ثامن الحجج سبزوار برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات کشتی با چوخه اسفراین شد

تیم کشتی با چوخه ثامن الحجج سبزوار امسال نیز برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات کشتی با چوخه اسفراین در استان خراسان شمالی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، موسسه  مالی  و اعتباری ثامن الحجج به مدیرعاملی سیدابوالفضل میرعلی با حمایت های موثری که از رشته های موفق ورزشی در سبزوار به عمل آورده در چند سال اخیر به طور پیوسته نام این شهر را در میادین  مختلف ورزشی در سطح کشور و حتی در پاره ای از موارد در سطح آسیا با کسب افتخارات مختلف مطرح کرده و بنابراین نقش غیرقابل انکاری در ورزش  سبزوار ایفا کرده است.

البته در همه این مدت حاشیه هایی پیرامون فعالیت های موسسه ثامن الحجج در سبزوار وجود داشته است که به نظر  می رسد شماری از این حاشیه ها به صورت مغرضانه ای از سوی برخی گروه ها و جریانات خاص سیاسی برای موسسه ای که حداقل در زمینه ورزشی خدمات غیرقابل انکاری برای سبزوار و خراسان انجام  داده، به وجود آمده و البته در عمل نتوانسته بر فعالیت مقتدرانه باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج تاثیری  بگذارد.

بدین ترتیب در حدود 4 سال گذشته مردمان خراسان رضوی دائما شاهد مطرح شدن موفقیت آمیز و دائمی نام تیم های ثامن  الحجج سبزوار به نمایندگی از این استان در میادین  مختلف  ورزشی کشور و آسیا و هم ردیف با تیم شهرهایی  نظیر اصفهان در هندبال، مازندران  درکشتی و ارومیه در والیبال بوده اند. موفقیت هایی  که آنقدر ادامه دار و متعدد بوده است  که نمی  توان  آن ها را اتفاقی و شانسی دانست بلکه افتخاراتی واقعی برای دیار سربداران  است که برای همیشه در تاریخچه این رشته های ورزشی  کشور ثبت خواهد شد.

یکی از این  موفقیت ها چهاردهم  فروردین  94 برای دومین سال پیاپی در چشمه زینل خان  اسفراین برای تیم ثامن  الحجج سبزوار رقم خورد تا بار دیگر ورزشکاران خراسان شمالی  در زمین خود افتخار قهرمانی  را به ورزشکاران سبزواری واگذار  کنند.

متن خبر دومین قهرمانی تیم کشتی با چوخه ثامن  الحجج سبزوار در مسابقات اسفراین به نقل از خبرگزاری  ایرنا درادامه منتشر  می شود:

ثامن الحجج سبزوار، قهرمان مسابقات  کشتی با چوخه اسفراین شد

مسابقات سنتی و آیینی کشتی باچوخه 14 فروردین اسفراین، قهرمانی کشور، عصر جمعه با قهرمانی تیم ثامن الحجج (ع) سبزوار، برای دومین سال پیاپی، پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در پایان این رقابتهای یک روزه، پس از ثامن الحجج سبزوار که با 36 امتیاز و برای دومین سال متوالی عنوان اول این مسابقات را از آن خود می کرد، تیم های لوله گستر اسفراین و سبک سازان شرق از بجنورد، با امتیاز مشابه 27، دوم و سوم شدند.

در این مسابقات که در حضور دهها هزار تماشاگر مشتاق در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار شد 128 کشتی گیر نامدار این رشته در قالب 32 تیم از استانهای سه گانه خراسان، تهران، مازندران و سمنان در چهار وزن 70، 80، 90 و بالای 90 کیلوگرم به رقابت پرداختند.

در بخش انفرادی این رقابت ها نیز این افراد به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند:

وزن 70 کیلوگرم: ابراهیم ولیان از تیم لوله گستر اسفراین، علی شاوردیان از تیم سبک سازان شرق و محمد محمدی بریمانلو از تیم ثامن الحجج

وزن 80 کیلوگرم: الیاس علی اکبری از تیم لوله گستر اسفراین، حامد میرزاپور از تربت جام و علیرضا جهانیان از تیم ثامن الحجج

وزن 90 کیلوگرم: محمد تیموری از تیم ثامن الحجج، مصطفی نیمروزی از تیم سبک سازان شرق و مجتبی زمانی از تیم بازرگانی طلوع

وزن 90+ کیلوگرم: جواد محجوب از تیم ثامن الحجج سبزوار، امین جعفرزاده از تیم سبک سازان شرق و سعید دلیر از تیم شهرداری اسفراین

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم اسفراین و بجنورد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی از مهمانان و تماشاگران ویژه این آیین سنتی بودند.

در پایان این مسابقات به نفرات اول هر وزن مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه یک بسته صنایع دستی و گردشگری اسفراین به ارزش 10 میلیون ریال، به نفرات دوم 20 میلیون ریال و نفرات سوم نیز 15 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

مرکز شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

خطه خراسان خاستگاه ورزش آیینی کشتی باچوخه است که طرفداران بی شماری در میان مردم دارد و هرساله در روز 14 فروردین، اصلی ترین رقابتهای آن در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

 

نظرت را بنویس
comments

مسابقات کوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیما

امیدوارم این قهرمانی بازم با خریدن همه ی کشتی گیرای مطرح برای تیم نبوده باشه؟!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما