نجات زنی 60 ساله از مرگ با:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تامپوناد قلبی در بیمارستان واسعی سبزوار

در بخش عمل جراحی قلب باز واسعی انجام شد

با عمل جراحی تامپوناد قلبی زنی 60 ساله از مرگ نجات یافت

مسلم منصوری سرپرستار جراحی قلب باز واسعی در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت: با عمل جراحی تامپوناد قلبی در بخش جراحی قلب باز واسعی ،زنی 60 ساله از مرگ نجات یافت.

بخش جراحی قلب باز مرکز آموزشی و درمانی واسعی سبزوار دارای 8 تخت فعال ویژه ICU و سایر تجهیزات و امکانات پزشکی و 2 اتاق عمل با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و دویست میلیون تومان در بخش عمرانی و خرید تجهیزات در مساحتی با 520 مترمربع با حضور دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت در شهریورماه سال جاری افتتاح شد.

این بخش با انجام هر هفته یک عمل به تعداد 25 عمل جراحی قلب باز رسیده است که از اردیبهشت‌ماه سال آینده به دو عمل در هفته می‌رسد.

سرپرستار جراحی قلب باز واسعی اظهار داشت: دوشنبه شب گذشته زنی 60 ساله را با تشخیص تامپوناد حاد قلبی و ضربان قلبی بالای 170 از ICU بیمارستان به بخش منتقل شد. و با انجام عمل جراحی توسط دکتر قمیسی فوق تخصص جراحی قلب باز و خانم دکتر یوسفی فوق تخصص بیهوشی و کادر و تکنسین‌های بخش جراحی قلب باز بعد از عمل تامپوناد به علت تجمع مایعات در جداره بیرونی قلب و مختل کردن شدید فعالیت قلب ، یک و نیم لیتر مایع از قلب بیمار خارج کردند.

وی افزود: قبل از اینکه بخش جراحی قلب باز راه‌اندازی شود بیماران تامپوناد قلبی را به مرکز استان اعزام می‌کردیم که اغلب به علت وخامت حال و ایست قلبی فوت می‌کردند.

در پایان گفتنی است: تامپوناد قلبی Cardiac tamponade)) یا سوراخ‌گرفتگی برون‌شامه، یکی از مشکلاتی است که برای قلب می‌تواند پیش بیاید. این مشکل درنتیجه تجمع مایع در برون‌شامه قلب (پریکارد) همراه با افزایش فشار در برون‌شامه تا حدی که عملکرد قلب مختل شود پیش می‌آید.

تامپوناد قلبی یک وضعیت «تنگنا آور زیستی» است که ناشی از تحت فشار قرار گرفتن قلب به صورت آهسته یا سریع توسط خون، چرک، گاز و مایع تجمع‌یافته در فضای پریکارد ایجاد می‌شود. این حالت باعث کاهش جریان ورودی به قلب، کاهش حجم ضربه‌ای و در کل باعث اختلال در پویایی خون در بدن می‌شود.

شایان‌ذکر است: پیگیری مصاحبه‌ای با دکتر قمیسی بودیم که باخبر شدیم برای تدریس به معاونت آموزشی دانشگاه رفته‌اند که در اسرع وقت مصاحبه با ایشان تنظیم می‌کنیم

منبع: وبسایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

نگین

باعرض سلام اقای دکتر مسلم من فکر میکنم بی کفایتی شما باعث این بی سر و سامانی بیمارستانها شده .ویکی دیگر از بی کفایتی شما باسلام .جناب دکتر مسلم رئیس علوم پزشکی متاسفانه سبزوار به خاطر بی کفایتی شما ست که بیمارستانهای سبزوار اینقدر بی سرو سامان است گاهی وقتها چه خوب است که از رختخواب بیرون بیایید وبه اورزانس وبخشها سر بزنید ببنید که کارکنان انجا تنها به چیزی که فکر نمیکنن بیماران بیچاره محروم هستند وواقعا من قصد توهین ندارم ولی شما را مقصر میدانم . .

نگین

با سلام به اساتید محترم وروئسای علوم پزشکی..من ماه گذشته سبزوار بودم وشرایطی پیش امد که من مجبور شدم به بیمارستان واسعی از اورزانس وبخش داخلی دیدن کنم خیلی متاسف شدم برای مردم سبزوار و چیز هایی را مشاهده کردم که خیلی غم انگیز بود وخواهش میکنم مدیران وپزشکان محترم گاهی وقتها که وقت خواب واستراحتتون به اورزانس بیمارستانها سری بزنید ولطفا سرزده برید وملاحظه کنید.

مفتح

الحمدالله در بخش پزشکی به واسطه زحمات مسئولین قبلی وهمچنین مسئولین امروز دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه حرفی برای گفتن داریم و امیدواریم آقای مسلم رییس دانشگاه ، دانشکده دندان پزشکی به فراموشی منجر نشود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما