حمیدرضا امیری ثانی هنرمند نقاش و عکاس سبزواری از افتتاح نگارخانه سپنج در آینده نزدیک خبر داد

راه اندازی نگارخانه سپنج سبزوار، خبری است که مجله اینترنتی اسرارنامه به نقل از حمیدرضا امیری ثانی در هفته های اخیر به انتشار آن پرداخته است.

اینک به همین مناسبت خبرنگارما به سراغ این هنرمند سبزواری رفته و ضمن پرسیدن جزئیاتی درباره زمان افتتاح نگارخانه سپنج، با خود این هنرمند نیز گفتگوی کوتاهی پیرامون سوابق کاری و زندگی هنریش انجام داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

حمیدرضا امیری ثانی متولد 1334 سبزوار است. دارای مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدایی است و از سال 55 تا 85 در آموزش و پرورش خدمت کرده و اینک حدود 8 سال است که به بازنشستگی رسیده است.

این فرهنگی پیشکسوت، از دوران نوجوانی به کارهای هنری علاقه مند شد و از سال 50 به صورت مستمر فعالیت های هنری به ویژه نقاشی و عکاسی را آغاز کرد.

وی در تمام سال های خدمتش علاوه بر اشتغال به حرفه شریف معلمی، در کنار تدریس به نقاشی و عکاسی نیز مشغول بود و حتی در ایام تابستان کلاس های آموزش نقاشی برای دانش آموزانی که داوطلب بودند، برگزار می کرد و چند مرتبه نیز به خاطر این فعالیت های هنری از سوی مدیر آموزش و پرورش سبزوار و مدیرکل آموزش و پرورش استان تقدیرنامه هایی دریافت کرد.

این هنرمند سبزواری در نقاشی و عکاسی به هیچ سبک خاصی علاقه مند نشد و همواره به صورت آزاد به فعالیت در این دو عرصه هنری پرداخته است.

امیری ثانی که در درخلال گفتگویی که با خبرنگار اسرارنامه انجام داد، به داشتن برادری هنرمند و ممتاز در حوزه هنر عکاسی به نام محمود اشاره می کند، همچنین اظهار می دارد، هنر همیشه درحاشیه و بلکه در متن زندگی او بوده است و از همین رو از سال 85 که پس از 30 سال، از خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شد، دغدغه این را داشت که بعد از بازنشستگی به کنج انزوا و تنهایی ننشیند بلکه فعالیت های هنری خود را جدی تر از گذشته دنبال کند.

وی سپس تأسیس نگارخانه سپنج را که با همکاری برادرش در سبزوار انجام داده، یکی از اقداماتی می داند که به جهت کمک به هنرمندان شهر به ویژه جوانان انجام گرفته و قرار است مکان مناسبی باشد تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در آن به نمایش بگذارند و در عین حال به خود او نیز کمک می کند که همیشه با هنرمندان در ارتباط باشد و به معرفی و ارتقاء سطح هنر در سبزوار یاری رساند.

امیری درباره زمان افتتاح نگارخانه سپنج به اسرارنامه گفت: این نگارخانه احتمالا در 25 بهمن ماه جاری افتتاح شود و افتتاحیه آن همراه با برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی، خط ، عکس و مجسمه از هنرمندان سبزواری خواهد بود.

وی می افزاید البته زمان دقیق افتتاح این نگارخانه و برنامه های افتتاحیه هنوز قطعی نشده و ممکن است تغییراتی پیدا کند.

وبسایت نگارخانه سپنج

گفتنی است امیرثانی در آرشیو آثار هنری خود تعداد زیادی عکس های مستندات از سبزوار در چند دهه اخیر دارد که یک مجموعه جالب توجه آن عکس هایی مربوط به حال و هوای سبزوار در ایام انقلاب سال 57 است.

این عکس ها به همراه یادداشتی که به قلم محمود امیری ثانی نوشته شده است، در روزهای آینده در مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است نام حمیدرضا امیری ثانی در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که در مجله اینترنتی اسرارنامه تهیه می شود، درج شده است. برای مطالعه این فهرست هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

فهرست هنرمندان سبزواربزرگ

نظرت را بنویس
comments

حسین خسروجردی

حمید رضا امیری هنرمندی که معرف ِ تطهیر و سلامت ِ هنر است . تلاش و معرفت ِ نیک و سازنده اش ، همیشه باد . با ارادت و مهر : حسین خسروجردی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما