داوران استرالیایی را ول کنید

داوران تئاتر بهزیستی کشور را دریابید!

نشریه صدای ملت که از حدود یک ماه قبل هر هفته یک شماره از آن ویژه شهرستان سبزوار در دیار سربداران منتشر می شود و حاصل تلاش جواد دباغی مقدم و سایر همکارانش در این رسانه است، در جدیدترین شماره منتشر شده خود، به سراغ دغدغه این روزهای چندتن از هنرمندان تئاتر سبزوار رفته که معتقدند، حقشان در جشنواره منطقه ای تئاتر بهزیستی کشور در یزد ضایع شده است.

اسرارنامه در ادامه شرح این ماجرا را به نقل از صدای ملت و در گفتگو با مجیدخسروی هنرمند موفق تئاتر معلولان سبزوار منتشر می کند:

جواد دباغی مقدم:

جشنواره تئاتر منطقه ای کویر در یزد طی روزهای گذشته، اهالی هنر نمایش را در سبزوار بهت زده کرده، به گونه ای که خیلی ها این حرکت سازمان بهزیستی را شبیه به حرکت داور استرالیایی بازی ایران و عراق دانستند! یعنی به قول معروف حق خوری آن هم در روز روشن!

ماجرا از آنجا آغاز شد که سال گذشته، بر و بچه های هنرمند معلول و کم توان ذهنی سبزوار هرچی عنوان داخلی و خارجی در استان و کشور بود را به راحتی آب خوردن درو کردند و امسال چند اثر برای تکرار موفقیت های اخیر هنرمندان معلول سبزواری به جشنواره منطقه ای که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، ارسال شد.

مجید خسروی هنرمند محبوب و معلول شهرمان، دست به کار بزرگی زد و با بهره گیری از چند جوان معلول آمد و متن نمایش معرکه در معرکه داوود میرباقری را در دست گرفت و طی شش ماه در گرما و سرما با این عزیزان تمرین کرد! در آخرین روزهای بازبینی نمایش، در یک اقدام تعجب برانگیز، داوران بهزیستی کشورمان، ترجیح دادند با یک تیر دو نشان زیارت و بازبینی را بزنند و موفق هم شدند! یعنی مجید خسروی و گروهش را به مشهد فرا خواندند تا به جای آنکه کار در همین سبزوار و با امکانات بومی دیده شود، در مشهد این نمایش برگزار شود!

از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان! در همین مدت مشهدی های عزیز 14 تا 15 کار را به آقایان و خانم های داور، بدون طی مراحل قانونی ارسال متن به دبیرخانه  و ... نشان دادند و کار داداش مجید ما را ندیده و دیده رد فرمودند! بگذریم بهانه هرچه بود و نبود، در جشنواره بهزیستی معلولان یک کار کا با کارگردانی یک معلول و بازی چند معلول دیگر باید اجرا می شد، کنار گذاشته شد به راحتی آب خوردن!

از آن سو صادقی دبیراهل یزد و کارمند بهزیستی با تأیید اعتراض مجید خسروی به صدای ملت گفت: بهزیستی در خصوص داوری نمی تواند اظهار نظری داشته باشد!

بنده نیز تا همینجای فرمایش این بزرگوار را جهت انعکاس به افکار عمومی واگذار کرده و صرفا اعلام می دارد: ای داوران حق خور! ای ویلیامز! ای بهزیستی! از استرالیا ندیده !...

اما سوابق هنری مجید خسروی کارگردان تئاتر معرکه در معرکه:

بازی در فیلم کوتاه: نان، نگاه زندگی

بازی در فیلم نیمه بلند سینمایی: قتی صبح می شود،

بازی در افسانه آتش

بازی در سریال عکاسخانه (پخش شبکه دو سیما)

نویسنده، کارگردان و بازیگر اصلی نمایش خیابانی سرد و گرم (شرکت کننده و برنده جایزه بازیگری منتخب از جشنواره تئاتر استانی رضوان)

و سرانجام بازی در تئاتر ازدواج سنتی (شرکت کننده و برنده چندین جایزه از جشنواره های تئاتر معلولین منطقه ای کویر، استانی پویش و سراسری و اعزام شده به المپیاد تئاتر هندوستان

منبع: صدای ملت ویژه شهرستان سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هنرمندان گروه سفیر سبزوار عازم المپیاد بین المللی تئاتر کوتاک هند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما