9 ماه بی تدبیری در اداره تعزیرات حکومتی سبزوار

اداره تعزیرات حکومتی یکی از ادارات شهرستان سبزوار است که عملکرد آن در چند ماه اخیر مورد اعتراض شهروندان سبزواری بوده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، برخی مخاطبان این مجله در ماه های گذشته طی ارسال پیام هایی که در بخش صدای مردم همین وبسایت منتشر شده است، اعتراض خود را نسبت به عملکرد اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اعلام داشته اند که در پیوندهای درج شده در زیر قابل مشاهده است:

چرا سوییزی از اداره تعزیرات حکومتی سبزوار رفت؟

عملکرد اداره تعزیرات در بازرسی نامحسوس قیمت ها بسیار ضعیف است
 

پایگاه خبری تحلیلی سبزوارنیوز نیز در روزهای اخیر در گزارشی مستقل به سراغ مشکلات اداره تعزیرات حکومتی سبزوار رفته است که به نظر می رسد در حال حاضر مهمترین مشکل محرومیت 9 ماهه این اداره از داشتن رئیس و مدیریت شدنش با حضور یک سرپرست پاره وقت باشد که هفته ای یک روز برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پرجمعیت سبزوار وقت می گذارد!

بدین ترتیب می توان این موضوع را چنان که خبرنگار سبزوارنیوز دنبال کرده است، یک بی تدبیری بزرگ و طولانی مدت - حداقل 9 ماهه - در اداره یکی از دستگاه های اداری بزرگترین شهرستان غرب خراسان دانست که معلوم نیست تا چه زمانی قرار است ادامه یابد.


مثلث نظارت بر بازار با دوضلع قدرت
عدالت اجتماعی منتظر ریاست جدید
سبزوار نیوز/ از اردیبهشت امسال سازمان تعزیرات حکومتی سبزوار بعد از استعفای ریاست آن به صورت سرپرستی اداره می شود که حضور ریاست سازمان تعزیرات حکومتی نیشابور به صورت یک روز در هفته در شهرستان بزرکی مانند سبزوار که مرکز تجارت غرب استان خراسان رضوی است پاسخگوی نیاز شهرستان نبوده و اقدامات سازمان های نظارتی دیگر را تحت شعاع خود قرار می دهد و باعث سلب اعتماد بیشتر مردم از مسئولان شده است.

یکی از ارکان اساسی  در توسعه اقتصادی هر کشور حمایت و نظارت  بر بازار است که فعالیت این حوزه باعث عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری خواهد شد . قوه قضائیه به عنوان یکی از سه قوه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان ناظر بر اجرای صحیح قوانین و مقررات جاری در کشور،علاوه بر بستر سازی مناسب برای عدالت اجتماعی در جامعه مدنی ، برخورد با متخلفان و خاطیان از وظایف ذاتی آن بوده و صدور احکام قضایی بر اساس قانون اساسی و قانون جزا در دستور کار دارد .

با ورود به ماه اسفند، بازار های رسمی و غیر رسمی برای خرید ایام نوروز شهروندان شروع به فعالیتی گسترده کرده و نمایشگاههای فصلی نیز این بازار را تحت شعاع خود قرارمی دهد. در این حرکت عظیم اصناف برای کسب سهم بیشتر از بازار هدف (مشتریان) نظارت بر اجرای صحیح مقررات و ضوابط قانون اصناف کشور به عهده اداره صنعت ، معدن و تجارت – اتاق اصناف شهرستان، سازمان تعزیرات حکومتی بوده که این مثلث نظارت با همدلی و همکاری می توانند بازار را تحت کنترل و نظارت خود داشته و از اجحاف در حق مردم که به حق ولی نعمتان انقلاب هستند جلوگیری کنند که نیود همکاری و همدلی موثر این مثلث ناظر سبب ظلم و ستم به شهروندان به عنوان پایه هاس اصلی اقتصاد کشور خواهد شد.
سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان نماینده قوه قضائیه کشور در نظارت بر اصناف و بازار نقش بسیار حساسی به عهده دارد که حمایت از حقوق مصرف کننده و رسیدگی به شکایت از اصناف به عهده این ارگان رسمی کشور است که احکام آن لازم الاجرا بوده و ضعف در مدیریت آن تبعات جبران ناپذیری را به اعتماد عمومی شهروندان و بازاریان منصف وارد میکند که گاهی قابل جبران نیز نیست .
در همین راستا امیدواریم مقامات مسئول استانی و کشوری نسبت به معرفی ریاست سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان برای انجام وظایف محوله اقدام فوری را برای این ایام آخر سال معرفی تا ضمن ارتقا تعزیرات حکومتی سبزوار از سرپرستی به ریاست ، شاهد ایجاد همکاری بهتر بین مثلث نظارت بر بازار شده و از قانون گریزی و قانون شکنی بعضی از اصناف جلوگیری به عمل آید .

لازم به ذکر است سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان سبزوار از اردیبهشت ماه امسال بعد از استعفاء ریاست آن به صورت سرپرستی اداره شده که این امر لایق مردم دیار سربلند سربداران به عنوان حامیان اصلی انقلاب اسلامی نیست و جای امیدواری است بعد از معرفی دادستان جدید شهرستان و فعالیت مثبت ایشان در اجرای قوانین قضایی در دادگستری ، مقامات قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی کشور، نسبت به این مسئله اقدامی عاجلی انجام داده و باعث ثبات در بازار خرید شب عید و جلوگیری از ظلم وضامن عدالت اجتماعی در جامعه بوده و نهاد های دیگر همچون اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف سبزوار با دلگرمی بیشتری بعد از انتخاب ریاست جدید سازمان تعزیرات سبزوار به خدمت رسانی به مردم دیار دار المومنین اقدام نمایند.

منبع: سبزوارنیوز

نظرت را بنویس
comments

بنده خدا

یاوه گویی نکنید...با تشکر

بنده خدا

با سلام تا جائیکه بنده میدانم وظیفه ی بازرسی از اصناف بر عهده ی واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف هست که آنها نیز زیر مجموعه ی اداره صنعت ، معدن و تجارت هستند . پس لطفا در محتویات مطالبی که میگذارید دقت داشته باشید ...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما