رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد

فولاد سبزوار به بخش خصوصی واگذار می شود / زمین پالایشگاه مدت ها قبل به سرمایه گذار تحویل شده

واگذاری پروژه فولاد سبزوار به بخش خصوصی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مسئله واگذاری این طرح به بخش خصوصی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 و خصوصی‌سازی کارخانه‌های وابسته به بخش دولتی این پروژه نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی ثانی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کارخانه فولاد این شهرستان، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از اقدامات مهمی که با پیگیری‌های مداوم به سرانجام رسید مسئله باز شدن LC این پروژه بود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به LC پروژه برطرف و مشکلات آن حل شده است، تصریح کرد: با باز شدن این حساب اعتبارات ویژه‌ای برای ادامه کار پروژه در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بخش احیای این پروژه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، متذکر شد: با پیگیری‌های و اختصاص اعتبارات مورد نیاز امیدوار هستیم تا پایان سال آینده این بخش از پروژه به بهره‌برداری برسد.

محسنی ثانی با اشاره به مسئله واگذاری این طرح به بخش خصوصی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 و خصوصی‌سازی کارخانه‌های وابسته به بخش دولتی این پروژه نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود و پروژه در برنامه‌ریزی‌های وزارت صنایع و معادن برای واگذاری به این بخش قرار دارد.

وی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان شهرستان به چند پروژه عمرانی در منطقه سبزوار ادامه داد: یکی از پروژه‌های عمرانی که در سطح شهرستان مورد غفلت قرار گرفته مسئله نیروگاه این شهرستان  است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنیاد تعاون ناجا مسئولیت ساخت این مجموعه را برعهده دارد، تصریح کرد: متاسفانه در مدت سه سال گذشته هیچ فعالیت عمرانی در زمینه ساخت نیروگاه توسط بنیاد تعاون ناجا صورت نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای آغاز فعالیت‌های عمرانی و ساخت نیروگاه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بنیاد تعاون ناجا انگیزه لازم برای اجرای این پروژه را ندارد و ما از وضعیت موجود و عملکرد غیر قابل پذیرش این مجموعه در زمینه احداث و اجرای پروژه گلایه‌مندیم.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند، گفت: امیدواریم مسئولان بنیاد تعاون ناجا نیز در این حوزه پیگیری بیشتری داشته باشند که در غیر این صورت باید راه دیگری را برای بررسی این موضوع در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله احداث پالایشگاه در این شهرستان نیز گفت: زمین این پروژه نیز مدت‌ها پیش به سرمایه‌گذاران تحویل شده و تاکنون اقدام خاصی برای اجرای پروژه نیز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله تحریم‌‌های اخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف موثر بوده است، ادامه داد: یکی از دلایل معطل ماندن پروژه پالایشگاه سبزوار مسئله تحریم‌هایی است که در این اواخر به کشور تحمیل شده، اما این دلیل برای آغاز نشدن فعالیت‌های عمرانی پروژه قابل توجیه نیست.

محسنی‌ثانی اضافه کرد: در حال حاضر زمینی برای احداث این پروژه به سرمایه‌گذار تحویل شده و شرایط آغاز فعالیت‌های عمرانی طرح نیز فراهم است که انتظار ما از سرمایه‌گذار آغاز فعالیت‌های عمرانی این پروژه مهم و تاثیرگذار در منطقه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه استادیوم ورزشی سبزوار نیز گفت: براساس  قول وزیر ورزش و جوانان دولت دهم قرار بود، پروژه استادیوم 15 هزار نفری سبزوار در تیرماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی و نبود اختصاص اعتبارات لازم این پروژه متوقف شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در ارتباط با اختصاص اعتبارات برای اتمام این پروژه تصریح کرد: متاسفانه دولت فعلی نیز توجه قابل قبولی به این پروژه نداشته و در بودجه سال آینده نیز برای تکمیل و اتمام آن اعتباری در نظر نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت احداث این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای جوانان سبزواری در حوزه ورزش، نیاز به احداث این پروژه بیش از پیش احساس می‌شود که در این زمینه با بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار شد تا پروژه بدون تغییر کاربری و در غالب استادیوم ورزشی به این بخش واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه مصوبه  وزیر قبلی ورزش و جوانان برای تحویل پروژه به بخش خصوصی، مسئولان فعلی وزارت ورزش با آن مخالفت می‌کنند.

محسنی‌ثانی اضافه کرد: متاسفانه نه وزارت ورزش برای اتمام این پروژه اعتباری اختصاص داده و نه اجازه واگذاری به بخش خصوصی را می‌دهد که همین مسائل سبب شده تا پروژه مورد غفلت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آمادگی سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مفتح

ما جوانان از نمایندگان سبزوار که هر کدام از آنها در کمیسیونهای مهمی در مجلس جا گرفته اند بالاخص جناب سبحانی که در کمیسیون صنعت می باشد به جد خواستار پیگیری پالایشگاه هستیم اگر بخواهند این کار شدنیست از پیمانکار بخواهند و کمک کنند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما