مسير شاهرود- سبزوار پر حادثه ترين جاده

ضرورت اجراي طرح ميقات الرضا در استان سمنان / مسئولان سبزواري چه مي کنند؟

ضرورت اجراي طرح ميقات الرضا در استان سمنان / مسئولان سبزواري چه مي کنند؟

گزارش مکتوب ... ضرورت اجراي طرح ميقات الرضا در استان سمنان

استان سمنان با موقعيت جغرافيايي ويژه سالانه محل تردد ميليونها مسافر و زائر است که به گفته کارشناسان، کويري بودن و نداشتن استراحتگاه هاي بين راهي موجب حوادث زيادي در آن مي شود و رفع اين مشکل اهتمام ويژه مسئولان را مي طلبد .
آقاي رحماني فضلي وزير کشور مي گويد: 70 درصد از 25 ميليون زائر داخلي، جاده هاي استان سمنان را به عنوان مسير انتخاب مي کنند.
سردار مومني رئيس پليس راه کشور هم مي گويد: مسير 250 کيلومتري شاهرود -سبزوار از پرحادثه ترين محورهاي کشور است .
سرهنگ خبير فرمانده پليس راه استان سمنان مي گويد: بيشترين حوادث در مسير حدود 600 کيلومتري تهران تا مشهد در استان سمنان واژگوني است که براثر خستگي و خواب آلودگي رانندگان رخ مي دهد .
کارشناسان يکي از راهاي مناسب براي برون رفت از اين مشکل را تقويت گردشگري مذهبي در مسير تردد زائران امام رضا(ع) مي دانند تا علاوه بر استفاده معنوي از بقاع متبرکه در مسير، فرصتي براي استراحت آنان باشد و شاهد کاهش حوادث تلخ رانندگي دراين مسير باشيم.
رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه کشور مي گويد: براين اساس طرحي باعنوان ميقات الرضا در حال اجراست و 90 بقعه متبرکه در 6 استان که در مسير زائران رضوي قرار دارد، براي خدمت رساني آماده مي شود و دراين ميان 40 بقعه متبرکه در استان سمنان قرار دارد.
حجت الاسلام محمدي مي افزايد: معرفت افزايي، ارائه خدمات، آباداني بقاع متبرکه، جلوگيري از تصادفات، ايجاد اشتغال، توسعه گردشگري مذهبي، درآمد زايي وجذب نقدينگي از دستاوردهاي اجراي اين طرح است .
دکتر رحماني فضلي وزير کشور دوم بهمن امسال در سمنان گفت: برنامه اي پنج ساله در قالب طرح ميقات الرضا در استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، مازندران،گلستان و سمنان اجرا مي شود که در اين طرح با کمک همه دستگاه ها شرايط مطلوبي براي امکانات رفاهي و خدماتي زائران فراهم مي شود.
استاندار سمنان مي گويد: سالانه 15 ميليون زائر رضوي از استان سمنان تردد مي کنند که ارائه خدمات به آنها بايد با نگاه ملي انجام شود.
آقاي وکيلي مي افزايد: درحال حاضر تلاش شده تا همه مناطق حادثه خيز استان برطرف شود.
وي يکي از بهترين راه هاي خدمت رساني به زائران رضوي را آماده کردن امامزادگان استان براي سکونت بيان و اضافه مي کند: سمنان اجراي طرح آزادراه حرم تا حرم را يکي از برنامه هاي دولت در خدمت رساني به زائران مي داند که بخشي از آن يعني محور قم - گرمسار دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد .
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان سمنان مي گويد: براي هماهنگي اجراي بهتر طرح ميقات الرضا همايشي هم باحضور مسئولان اين 6 استان برگزارشد تا ابعاد مختلف طرح بررسي شود .
حجت الاسلام واحدي مي افزايد: طرح هاي جامع عمراني، فرهنگي و مديريتي امامزادگان و بقاع متبرکه در مسير مشهد مقدس آماده شده است که دراين طرح سازمان اوقاف وامور خيريه درنظردارد بقاع متبرکه زيرپوشش طرح ميقات الرضا را با درنظر گرفتن همه نيازهاي رفاهي و معنوي زائران تا حدود زيادي از لحاظ سطح خدمات ارتقا دهد.
سالانه ميليونها نفر از مناطق مختلف کشور براي بهره برداري معنوي از وجود با برکت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر مي کنند و اين فرصت مي تواند موجب رونق گردشگري مذهبي در کشور شود .
کارشناسان اميدوارند اجراي کامل طرح ميقات الرضا علاوه بر خدمات رساني بهتر به زائران ضمن عمران و آباداني بقاع متبرکه به توسعه گردشگري مذهبي کمک کند که خود موجب اشتغال زايي هم خواهد شد .

منبع:  واحد مرکزی خبر

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پایگاه امداد هوایی سبزوار با همکاری هوانیروز راه اندازی می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما