نمایشگاه آثار استاد حسین ماستیانی در سبزوار دایر شد

 سبزوار - ایرنا - نمایشگاه آثار استاد 'حسین ماستیانی' با 'عنوان آن سوی من' روز دو شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان برجسته کشور در محل نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار گشایش یافت.

30 اثر هنری از آفریده های استاد ماستیانی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این مجموعه شامل تابلوهای آبرنگ، رنگ روغن و حجمی با مضامین دل نوشته و نگاه استاد ماستیانی به هستی و جایگاه ویژه انسان در جهان به مدت یک هفته در سبزوار زادگاه این هنرمند برجسته کشور دایر است.

'حمید سبزواری' شاعر معاصر، 'غلامحسین امیرخانی' رییس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان، 'طاهر شیخ الحکمایی' عضو هیات مدیره انجمن مجسمه سازان، 'محمدرضا فیروزه ای' نقاش معاصر و عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و جمعی از مسوولان و هنرمندان شهرستان سبزوار در مراسم گشایش نمایشگاه آثار استاد ماستیانی حضور داشتند.

همچنین 'مراسم نکوداشت استاد حسین ماستیانی' امشب با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان کشوری و استانی در سبزوار برگزار شود.

'حسین ماستیانی' که هم اکنون مدرس دانشکده فنی حرفه ای دخترانه بقیه الله الاعظم است از چهره های شاخص هنری با کارنامه ای درخشان در مجسمه سازی، نقاشی و خوشنویسی است.

پیکره های آفریده این هنرمند نقاش و مجسمه ساز برجسته سبزواری علاوه بر شهر زادگاهش در شهرهای مشهد و گرگان و دانشگاههای شهید بهشتی تهران، چمران اهواز و محقق اردبیلی نصب شده است.

استاد ماستیانی سالها پیش با خلق 'تندیس هفت پیکر سربداران' در سبزوار یکی از زیباترین و ماندگارترین آثار هنری خود را خلق کرد که هم اینک به یکی از نمادهای شهر سبزوار تبدیل شده است.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما