استقبال معاون وزیر از سرود ویژه سبزوار


پنجشنبه هفته گذشته شهر سبزوار شاهد برپایی یک اجتماع بزرگ صنعتی بود. اجتماعی که در آن شماری از مقامات بلندپایه صنعتی کشور و استان به همراه چندصد نفر از صنعت گران وفعالین اقتصادی سبزوار ، در  این شهر گرد هم آمدند تا مسائل حوزه صنعت ومعدن غرب خراسان رضوی را بررسی کنند.
مشروح خبرهای این اجتماع بزرگ و با اهمیت صنعتی در  روزهای گذشته توسط رسانه های خبری شهرستان به اطلاع عموم رسیده است.
اما یکی از موضوعات حاشیه ای جذاب در این برنامه که چندان مورد توجه رسانه های خبری خطه سربداران قرار نگرفت ، استقبال گرم معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت از سرود ویژه شهرستان سبزوار بود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، مهندس محسن صالحی نیا و دیگر مسوولان ارشد صنعتی کشور که درهنگام برگزاری مراسم در قسمت هیئت رئیسه سالن جای گرفته بودند ، همزمان با پخش سرود سبزوار به طور کامل محو تماشای نماهنگ و شنیدن سرود ویژه شده بودند.
دقایقی بعد وقتی درگرماگرم بحث های کاملاً صنعتی و اقتصادی سخنرانان متعدد مراسم ، نوبت به سخنرانی معاون وزیر صنعت رسید ، وی درابتدای کلام به سرود زیبای سبزوار اشاره کرد و گفت : من هنگام پخش این سرود واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم.
مهندس صالحی نیا افزود : اگر واقعاً به معنای عمیق این سرود توجه کنیم ، خواهیم دید که خود از نظر توانمندی های فرهنگی ، تاریخی ، اجتماعی و اقتصادی منطقه سبزوار گویای بسیاری از حرف ها بود.
وی همچنین به سازندگان و دست اندرکاران این سرود تبریک گفت و مجدداً بیان کرد تحت تأثیر این سرود قرار گرفته است.
ازنکات جالب دیگر در سخنرانی معاون سبزواری الاصل وزیر صنعت ، ابراز علاقه وی به لهجه شیرین سبزواری بود.
بر مبنای همین گزارش ، مهندس صالحی نیا در بخش دیگری از مقدمه سخنرانیش ابراز علاقه کرد که ای کاش می توانست در این محفل سبزواری صحبت کند.
وی اما تصریح کرد : چون بعضی از میهمانان مراسم غیرسبزواری هستند ، امکان این امر وجود ندارد.
این سخنان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با استقبال جمع صنعتگران حاضر در  آن محفل مواجه شد و باعث شد جلسه برای لحظاتی از حالت کاملاً خشک ورسمی چنین برنامه هایی خارج شود و بدین ترتیب فضای حاکم بر جلسه تلطیف شد.
گفتنی است مهندس صالحی نیا تنها فردی نبود که در این جلسه به موضوع سرود ویژه سبزوار توجه نشان داد، بلکه یکی از نمایندگان مردم سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از سخنان خود به موضوع سرود ویژه سبزوار و سایر شهرستان های خراسان رضوی اشاره کرد و از مبتکر این طرح خلاقانه وارزشمند قدردانی کرد.
محمدرضا محسنی ثانی ، در این رابطه در بخشی از سخنان خود پرانتزی باز کرد و گفت : با شنیدن سرود ویژه سبزوار که انصافاً  سرودی قوی است باید یادی از آقای دکتر صلاحی استاندار سابق خراسان رضوی داشته باشیم که با بضاعت خوبشان در همه زمینه های فرهنگی ، سیاسی استان عملکرد خوبی را از خود به یادگار گذاشتند.
وی افزود : ساخت سرود ویژه در همه شهرستان  های خراسان رضوی یکی از طرح های ابتکاری اقای صلاحی بود .
محسنی ثانی همچنین از سایر مسوولان و هنرمندان شهرستان سبزوار که در تهیه این سرود همکاری کرده اند سپاسگزاری کرد.
گفتنی است : سرود ویژه سبزوار در سال 90 تحت نظارت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و فرمانداری ویژه شهرستان و البته با کمک ذوق و سلیقه تعدادی از هنرمندان سبزواری تهیه شد.
این سرود ، با برخورداری از یک شعر فاخر اثر جاودانه استادحسین شنوایی ، وهمکاری انجمن موسیقی  شهرستان به مسوولیت آقای استیری ، دفتر خبرصدا و سیما واحد سبزوار ، و البته جبهه فرهنگی هنری سربداران (در امر تهیه وتولیدنماهنگ زیبا و اثربخش سرود ویژه سبزوار) ، موفق شد در جشنواره سرودهای محلی خراسان رضوی در زمینه شعر رتبه اول استان را از آن خود کند. و از سایر جهات نیز به برتری های قابل توجهی نسبت به سرود سایر شهرستان ها دست پیدا کرده است.(منبع)
مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این توفیق داشته است ، در راستای تجلیل از دست اندرکاران سرود زیبای سبزوار با گزارش ، مصاحبه و خبرهای متعددی در رابطه با این موضوع تهیه کند.
از جمله فعالیت های قبلی اسرارنامه در این زمینه انجام مصاحبه  ای مفصل با آقای حسین شنوایی ملقب به شهاب ، شاعر پیش کسوت سبزواری بود که این مصاحبه در بخش چای داغ همین وبسایت منتشر شد.
شما گرامیان می توانید برای مطالعه مصاحبه مفصل مجله اینترنتی اسرارنامه با سراینده شعر سرود ویژه سبزوار ،  روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
شعری برای سبزوار
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما