فرودگاه های بجنورد و سبزوار گرفتار کنسلی دائم پروازها

مدتی است کنسل شدن پروازهای فرودگاه ها در بسیاری از شهرهای کشور به یک مشکل مهم در برنامه ریزی سفر شماری از هموطنانمان منجر شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار و بجنورد نیز دو مورد از شهرهای شمال شرق کشور هستند که به طور  همزمان با این مشکل مواجهند و در حالی که بسیاری از پروازهای فرودگاه سبزوار در بهمن ماه گذشته کنسل شد، فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز از این جهت وضعیت بهتری ندارد و این موضوع باعث اعتراض مسافران و رسانه ها شده است.

نکته جالب درباره فرودگاه بجنورد این است که در تابلو سردر این فرودگاه مدتی است عنوان بین المللی درج شده است، در حالی که فرودگاه بجنورد تا کنون هیچ پرواز خارجی انجام نداده است و از این بابت حتی فرودگاه سبزوار که تا کنون دو مقصد خارجی در سوریه و عراق را تجربه کرده است،  بیشتر از بجنورد شایسته عنوان بین المللی است. با این حال هیچ یک از این دو فرودگاه در حال حاضر نه تنها پروازهای بین المللی ندارند، بلکه در پروازهای داخلی هم به مشکل کنسل و تأخیر فراوان پروازها برخورده اند.

در همین زمینه روزنامه خراسان مشکل کنسلی پروازهای فرودگاه بجنورد را به شرح زیر منتشر کرده است:

داستان کنسل شدن پروازهاي فرودگاه بجنورد انگار پاياني ندارد و هر ماه به خصوص در فصول سرد سال، چند پرواز به دلايل مختلف، امکان نشستن در تنها فرودگاه استان را پيدا نمي کند. در حالي که 3 پرواز شرکت هاي هواپيمايي ماهان، آسمان و اترک به مقصد فرودگاه بجنورد طي هفته گذشته به دليل شرايط نامناسب جوي، کمبود ديد و ارتفاع پايين ابر و نقص فني لغو شد و مسافران را سردرگم و مشکلات عديده اي را براي آن ها ايجاد کرد. روز گذشته نيز با لغو پرواز شرکت هواپيمايي اترک، دوباره مسافران تهران- بجنورد چشم انتظار ماندند و مجبور شدند يا از پرواز مشهد استفاده و يا با وسيله نقليه ديگري به سمت بجنورد حرکت کنند و شايد هم يک روز ديگر منتظر ماندند تا شايد پرواز امروز، رنگ باند فرودگاه اين شهر را ببيند و با تأخير به مقصد برسند. اين در حالي است که با توجه به وضعيت مناسب جوي و آسمان بدون ابر بجنورد، مسافران تصور مي کردند مي توانند با کمترين دردسر، از طريق پرواز فرودگاه شهرشان به تهران مسافرت کنند.يکي از شهروندان با گلايه از کنسلي هاي متعدد پروازهاي فرودگاه بجنورد گفت: هفته گذشته قصد بازگشت از تهران از طريق پرواز تهران- بجنورد را داشتم اما با کنسل شدن اين پرواز مجبور شدم با پرواز تهران- مشهد و سپس با استفاده از سمند مسافربري به شهرم بازگردم که هم وقت فراوان و هم هزينه زيادي را متحمل شدم.وي تصريح کرد: هزينه هايي را که با کنسل شدن پرواز به مسافران پرواز تهران- بجنورد تحميل مي شود چه کسي بايد جبران کند؟ يکي ديگر از شهروندان گفت: روز گذشته بايد براي شرکت در مراسمي مهم خودم را به بجنورد مي رساندم اما با لغو پرواز تهران به اين شهر مجبور شدم از پرواز مشهد استفاده کنم و با مشکلات مختلفي مواجه شدم. وي تصريح کرد: مسئولان استاني بايد براي برطرف شدن اين مشکل، اقدامي اساسي انجام دهند زيرا مدت هاست که عنوان مي شود مشکل کنسلي پروازها با نصب دستگاه آييلس برطرف مي شود با اين حال از بهره برداري از اين دستگاه و تحقق وعده هاي مسئولان خبري نيست.در همين حال، يکي از کارکنان فرودگاه بجنورد به خبرنگار ما گفت: شرکت هواپيمايي اترک 3، 4 روز است که پروازهاي خود را لغو کرده و دليل آن نيز به فرودگاه بجنورد اعلام نشده است. «ساکتي» مدير روابط عمومي فرودگاه بجنورد نيز گفت: شرايط نامناسب جوي و نقص فني، دليل لغو پروازهاي اين فرودگاه در 3 روز هفته گذشته بود.

منبع: روزنامه خراسان

لازم به توضیح  است در منطقه شمال شرق کشور در دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی با جمعیتی نزدیک به 7 میلیون نفر، تنها سه شهرستان مشهد، سبزوار و بجنورد دارای فرودگاهند که به نظر می رسد جهت خدمات رسانی بهتر به مردم این منطقه از کشور و کاهش تمرکزگرایی از روی کلانشهر مشهد، تقویت فرودگاه های شهرهای بجنورد و سبزوار بسیار ضروری است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شرکت هواپیمایی ماهان برای اولین بار به فرودگاه بجنورد پرواز برقرار کرد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما