ایجاد رادیو محلی سربداران در سبزوار

در جلسه شورای اسلامی شهر سبزوار، طرح ایجاد رادیو محلی سربداران در این شهرستان مطرح شد.
خبرگزاری فارس: ایجاد رادیو محلی سربداران در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار صبح امروز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر سبزوار گفت: ظرفیت‌های فرهنگی این شهر می‌تواند بهترین دلیل برای ایجاد رادیو محلی سربداران باشد.

قاسم حسینی‌زاده با اشاره اینکه در گذشته در این شهرستان رادیو محلی وجود داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ای با عنوان کوچه‌باغ‌های سبزوار از رادیو خراسان پخش می‌شود که می‌تواند به عنوان یک فرصت مهم برای شناساندن این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار سبزوار نیز با اشاره به تاریخ این شهر و استقرار حکومت سربداران در آن به عنوان نخستین دولت شیعی در جهان اسلام گفت: این حق سبزوار به عنوان دومین شهر بزرگ خراسان رضوی، سی و چهارمین شهر بزرگ ایران و هزارمین شهر بزرگ در جهان است که از یک برنامه در رادیوی استانی و از یک رادیو محلی بهره‌مند باشد.

محمدعلی طالبی افزود: ما در سبزوار ظرفیت‌های خوبی برای تولید برنامه‌های رادیویی داریم و می‌توانیم از این حق برخوردار باشیم.

مدیر تولید صدای خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه اینگونه برنامه‌ها می‌تواند در ارتقای فرهنگ مؤثر باشد، گفت: بیشترین تعداد گزارش پس از مشهد در شهرستان سبزوار آن هم با کمبود امکانات تهیه شده است.

مصطفی اعلمی با بیان اینکه برنامه در کوچه باغ‌های سبزوار در حقیقت یک کار پایلوت در 2 شهر استان بوده است، تصریح کرد: در این زمینه شهر سبزوار موفق عمل کرده و ظرفیت‌های موجود در این شهر می‌تواند بخشی از آنتن صدای خراسان را در اختیار داشته باشد.

رئیس واحد مرکزی خبر سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به تولیدات این واحد در عرصه صدا و سیما گفت: سبزوار تنها شهرستان در سراسر ایران بوده که دارای ساختمان مستقل واحد مرکزی است و این مهم نشان از ظرفیت‌های بالای این شهر در تولیدات صدا و سیماست.

رضا نامنی با اشاره به اینکه امروز به همت رسانه‌های محلی جراید، روزنامه‌ها و واحد مرکزی خبر، شاهد شناخته شدن شهر تاریخی سبزوار در استان و کشور هستیم، اظهار کرد: رادیو خراسان و برنامه کوچه‌باغ‌های سبزوار می‌تواند برای این شهر به عنوان یک ابزار مؤثر و مفید مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه نیز شورای شهر به 6 دستور کار دیگر رسیدگی کرد که مصوبات آن شامل قدردانی از بانوان پرسنل بازنشسته شهرداری سبزوار، اختصاص مبلغ یکصد میلیون تومان به شهرداری روداب و 80 میلیون ریال برای تعمیر مهمانسرای اداره مالیات این شهر از طریق اعتبارات ارزش افزوده، مخالفت شورا با بخشیدن عوارض 2 میلیون و 200 هزار تومانی سازمان ثبت اسناد و املاک سبزوار، مخالفت شورا با اهدای پول به آژانس جهانگردی صحرا، موافقت شورای شهر با اهدای گلدان و لوح تقدیر به مدارس سطح شهر همزمان با روز معلم و همکاری شورای شهر با اداره ورزش و جوانان برای برگزاری همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار و ... بود.

منبع: خبرگذاری فارس

کوچه پس کوچه پیوندها :

رادیو سبزوار با عنوان «صدای سبزوار،شهر دانش» از 7 دی ماه راه اندازی می شود

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما