فاز دوم آزادراه حرم تا حرم از خراسان رضوی انجام می شود

فاز دوم آزاد راه از مشهد

پس از پیگیری های نمایندگان استان درباره تکمیل پروژه حرم تا حرم رئیس جمهور در سفر استانی قم وعده داد؛
فاز دوم پروژه آزاد‌راه حرم تا حرم با پیگیری نمایندگان استان از خراسان رضوی آغاز می‌شود.
فاز دوم این پروژه که قرار بود از محدوده سمنان در منطقه گرمسار آغاز شود با قول وزیر راه و شهرسازی و با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از خراسان رضوی آغاز خواهد شد.

 
عملیات احداث فاز دو پروژه حرم تا حرم از خراسان رضوی
سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار و عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این زمینه اظهار کرد: قرار بود فاز دوم پروژه مذکور از گرمسار آغاز شود؛ اما با توجه به اینکه سالانه ٣٠‌میلیون نفر از طریق این جاده به  مشهد مقدس سفر می‌کنند،‌‌ این پروژه از خراسان رضوی  آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش ٩٠‌دقیقه‌ای زمان برای خودروهای سبک و ١٥٠‌دقیقه‌ای برای خودروهای سنگین و همچنین کاهش ٥٠٠‌میلیون لیتری بنزین در طول سال در یک دوره بهره‌برداری ٢٠‌ساله
با افتتاح این آزاد‌راه، ادامه می‌دهد: این آزاد‌راه یکی از آزاد‌راه‌‌های مهم است که مرکز را به شرق کشور متصل می‌کند، ضمن اینکه افتتاح این آزاد راه می‌تواند نقش قابل توجهی در ارتقای ایمنی و تعدد سفرهای زیارتی به مقصد مشهد داشته
باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی و قول مساعدت وزیر در این زمینه می‌افزاید: در این جلسه وزیر قول قطعی داد که قطعه دوم از خراسان رضوی آغاز شود.

 
دو سال آینده فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره می‌گوید: یکی از طرح‌های بزرگ و با اهمیت ملی آزاد‌راه حرم تا حرم است که افتتاح آن منافع مالی زیادی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.
پژمان‌فر با بیان اینکه در صورت افتتاح کامل این پروژه علاوه بر کاهش سوخت و صرفه‌جویی در مصرف بنزین و تلفات جاده‌ای نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت، می‌افزاید: فاز اول این طرح از حرم حضرت معصومه‌(س) تا گرمسارامروز (دیروز) با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود و اثرات مفید آن به‌‌زودی بر همگان آشکار خواهد شد.
این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاز دوم آن نیز به‌زودی از خراسان رضوی آغاز می‌شود، اظهار می‌دارد: یکی از بخش‌های مهم این آزادراه مسیر سمنان تا خراسان رضوی است، به همین منظور با پیگیری نمایندگان استان در مجلس و قول وزیر راه فاز دوم آن از خراسان رضوی آغاز خواهد شد.
وی در پاسخ در‌باره اینکه فاز اول این پروژه طی دو سال به بهره‌برداری رسید، پیش‌بینی می‌کنید احداث فاز دوم چند سال زمان ببرد، اظهار می‌دارد: به‌تازگی اعتبار بسیار کمی برای شروع فاز دوم آن را دولت پیش‌بینی کرده است، در صورت ترزیق اعتبار فکر نمی‌کنم افتتاح پروژه بیشتر از یکی‌دو سال زمان ببرد.


سود ٤٠٠٠ میلیاردی طی ٢٠ سال
چند روز پیش معاون ساخت آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشوراین آزادراه را مهم عنوان کرد و گفت آزاد‌راه حرم تا حرم مرکز و شرق ایران را به شمال شرق کشور و استان پرتردد و پرترافیک خراسان متصل می‌کند و می‌تواند گام مهمی برای تکمیل کریدورهای آزادراهی فعال در ایران باشد.
حسن احمدی‌نوری با بیان اینکه آزادراه حرم تا حرم در طول ٢٠‌سال بهره‌برداری نزدیک به ٤٤٠٠ میلیارد تومان درآمد به کشور اضافه می‌کند، اظهار کرد: بحث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی،‌ افزایش امنیت، کاهش مسیر و افزایش سرعت تردد اصلی‌ترین شاخصه‌های این طرح به حساب می‌آید که با توجه به درآمدها و صرفه‌جویی
حاصل از آن می‌توان امید داشت در طول ٢٠‌سال بیش از ٤٠٠٠‌میلیارد تومان عاید کشور کند.

 
صرفه جویی ٥٠٠ میلیون لیتر بنزین
معاون ساخت آزادراه درباره وضعیت دیگر قطعات پروژه بزرگ حرم تا حرم نیز اظهار کرد: دو قطعه نیشابور - باغچه و سمنان - نیشابور قطعات اصلی این آزادراه مهم را تشکیل می‌دهند که بحث مطالعات روی قطعه نیشابور و باغچه به پایان رسیده و حدفاصل سمنان - نیشابور در انتظار جذب سرمایه‌گذار است.
احمدی‌نوری با اشاره به سرعت خوب شرکت ساخت در ساخت و تکمیل قطعه اول این آزادراه اظهار کرد: با توجه به اینکه آزادراه حرم تا حرم یک پروژه بزرگ ملی به حساب می‌آید، حدفاصل ساخت آن بین هفت‌سال تا ١٥‌سال تخمین زده می‌شود .‌این درحالی است که با اقدامات صورت‌گرفته از سوی دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا قطعه ١٥٢‌کیلومتری قم -گرمسار در کمتر از طول دو سال به پایان
رسید.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از امکانات موجود در این مسیر از یک‌سو زمان حرکت در یکی از اصلی‌ترین مسیرهای کشور را کاهش داده و البته بار ترافیکی پایتخت را به پایین‌ترین حد خود برسانیم
در کنار آن می‌توان با استفاده از برخی مزایا صرفه‌جویی بنزین را به ٥٠٠‌میلیون لیتر برسانیم.
...................................



روحانی : وزیر راه قول داده است که قطعه دوم آزاد راه از مشهد تا نیشابور انجام شود
همچنین رئیس‌جمهور شب گذشته در مراسم افتتاح قطعه نخست طرح آزاد راه حرم تا حرم که از قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر احداث شده است، گفت: امروز برای ملت ایران، به ویژه برای سه استان تهران، قم و سمنان که در مسیر این آزاد راه قرار دارد و در نهایت خراسان رضوی نیز به این مسیر متصل خواهد شد، روز مبارکی است.
وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی قول داده است که قطعه دوم این آزاد راه از مشهد تا نیشابور انجام شود، ابراز امیدوار کرد که هرچه سریعتر این آزاد راه تکمیل شود و برای استفاده در اختیار مردم قرار گیرد.رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به بحث توسعه کشور را با اهمیت خواند و گفت: اگر در این کشور رفاه اقتصادی و برای جوانان اشتغال می‌خواهیم، اگر رونق اقتصادی را مدنظر داریم، راهی جز توسعه وجود ندارد.وی افزود: البته در مقابل توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی و سیاسی هم لازم است که صورت گیرد، منتهی کشور را باید به دست مردم بدهیم.
وی ادامه داد: ما به فعالیت‌های بخش‌های غیر دولتی و خصوصی ارج می‌گذاریم، ما باید در مسیری قرار بگیریم که بخش خصوصی خودش آزادراه بسازد، عوارض بگیرد و دولت نیز فقط اولویت‌ها و برنامه‌ها را مشخص کند.
رئیس‌جمهوری خواستار فعال‌شدن بخش‌های خصوصی شد و در این زمینه به بانک‌ها توصیه کرد که سرعت عمل بیشتری برای حمایت از سرمایه‌گذاران داشته باشند.
وی با تقدیر از همه کسانی که در ساخت این آزاد راه تلاش کردند از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: جوانان کشور در سال‌های جنگ تحمیلی افتخارات بزرگی را کسب کردند و امروز آن عزیزان با کوله باری از تجربه در میدان سازندگی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند.

خبرنگار: ‌المیرا منشاد

منبع: شهرآرا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

احداث آزادراه حرم تا حرم از قطعه سبزوار از سر گرفته می شود

نظرت را بنویس
comments

مفتح

ما از نمایندگان محترم خراسان بالاخص سبزوار و فزماندار سبزوار خواستار پیگیری بجد شروع این پروژه از حوزه خراسان و قطعه ناتمام سبزوار می باشیم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما