ورود فرماندار داورزن به شورای سیاست گزاری

اتحاد باشتین، داورزن و سبزوار در برگزاری کنگره بین المللی سربداران

فرماندار داورزن: با تمام امکانات شهرستان در راستای تحقق اهداف کنگره سربداران با دانشگاه حکیم سبزواری همراه می شویم

در نشست مشترکی که با حضور فرماندار شهرستان داورزن، اعضای شورای اسلامی روستای باشتین و ستاد اجرایی کنگره ی بین المللی سربداران برگزار گردید، راهکارهای همکاری این منطقه در بحث اجرایی کنگره سربداران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در ابتدای این نشست دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و دبیرکنگره سربداران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر عنوان کرد“امیدواریم بتوانیم با اجرای این کنگره در سی و هفتمین سال، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گام مثبتی در جهت تحقق آرمان های بلند جمهوری اسلامی برداریم”
رئیس دانشگاه حکیم، با اشاره به روند اجرایی این پروژه، از کنگره سربداران به عنوان یک اقدام بزرگ علمی و فرهنگی در شهرستان، نام برد و افزود” به لطف خدا این کنگره منشاء خیر و برکت در آینده ی نزدیک برای ناحیه سبزوار خواهد بود”.
دبیر کنگره سربدارن با اشاره به اینکه روستای “باشتین” خاستگاه قیام سربداران است اظهار داشت: بر آنیم که بخشی از این برنامه بزرگ علمی فرهنگی را در منطقه باشتین که زادگاه قیام تمام شیعی سربداران است، برگزار کنیم. سپس دکتر حدادنیا خواستار این شد که فرماندار داورزن نیز به عنوان عضو شورای سیاست گذاری کنگره سربداران به این شورا افزوده شود، همچنین ایشان با اشاره به راه اندازی برنامه رادیویی” صدای سبزوار، شهر دانش“پیشنهاد کرد که یکی از برنامه هایی این رادیو اختصاص به معرفی روستای باشتین و تاریخ کهن این ناحیه به ویژه نقش پررنگ این روستا در نهضت سربداران، داشته باشد.
در ادامه جلسه آقای فلاحی، فرماندار شهرستان داورزن، با تبریک فرارسیدن دهه فجر از تشکیل این نشست ابراز خرسندی کرد و گفت: داورزن به عنوان شهرستانی جدیدالتاسیس هیچگاه خود را جدا از سبزوار نمی داند و با تمام امکانات و داشته هایمان سعی و تلاش می کنیم تا در راستای تحقق اهداف این کنگره بین المللی تاثیرگذار باشیم، فرماندار داورزن سپس از پیشنهاد عضویت درشورای سیاست گذاری کنگره استقبال کرد و این مهم را افتخاری برای خود خواند.
آقای فلاحی افزود” حاضریم که در هر قسمت و موضوعی که ستاد اجرایی کنگره پیشنهاد دهد ورود پیدا کنیم تا بتوانیم کمکی در راستای برگزاری این همایش بین المللی باشیم”. او با اشاره به طبیعت بکر و زیبای خطه داورزن این ویژگی را بستر مناسبی جهت گسترش گردشگری در این ناحیه دانست و به بناهای تاریخی داورزن مانند آتشکده آذربرزین مهر ، رباط تاریخی مزینان و کاروانسرای مهر اشاره کرد و اظهار داشت” شهرستان داورزن و روستای باشتین این پتانسیل را دارا می باشد که در ایام برگزاری کنگره پذیرای مهمانان این برنامه بین المللی باشد”،

منبع: وبسایت کنگره بین المللی سربداران

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

معاون وزیر: وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کنگره بین المللی سربداران حمایت می کند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما