اهدا 500 میلیون تومان کتاب به 36 دانشگاه کم برخوردار کشور

موسسه انتشارات علمی و فرهنگی با امضاء تفاهمنامه‌ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۵ میلیارد ریال کتاب به ۳۶ دانشگاه کمتر برخوردار کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضاء تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناری و موسسه انتشاراتی علمی و فرهنگی و نیز اهداء کتاب به ۳۶ دانشگاه در حال توسعه کشور از سوی این موسسه انتشاراتی، ظهر امروز دوشنبه ۲۰ بهمن در محل انتشارت علمی و فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم مسعود کوثری مدیرعامل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: علمی و فرهنگی یک سازمان انتشاراتی رسمی دانشگاهی در کشور ما نیست اما یک ناشر علمی است که کتاب هایش هم دارای پشتوانه داشنگاهی است و هم می‌تواند پشتیبان فعالیت های دانشگاهی باشد. در دوره جدید مدیریت این موسسه تصمیم بر این شد که همکاری بیشتری با وزارت علوم به عنوان صاحب سهام اصلی ما در گذشته داشته باشیم و تفاهم نامه همکاری امروز نیز با همنی هدف به امضا می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به مفاد تفاهم نامه مشترک میان این دو موسسه گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی مشترک کتاب در حوزه های فلسفه و دین و ادبیات و علم به صورت کلی و برگزای نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب دانشگاهی مشترک با وزارت علوم در دانشگاه‌های کمتربرخوردار در این تفاهم نامه مورد توجه ما قرار گرفته است. همچنین چاپ مشترک کتاب میان دو موسسه  و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی نقد و تدوین و ویرایش کتاب با پشتوانه شصت سال حضور و فعالیت علمی موسسه در امر تولید و ویرایش کتاب نیز در این تفاهمنامه مورد توجه ما قرار گرفته است.

کوثری افزود: مشارک در عرصه های بین الملل به ویژه در کشورهای فارسی زبان و سرمایه گذاری برای ارائه کتاب در کشورهایی مانند آذربایجان و افغانستان نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه است. همچنین بر اساس بند آخر این تفاهمنامه امسال ۵ میلیارد ریال از کتاب های موسسه به ۳۶ دانشگاه کمتربرخوردار کشور به صورت هدیه ارسال می‌شود که در واقع هدیه سازمان تامین اجتماعی به وزارت علوم به شمار می‌رود. توزیع این کتاب‌ها نیز از همین هفته آغاز می‌شود. این کتاب‌ها در قالب بسته های کتاب با موضوعات متنوع به مراکز یادشده اهدا خواهد شد.

مدیرعامل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره کتاب برگزیده دانشگاهی در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری وزارت علوم و به منظور ارزیابی آثار تولید شده توسط اساتید دانشگاه های سراسر کشور در مهر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم حسین میرزایی مديركل امور فرهنگی وزارت علوم نیز در سخنانی عنوان کرد: وجه عملیاتی اجرای این تفاهمنامه از همین امروز در حال انجام است و طی آن کتاب های این موسسه که به طور عمده شامل تالیفات چهره های علمی به نام کشور است، به ۶ دانشگاه که به طور عمده در نوار مرزی کشور مستقر هستند اهدا خواهد شد.

وی تصرح کرد: امسال برنامه ریزی هایی انجام شده که بخشی از کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها نیز با موضوعات مطرح شده در کتاب های فاخر این موسسه نشر در دانشگاه برگزار شود و امید داریم که این رویداد منجر به افزایش کتاب و کتابخوانی در جامعه دانشگاهی ما بشود.


منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما