٣٨٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه سبزوار مصرف شد

 مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه سبزوار در ١١ ماه امسال، به بیش از ٣٨٠ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار به خبرنگار شانا گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ٣٨٦ میلیون و ٣٣٧ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره در این منطقه توزیع و مصرف شده است.

عیسی افتخاری افزود: در بازه زمانی یاد شده، سهم بنزین مصرفی این منطقه ١٢٩ میلیون و ٩٥٣ هزار لیتر بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، تغییر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به کاهش ١٤,٥ درصدی مصرف نفت سفید نسبت به ١١ ماه سال گذشته اظهار کرد: مصرف این فرآورده در ٣٣٦ روز امسال، به ٤٩ میلیون و ٨١٥ هزار لیتر رسیده است.

افتخاری، شرایط آب و هوایی مطلوب و توسعه شبکه گاز طبیعی را از دلایل کاهش مصرف این فرآورده نفتی برشمرد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار، دراین بازه زمانی، ١٨٥ میلیون و ٧٩٠ هزار لیتر نفت گاز در سطح منطقه مصرف شده که در قیاس با مدت مشابه سال پیش، یک درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول همچنین از کاهش ٧١ درصدی مصرف نفت کوره نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: مصرف فرآورده نفتی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، به ٢٠ میلیون و ٧٧٩ هزار لیتر رسیده است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت کوره در سال جاری را  گازرسانی به کارخانه های سیمان و بعضی نقاط مصرف جدید اعلام کرد.

افتخاری درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) منطقه سبزوار نیز گفت: در ١١ ماه امسال، بیش از ٥٤ میلیون و ٧٧٦ هزار مترمکعب از این سوخت پاک در منطقه مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، نزدیک به پنج درصد افزایش یافته است.


 منبع : اکو فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما