پلیس راه سبزوار جابه جا می شود

فرماندار ویژه سبزوار خبر داد
جابه‌جایی پلیس راه سبزوار در سال 94

فرماندار سبزوار از جابه‌جایی پلیس راه این شهرستان در سال 94 خبر داد.

احمد برادران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه موقعیت مکانی و فرسودگی ساختمان پلیس راه فعلی سبزوار سبب شده تا پیگیری‌هایی برای جابه‌جایی آن صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به وسعت شهرستان موقعیت فعلی پلیس راه در داخل حریم شهرستان قرار گرفته است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه وضعیت فیزیکی ساختمان نیز سبب شده تا مدیریت شهرستان به فکر احداث ساختمان جدیدی برای این مجموعه باشد، تصریح کرد: مدتی است که فردی ادعایی حقوقی را در ارتباط با زمین این محل مطرح کرده که مشکلات قانونی را نیز به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم در استانداری و کمیته فنی برای احداث ساختمان جدید پلیس راه سبزوار صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه موافقت‌های لازم در استانداری برای انتقال پلیس راه صورت گرفته و ما نیز در شهرستان پیگیر اختصاص زمین برای اجرای پروژه هستیم.

برادران با بیان اینکه احداث ساختمان پلیس راه بر عهده سازمان حمل و نقل استان است، افزود: در این زمینه نیز هماهنگی با مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان صورت گرفته قرار شده اعتبارات ساخت این مجموعه را از محل 30 درصد عوارض جرائم راهنمایی و رانندگی تامین کنند.

وی با بیان اینکه گزینه‌های مختلفی نیز برای محل احداث پروژه در محور سبزوار - شاهرود مورد بررسی قرار گرفته است، یادآور شد: پلیس راه استان علاقه‌مند است تا این مکان را در محور سبزوار ـ شاهرود در مسیر برگشت احداث کند.

فرماندار سبزوار با اشاره به مسئله احداث پایانه‌های غیر متمرکز در شهرستان عنوان کرد: تمرکز پایانه‌های مسافربری در شهرستان و تجمع وسایل نقلیه و مسافران در یک مکان دارای تبعات منفی زیادی است.

وی با بیان اینکه فرمانداری پیگیر ایجاد دو پایانه غیر متمرکز در شهرستان از طریق شهرداری است، خاطرنشان کرد: در همین زمینه از شهرداری خواسته شده تا دو قطعه زمین برای اجرای این پروژه‌ها در سال آِینده پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه امسال و افزایش ترددها از محور سبزوار-مشهد اضافه کرد: یکی از نیازهای مهم شهرستان در این محور استقرار پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محدوده زعفرانیه این محور است.

برادران با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی در این زمینه از سوی هلال احمر، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته اظهار داشت: پیگیر هستیم تا از طریق دانشگاه علوم پزشکی ساختمانی را که متعلق به این دانشگاه است به هلال احمر واگذار کنیم تا آنها بتوانند نیروی‌های امداد و نجات خود را در محور مستقر کنند.

وی با اشاره به استقرار امداد هوایی در شهرستان سبزوار نیز گفت: پیگیری‌های زیادی در این زمینه توسط فرمانداری و نمایندگان مجلس صورت گرفته که متاسفانه هزینه‌های برآورد شده در توان دانشگاه علوم پزشکی برای تامین بالگرد امداد هوایی در شهرستان نیست.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه قول‌های مساعدی از سوی هوانیروز ارتش در زمینه استقرار بالگرد داده شده افزود: نمایندگان مجلس پیگیر هستند تا بتوانند این نیاز مهم را با همکاری هوانیروز در شهرستان محقق کنند.

برادران با بیان اینکه اعتبارات استقرار امداد هوایی باید از طریق وزارتخانه تامین شود، ادامه داد: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان مساعدت‌های لازم را در این زمینه به شهرستان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما