رئیس واحد سبزوار:

دانشکده دندانپزشکی در سبزوار تأسیس می شود / آزمایشگاه دانشگاه آزاد سبزوار در سطح کشور بی نظیر است

رئیس دانشگاه آزاد سبزوار در یک نشست خبری از تأسیس دانشکده دندانپزشکی در این دانشگاه خبر داده و عنوان کرده است که سبزوار براساس نیازسنجی های صورت گرفته، به وجود چنین دانشکده ای نیاز دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکترمحمدرضا سعیدی اصل که به تازگی پس از مدتی دوری از سمت ریاست دانشگاه آزاد سبزوار، مجدداً به این سمت بازگشته است، در حالی وعده تأسیس دانشکده دندانپزشکی سبزوار را داده است که پیش از این قرار بود دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این مهم را به سرانجام برساند.

دانشکده دندانپزشکی از جمله طرح هایی بود که با توجه به اینکه در کل استان بزرگ و پرجمعیت خراسان رضوی فقط در شهر مشهد چنین دانشکده ای وجود داشت، ضرورت احداث آن در سبزوار بسیار احساس می شد. اما دکتر مسلم رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مراسم معارفه خود در حضور معاون وزیر در یک سخنرانی غیرمنتظره صراحتا اعلام کرد به دنبال تأسیس این دانشکده نخواهد رفت.

این اظهارات دکتر مسلم، انتقادات زیادی را از سوی دوستداران توسعه سبزوار تا مدت های طولانی برای او به همراه آورد و در رسانه های محلی انعکاس فراوانی یافت (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) و همچنین باعث شده است تا کنون تأسیس دانشکده دندانپزشکی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به تعویق بیافتد.

مدتی بعد از این اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، رمضانعلی سبحانی فر یکی از نمایندگان این شهر، وعده تأسیس سه دانشکده طب سنتی، دارویی و دندانپزشکی را در رسانه ها مطرح کرد که هنوز تحقق نیافته است.(منبع)

حالا باید دید، آیا دکتر سعیدی اصل می تواند با تلاش و پیگیری خود این ضعف را جبران نماید؟ چرا که دانشگاه آزاد سبزوار نیز با توجه به اینکه از واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد در کشور است، از چنین ظرفیتی برخوردار است و می تواند در صورت پیگیری مسئولان میزبان تأسیس چنین دانشکده ای باشد.

مشروح اظهارات امروز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در خبرگزاری فارس به صورت زیر منتشر شده است:

رئیس دانشگاه آزاد سبزوار خبر داد
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد سبزوار / احداث دانشکده دندانپزشکی در سبزوار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد سبزوار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا سعیدی اصل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از قدیمی‌ترین و نخستین دانشگاه‌ها در سطح شهرستان است، اظهار داشت: این دانشگاه از سال 63 در شهرستان سبزوار با چهار رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع دکترا و 200 دانشجو آغاز به کار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه این دانشگاه از واحدهای بزرگ دانشجویی در کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: 4 هزار و 300 دانشجوی این دانشگاه در 100 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی در حال تحصیل هستند.

سعیدی با بیان اینکه بیش هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند، یادآور شد: این دانشجویان در 16 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در حال پیگیری برای اخذ 20 رشته تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد است، تصریح کرد: این رشته‌ها در انتظار اخذ مجوز از سوی سازمان مرکزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با اخذ آنها می‌توان تعداد زیادی دانشجو را به این دانشگاه جذب کرد.

سعیدی اصل با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار سه سال پیش مجوز احداث واحد تحقیقات و فناوری را از سازمان مرکزی اخذ کرده است، گفت: در اواسط امسال با نظر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراکز علوم تحقیقات و فناوری‌ها در واحدهای دانشگاهی ادغام شدند که این مسئله سبب شده رشته‌های مراکز تحقیقات نیز به واحدهای دانشگاهی انتقال یابد.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه واحد تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با دانشگاه ادغام شده بود، اما بنا به دلایلی نتوانست این رشته‌ها را جذب کند که همین مسئله سبب بروز مشکلاتی برای ما شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار دارای بیش از 65 هزار متر مربع فضای آموزشی است، ادامه داد: میزان سرانه فضای آموزشی دانشگاه بیش از تعداد دانشجویان آن است و ظرفیت پذیرش دانشجو را دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه از ظرفیت بالایی در حوزه آزمایشگاهی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت، آزمایشگاه علوم و صنایع غذایی دانشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار در سطح شهرستان معرفی شده که اداراتی مانند اداره استاندارد می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه امکانات موجود در آزمایشگاه این دانشگاه در سطح کشور بی‌نظیر است، ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که دانشگاه در حوزه فرهنگ انجام داده مجری‌گری مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های سطح شهرستان در مدت 20 ساله گذشته است که ثمرات خوبی را نیز برای دانشگاه به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی توانسته به خوبی ایفای نقش نماید، ادامه داد: در حوزه‌های علمی و پژوهشی نیز تاکنون بیش از 150 مقاله در حوزه ISI، ثبت بیش از 40 اختراع در سطح داخلی و بین‌المللی، اجرای بیش از 200 طرح پژوهشی انجام و به ثبت برساند.



سعیدی اصل با بیان اینکه بیش از پنج درصد بودجه دانشگاه به اجرای طرح‌های پژوهشی و علمی تعلق دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در دستور کار خود دارد احداث دانشکده دندانپزشکی در این شهرستان است که با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته و در خواست‌های دانشجویان علاقه‌مند در این رشته این مجموعه نیز در دانشگاه بزودی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و مهندسی پزشکی در دستور کار ماست، ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار و 200 دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد سبزوار در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم مجوز احداث دو شرکت دانش‌بنیان در شهرستان را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان سبب کاهش وابستگی‌های دانشگاه در ابعاد مختلف می‌شود تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مسئله 16 درصد بودجه دانشگاه در سال آینده برمبنای در آمدهای غیر شهریه‌ای پیش بینی شده است.

وی افزود: تبدیل دانش به ثروت یکی از راهکارهای دانشگاه برای وابستگی کمتر به شهریه‌هاست که با تاسیس این شرکت‌های دانش‌بنیان این مهم محقق می‌شود.

سعیدی توسعه رشته‌های تحصیلی، توجه به مسئله فرهنگ، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به مسابقات قرآن و عترت و اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاه را از برنامه‌های مهم این مجموعه دانست و افزود: امیدواریم با تعاملات خوبی که با رسانه‌ها، مدیران شهری و دانشگاه‌های سطح شهرستان برقرار کرده‌ایم بتوانیم گام مهمی را در عرصه ارتقای سطح دانش و علمی شهرستان برداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با 30 سال سابقه، به عنوان یک واحد بسیار بزرگ در سطح کشور مطرح است

نظرت را بنویس
comments

سلام دانشگاه آزاد سبزوار از قديمي ترين دانشگاه هاي کشور است اما متاسفانه در چند سال اخير به علت کم کاري و پيگري نکردن مسئولان عقب افتاد. دانشگاه آزاد سبزوار با آن قدمت هنوز 2 رشته دکتري دارد و هنوز نتوانسته شرکت دانش بنياد داشته باشد و يا مرکز علوم و تحقيقات ندارد. در حالي دانشگاه آزاد سبزوار با آن قدمت تا حالا بايد کلي رشته دکتري و يا دو سه شرکت دانش بنياد داشته باشد. اميدواريم آقاي سعيدي اين عقب ماندگي ها را جبران کنند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما