برخورداری مجتمع فولاد سبزوار از راه آهن، با احداث ایستگاه حکم آباد جوین

طی مراسمی با حضور مسوولان، کلنگ احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرستان جوین به زمین خورد.

به گزاش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) در این پروژه قرار است ایستگاه راه آهن اسفراین در خراسان شمالی به مکان جدید واقع در دهستان حکم آباد شهرستان جوین خراسان رضوی منتقل شود.

این کار علاوه بر دسترسی آسانتر مردم منطقه به راه آهن سراسری، باعث اتصال مجتمع فولاد سبزوار به راه آهن و فراهم شدن زمینه حمل بار و محصولات مجتمع از طریق خطوط ریلی نیز می شود .

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی امروز در این مراسم که در حکم‌آباد برگزار شد، جابجایی ایستگاه خط آهن اسفراین به جوین و احداث ایستگاه در این شهرستان را حاصل نیاز سنجی در منطقه دانست و گفت: یکی از دلایل جابجایی این ایستگاه، وجود مجتمع فولاد سبزوار و نیاز به حمل و نقل ریلی بعنوان یکی از ضروریات این کارخانه است.

محمدهادی ضیائی‌مهر تصریح کرد: احداث ایستگاه راه آهن می‌تواند در فرآیند تولید این پروژه و انتقال و صادرات محصولات آن، موثر باشد.

او با بیان اینکه تلاش ما احداث ایستگاه ظرف مدت یکسال و بهره‌برداری از آن در سال 94 است، افزود: خوشبختانه اعتبارات این پروژه از طریق ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: ساختمان این پروژه در زمینی به مساحت 22 هکتار و زیربنای هزار و 800 متر مربع و در شش خط ساخته می‌شود که محل اتصال کارخانه فولاد و شبکه ریلی است.

او با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه این پروژه افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما اعتبار جابجایی این ایستگاه به میزان 30 میلیارد تومان بود که قرار است این اعتبار تامین شود.

ضیائی مهر مشکل دیگر را نبود تقارن ایستگاه‌ها با یکدیگر عنوان کرد و افزود: این مشکل نیز با ایجاد سیستم کنترلی هوشمندی که وزارت راه وشهرسازی ایجاد کرده است، برطرف می‌شود.

این مسوول همچنین یکی از مشکلات مهم احداث این پروژه را نبود برخی از تاسیسات زیر بنایی مانند آب، برق و گاز دانست و گفت: برای انتقال این تاسیسات اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم مدیریت سیاسی شهرستان در تامین آن کوشا باشد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل از نیازهای ضروری کشور برای گسترش صادرات و توسعه اقتصادی است، ادامه داد: هرچقدر توسعه ریلی کشور مورد توجه قرار گیرد، شاهد خلوت شدن جاده‌ها و کاهش تصادفات هستیم.

او با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای در زمینه توسعه ریلی دارد، عنوان کرد: در یک سال اخیر مجلس شورای اسلامی و دولت اعتبارات ویژه‌‌ای به این بخش اختصاص داده اند که سبب توسعه زیرساخت‌های ریلی، افزایش حجم جابجایی بار و مسافر و رضایتمندی مردم شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما