پوستر کنگره بین المللی سربداران سبزوار

پوستر کنگره بین المللی سربداران سبزوار به تازگی روی سایت همایش علمی این کنگره منتشر شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه اصلی ترین طرح گرافیکی موجود در این پوستر ده ها پرچم سبزرنگ  است که نحوه قرارگرفتنشان کنار یکدیگر تصویر درخت سروی را تشکیل داده است که در ادبیات فارسی و فرهنگ عمومی ایرانیان نماد آزادگی است.

از دیگرسو جنبش سربداران سبزوار نیز یکی از نمادهای بارز آزادگی و غیرتمندی ایرانیان است که توانست در قرن هشتم هجری برای اولین بار در ایران در مقابل مغولان ایستادگی موثری را انجام دهد و به تشکیل نخستین حکومت شیعه دوازده امامی و غیرسلطنتی در کشور منجر شود.

بنابراین استفاده از نماد سرو در پوستر این جشنواره به خوبی انتقال دهنده پیام حرکت تاریخ ساز مردم سبزوار و باشتین در جریان قیام سربداران است.

در انتهای این پوستر آرم چند ارگان و نهادی که در برگزاری کنگره بین المللی مشارکت دارند، به چشم می خورد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم ، دانشگاه حکیم سبزواری، شهرداری سبزوار، شورای شهر سبزوار برخی از این نهادهای مشارکت کننده هستند.

گفتنی است، طراح پوستر کنگره بین المللی سربداران، نجمه بهنامی فر از طراحان و گرافیست های هنرمند سبزوار است.

سایت همایش علمی کنگره بین المللی سربداران در آدرس زیر فعال است:

همایش علمی کنگره بین المللی سربداران

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اتحاد داورزن و سبزوار در برگزاری کنگره بین المللی سربداران

امام جماعت باشتین: آرزو داریم استان سربداران به مرکزیت سبزوار تأسیس شود

نظرت را بنویس
comments

حکیم

پوستر به مراتب می تونست بهتر از این باشه یکی از مزیت های پوستر باید جلب توجه در نگاه اول باشه که من این ویژگی رو در این پوستر نمی بینم هر چند که منکر زحمت طراح این پوستر نمیشم اما مهمتر از بحث پوستر زمان برگزاری این کنگره هست که به نظر من بدترین زمان ممکنه چون پایان ترم دانشجویان و اساتید و دیگر اقشار جامعه درگیری خاص خود رو دارند.

سلام يه پيشنهاد: به نظرم اگر يکي از اين پرچم ها سرخ بود به نماد خود زيباتر مي شود

یک دوست

سلام به اسرارنامه عزیز طراح این پوستر خانم نجمه بهنامی فر از طراحان و گرافیست های خوب سبزوار هستند. به امید برگزاری شکوهمند کنگره سربداران در سبزوار..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما