نکوداشت استاد حسين ماستياني 4 اسفند در سبزوار برگزار مي شود

این مطلب هفته گذشته توسط مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شد، اما به دلیل بروز مشکلات فنی متأسفانه از آرشیو وبسایت حذف گردید و اینک مجدداً به انتشار آن می پردازیم:

مديراجرايي نکوداشت استاد حسين ماستياني هنرمند نقاش و پيکرتراش برجسته سبزواري از برگزاري نکوداشت اين هنرمند فرهيخته در ۴ اسفند ۹۳ در ديار سربداران خبر داد.
رضا شجاع مقدم جزئيات برگزاري نکوداشت استاد ماستياني را تشريح کرد و گفت: پيشنهاد برگزاري اين نکوداشت از سال ۹۲ مطرح شده و از آن زمان تا کنون چند جلسه نيز براي تصميم گيري و هماهنگي اجرايي برگزار شده است.

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به برنامه هایی که برای روز نکوداشت استاد ماستیانی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: مرمت و رونمايي رسمي از ميدان اسرار سبزوار، برگزاري نمايشگاه آثار هنري استاد ماستياني، انتشار کتاب و نشريه و برگزاري چند کارگاه تخصصي با حضور ميهمانان کشوري از جمله برنامه هاي اين نکوداشت خواهد بود.

مدیر اجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی همچنین تعدادی از میهمانان ویژه ای که در روز دوشنبه ۴ اسفند در سبزوار حضور می یابند را بدین شرح معرفی کرد: علی اصغر کارانديش معاونت محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مجید سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان ايران، استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، طاهر شیخ الحکمایی عضو هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان ایران، محمدرضا فیروزه ای نقاش برجسته معاصر عضو و مشاور شورای عالی خانه هنرمندان ایران، عابس خلقی روابط عمومی خانه هنرمندان ایران و احتمالا استاد حمید سبزواری شاعر برجسته سبزواری و ... که از تهران و مشهد برای نکوداشت استاد ماستیانی رهسپار دیار سربداران خواهند شد.

وی افزود: همچنین قرار بود از استاد محمود فرشچیان نیز برای شرکت در این نکوداشت دعوت شود، اما ایشان در همان تاریخ عازم یک سفر خارجی خواهند بود و توان شرکت در این مراسم را نخواهند داشت.

شجاع مقدم همچنین تصریح کرد: حضور استاد حمید سبزواری در این مراسم بدان شرط است که وضعیت ایشان به لحاظ سلامتی در آن زمان مناسب باشد و توان مسافرت از تهران به سبزوار را داشته باشند.

مدیراجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی افزود: ساعت ۹صبح دوشنبه ۴ اسفند نمایشگاه آثار استاد ماستیانی در محل نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار افتتاح می شود و سپس بعداز ظهر همان روز بعد از اذان مغرب، مراسم نکوداشت در محل تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: ۴ میدان مادر، حکیم سبزواری، اسرار و سربداران در سطح شهر سبزوار که سال هاست آثار حجمی استاد ماستیانی در آن ها قرار گرفته است، توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ، به مناسبت برگزاری این نکوداشت ترمیم و بازسازی شده و قرار است بعد از ظهر یکشنبه سوم اسفند نیز پس از نماز مغرب و عشاء برنامه ای در محل میدان اسرار که مجموعه المان باب الحوائج استاد ماستیانی در آن نصب شده است، با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

شجاع مقدم ادامه داد: همه مسئولان شهرستان ازجمله امام جمعه معزز، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، شهردار، اعضاي شوراي شهر و همچنین شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، گروه مهندسی ۴۷ سلمان، دانشکده فنی دختران، سازمان پارک ها و فضای سبز، موسسه آبادانی دیار سربداران و موسسه فرهنگی هنری انتظار قائم و ... تا کنون همکاري هاي لازم و ممکن را انجام داده اند.



 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گفتگو با استاد حسین ماستیانی خالق تندیس هفت پیکر سربداران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما