می‌شود.

 

منبع : خبرگذاری تسنیم
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما