رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد

پایگاه امداد هوایی سبزوار با همکاری هوانیروز مستقر می شود

استقرار امداد هوایی با همکاری هوانیروز ارتش در سبزوار

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از استقرار امداد هوایی در سبزوار با همکاری هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر سبزوار با بیان اینکه استقرار امداد هوایی از نیازهای ضروری این شهرستان است، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته طرح استقرار امداد هوایی در سبزوار مصوب شده که امیدواریم به زودی این مصوبه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 25 میلیون زائر از محورهای مواصلاتی شهرستان و مسیر بین‌المللی سبزوار – تهران برای تشرف به مضجع پر نور حضرت رضا(ع) عبور می‌کنند، گفت: یکی از مسائلی که نیاز به امداد هوایی را افزایش داده وسعت منطقه و حوزه انتخابیه است که با استقرار این مهم بخشی از نیازهای درمانی مردم در ابعاد مختلف حل می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استقرار امداد هوایی سبزوار با همکاری هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، افزود: در همین زمینه پیگیری‌های خوبی صورت گرفته و جلسات متعددی با امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز گذاشته شده است.

محسنی‌ثانی یادآور شد: برآوردهای صورت گرفته نشان داده که برای استقرار بالگرد امداد هوایی ماهانه به بیش از 120 میلیون تومان اعتبار نیاز است که با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم این میزان را به نصف برسانیم.

وی با اشاره به نیازهای جمعیت هلال احمر در حوزه‌های امداد و نجات نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته چند مجوز برای اجرای پروژه‌هایی مانند مرکز تخصصی و میدانی، کارخانه سرم و سرنگ سازی، تولید لباس بیمارستانی، تامین آمبولانس و خودرو های ست نجات در نظر گرفته شده که با توجه به تغییرات صورت گرفته در جمعیت هلال احمر کل کشور باید پیگیری‌های بیشتری در این زمینه‌ها انجام شود.

گفتنی است، در این بازدید رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر سبزوار تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار مرکز اورژانس هوایی شمال شرق کشور می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما