شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری میزان چگونه شکل گرفت؟

وبسایت سبزوارنیوز که از رسانه های قدیمی دیار سربداران است، در گزارشی مفصل و خواندنی جزئیات چگونگی پیدایش شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری میزان و فراگیر شدن آن را شرح داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، بر مبنای این گزارش که احتمالا انتشار آن سهم موثری در تنویر افکار عمومی و برگشتن اوضاع به حالت عادی خواهد داشت، کینه توزی دو کارمند اخراج شده از موسسه میزان در شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی عامل شکل گیری این شایعه و سپس سرایت برنامه ریزی شده آن به دیگر شهرهای استان از جمله کاشمر و سبزوار بوده است.

متن کامل گزارش وبسایت سبزوارنیوز که در گفتگو با یوسف مجدالاسلامی رئیس شعبه مرکزی موسسه مالی و اعتباری میزان تهیه شده، به شرح زیر است:

مصاحبه اختصاصی سبزوار نیوز با رئیس شعبه مرکزی موسسه مالی و اعتباری میزان:
ورشکستگی میزان شایعه است مشکل مالی نداریم


سبزوار نیوز/ رئیس شعبه مرکزی موسسه مالی و اعتباری میزان در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر ورشکستگی مالی گفت: تمامی این مباحث شایعه است میزان هیچ مشکل مالی ندارد.

طی دو روز گذشته شایعاتی مبنی بر ورشکستگی موسسه میزان در برخی از شهرهای از جمله گناباد، بجستان، بیدخت، کاشمر  سبب تشویش اذهان عمومی مردم شد بطوریکه برخی از مشتریان این موسسه بعد از خالی شدن صندوق شعبه میزان در شهرستان های خود برای دریافت وجه به شعبات سبزوار مراجعه کردند و خواستار دریافت مبلغ کل موجودی شدند .

از آنجایی که مسئولان میزان سبزوار در جریان اتفاقات رخ داده در دیگر شهرستان ها نبودند با مراجعه بیش از حد مشتریان در شعبات مختلف خود مواجه شدند بطوریکه در کمتر از یک روز تمام صندوق های شعبه خالی شد این شرایط که عادی به نظر نمی رسید با پیگیری که از طریق مسئول شعبه مرکزی سبزوار انجام شد مشخص شد که تعدادی از افراد با ارسال پیامک و عکس از هجوم مردم به شعبات موسسه مالی و اعتباری میزان، این منبع بانکی را به عنوان یکی از سهامداران پدیده شاندیز معرفی و با پخش پیامک از طریق شبکه های مجازی و فیس بوک، واتساپ و وایبر شایعه ورشکستگی مالی این موسسه را اعلام و اسباب تشویش اذهان عمومی مردم را فراهم کردند.

"یوسف مجد الاسلامی" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزای محلی سبزوار نیوز گفت: با توجه به شایعات مطرح شده از سوی برخی افراد فرصت طلب مبنی بر مشکل مالی این موسسه و ارتباط نامعقول با شرکت پدیده شاندیز ، ضمن تکذیب این شایعات اعلام می کنم میزان هیچگونه مشکل مالی ندارد.

وی بیان کرد: سرچشمه شایعات مربوط به مسائل مالی مربوط به دو کارمند اخراجی این موسسه از گناباد بود که بعد به بجستان، بیدخت و کاشمر نیز کشیده شد  به لحاظ شرایط بسیار خاص قومی قبیله ای این منطقه، این افراد اخراجی برای ضربه زدن به پیکر موسسه اقدام به انتشار پیامک هایی مبنی بر اینکه میزان شریک مالی پدیده شاندیز است و با اعلام کذب این موضوع که موسسه یکی از سهامداران این شرکت است ورشکستگی میزان را از طریق شبکه های مختلف ، واتساپ و وایبر اطلاع رسانی می کنند.

وی افزود: اخراجی ها در گناباد با تحریک مردم قبیله خود که برای حمایت از اخراج ما به موسسه حمله کنید با تشویش اذهان عمومی به شعبه این شهرستات هجوم می برند و اقدام به شکستن در و پنجره های بانک می کنند این افراد نیز از این اقدام مردم سوء استفاده و با گرفتن عکس هایی در حین شکستن شیشه های موسسه و ارسال آن به شبکه های اجتماعی مختلف محرکی برای مشتریان می شوند.   

مجد الاسلامی اعلام کرد: مشتریان میزان در هر شهرستانی می توانند از شعبات مختلف این بانک برای دریافت مبلغ از حساب خود اقدام کنند روز گذشته افرادی با یک دستگاه اتوبوس از گناباد روبروی شعبه مرکزی سبزوار پیاده شدند و بعد از اینکه مردم را نسبت به این موضوع که میزان ورشکست شده باعث ایجاد جو روانی و ازدحام مشتریان در برخی شعبات شدند و مردم نیز نقدینگی خود را از شعبات خارج ساختند.

رئیس شعبه مرکزی مزان سبزوار با تاکید بر رد این مطلب که میزان سهامدار پدیده شاندیز نیست افزود: با تقاضای شرکت پدیده مبنی بر اخذ تسهیلات بانکی ، میزان مانند سایر بانک ها وام در حد مجاز در اختیار متقاضی قرار داده، این شعبه نیز سه برابر قیمت پرداخت تسهیلات از این شرکت وثیقه ملکی مسکن دریافت کرده است .

وی با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد گفت: شایعات ورشکستگی موسسه مالی و اعتباری میزان بی اساس است تسهیلات اعطایی به شرکت پدیده همچون سایر متقاضیان دریافت وام با اخذ وثایق و تضمین های لازم و چند برابر وجوه پرداختی انجام شده است.

مجد الاسلامی در مورد شرایط فعلی موسسه گفت: شرایط شعبات میزان در سطح شهرستان بسیار مطلوب و نرمال است امروز صبح نقدینگی به حساب انجام  شده  طی دو روز آینده این مسائل کمرنگ تر خواهد شد مشتریان می توانند وجه درخواستی خود را از موسسه دریافت کنند.

وی با ابراز گلایه از بانک مرکزی بیان کرد: این بانک در صورتی که مشکل مالی در بانک ها ، موسسات و ...مشاهده می کنند باید از طریق مجرای قانونی وارد عمل شود و با پیگیری آن حل و فصل سازد در این موقعیت حساس سیاسی اقتصادی در کشور ، بحران ایجاد کردن هنر نیست رسانه ها قلم گویای جامعه هستند اما در برخی مواقع اعلام این مشکلات از رسانه ها وضعیت مملکت را دگرگون می سازد.
رئیس شعبه مرکزی میزان سبزوار گفت: میزان باید میزان بماند و ادغام نخواهد شد.
گفتنی است موسسه اعتباری میزان با ارسال نامه ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گناباد از شایعه سازان به علت نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد

منبع: سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از روند احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

mashhad

من که از اول هم اعتما دداشتم شایعات دروغه، سپردم هم جاش امن و سود بیشتر هم میگیرم. تازه وام هم میدن. این نتیجه ی گوش نکردن به حرف افراد سودجو هست. حالا تصمیم باخودتون

ورشکسته

خب هنوزم اعتماد داری دیدی چطوری از تمام حسابها خوردند و نم پس ندادند در ضمن باعث و بانی همه این برنامه ها اون سیف دیوس بود که گفته بود باید اعلام کنید صندوق ورشکسته شده .. دو سال مردم رو علاف کنید بعد ده درصد از پول رو کم کنید 8 درصد به بانک مرکزی بدهید و دو درصد هم برای شعبه خودتون بردارید و بین خودتون تقسیم کنید

رضا

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس: موسسه میزان مورد تایید بانک مرکزی است http://www.akhbarbank.com/vdce7z8x.jh8z7i9bbj.html متهمان نشر اکاذیب درباره موسسه مالی میزان دستگیر شدند با تلاش کارآگاهان پلیس فتا و آگاهی خراسان رضوی ۳ نفر که متهم هستند با نشر اکاذیب در فضاهای مجازی و انتشار شب نامه، موجب ایجاد بی اعتمادی مشتریان و سرمایه گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان شده اند با صدور دستورات قضایی در حالی دستگیر شدند که هنوز افراد دیگری نیز تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

میزان نه تنها ورشکسته نشده بلکه تازه میخواد سود بیشترم بده به مشتریای وفادارش تو سایتشون اعلام کرده همه شعباتش این روزا بازن اگه ورشکسته بودن یا خودشون دیگه جمع میکردن یا قوه قضائیه و نیروی انتظامی تعطیلشون میکرد

میلاد

ماکه چندساله تو میزان حساب داریم مشکلی نداشتیم تا الان موسسه ای که کارش درست نباشه این همه مدت دوام نمیاره

حسام

سلام آخه چرا دروغ میگین اینقد امروز رفتم میزان مشهد یه چک دادن واسه دوماه دیگه میگین شرایط عادیه؟؟؟؟

کیوان

ای بابا این چه حرفیه خوب حق دارن اینطوری چک بدن. مگه مردم وقتی میرفتن حساب باز کنن همه با هم توی یک روز به بانک هجوم بردن که حالا بانک بتونه توی یک روز پولای همه رو برگردونه؟ تازه اگه این همه ادم میخواستن توی یک روز و دوروز حساب افتتاح کنن و پول بریزنم باز فکرنکنم موسسه میزان میتونست جوابگوی همه باشه کنار معدن طلاهم که ایستاده باشی باید صبر کنی تا طلاها از دل سنگ استخراج بشه بانک که معدن طلا نیست دستگاه چاپ پولم ندارن پس مسلمه که مردم باید صبرکنن به تدریج پولاشونو ببرن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما