با تعهد وزیر راه و شهرسازی تا آخر امسال:

احداث آزادراه حرم تا حرم از قطعه سبزوار از سر گرفته می شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: وزیر راه و شهرسازی متعهد شده است، تا پایان امسال احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم از قطعه سبزوار مجدداً از سرگرفته شود.

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی، این نماینده مجلس روز شنبه اعلام کرد: به دنبال اعتراض نمایندگان خراسان رضوی نسبت به تأخیر  و جابه جایی در احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم و رسانه ای شدن این اعتراض، عباس آخوندی طی تماسی با رئیس مجمع نمایندگان استان، ضمن گفتگویی مفصل ضمن تعهد بر آغاز مجدد آزادراه حرم تا حرم از قطعه سبزوار همچنین نسبت به برقی کردن خط آهن کنونی مشهد- تهران نیز قول تسریع داده است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن افزود: وزیر راه و شهرسازی همچنین گفته است: یکی از اولویت های کاری این وزارتخانه جابه جایی ۳۵ میلیون نفر مسافر از طریق مسیر ریلی تهران – مشهد در سال های آینده است که برای این منظور برقی کردن این خط آهن با جدیت دنبال می شود.

محسنی ثانی در پاسخ به اینکه آیا طرح سئوال از وزیر راه منتفی شده است، گفت: هنوز جلسه ای که قرار بود نمایندگان خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی به خاطر تأخیر و یا جابه جایی در اجرای پروژه های این استان برگزار کنند، به قوت خود باقی است و شخص وزیر می بایست در یک جلسه که به زودی برگزار خواهد شد توضیحات لازم را به نمایندگان استان بدهد و در صورتی که توضیحات وی قانع کننده نباشد، طرح استیضاح وزیر در مجلس پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، محسنی ثانی هفته گذشته در نشست خبری که با خبرنگاران سبزوار داشت از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در به تأخیر انداختن و یا جابه جایی اجرای پروژه های آزادراه حرم تا حرم و برقی کردن خط آهن مشهد – به تهران انتقاد کرده و گفته بود در صورتی که وزیر نتواند توضیحات قانع کننده را ارائه دهد و پروژه ها را به نقطه مطلوب نمایندگان برساند، طرح استیضاح او در مجلس مطرح می شود.

نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شده بود که آزادراه حرم تا حرم در دوران دولت دهم در دو نقطه گرمسار سمنان و سبزوار در خراسان رضوی توسط رئیس جمهور و استاندار و نمایندگان وقت خراسان رضوی کلنگ زنی شده بود و مقداری از کار در منطقه سبزوار پیش رفت اما ناگهان پروژه در کارگاه سبزوار متوقف شد و قرار شد در ناحیه ای دیگر از سر گرفته شود.

وی همچنین از به تعویق افتادن برقی کردن خط آهن تهران – مشهد و تغییر مسیر این طرح از تهران به سمت یکی دیگر از استان های برخوردار کشور گلایه کرده و گفته بود: هم طرح آزادراه حرم تا حرم هم برقی کردن خط آهن نیاز ضروری خراسان رضوی با بیش از ۲۵ میلیون نفر زایر و مسافر در سال بوده و اولین بار توسط نمایندگان این استان مطرح شده اما متأسفانه هنگام اجرا درگیر تأخیر و یا تغییر مسیر شده است.

منبع: سایت محمدرضا محسنی ثانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارش کامل روند احداث پروژه راه آهن سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما