جمع آوری تابلو زادگاه دکتر شریعتی توسط پایانه سبزوار اعتراض مزینانی ها را برانگیخت

 مطلب پیش رو به نقل از وبسایت شاهدان کویر مزینان و تنها به قصد اطلاع رسانی، منتشر می شود و اسرارنامه از بازنشر این مطلب قصد تأیید یا رد هیچ بخشی از محتوای مطرح شده در آن را ندارد.

اعتراض شهروندان مزینانی به خاطر جمع آوری تابلوی زادگاه شریعتی توسط پایانه ی سبزوار

مردم مزینان : آقای فرماندار داورزن متشکریم

اداره حمل و نقل پایانه ای شهرستان سبزوار بدون هماهنگی فرماندارشهرستان داورزن و شورای اسلامی مزینان اقدام به بریدن تابلوی تصویر دکتر علی شریعتی در سر راه مزینان کرد که این حرکت موجب نگرانی و ناراحتی مردم ولایتمدار مزینان شد و با ارسال نامه ای به فرماندار داورزن مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کردند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در حالی که انتظار می رفت تابلوی رنگ و رو رفته ی زادگاه دکترعلی مزینانی شریعتی توسط مسئولین شهرستانهای سبزوار و داورزن نوسازی شود روز سه شنبه اول بهمن ماه 1393 مأمورین اداره حمل و نقل پایانه ای شهرستان سبزوار در اقدامی نسجنیده و خودسرانه سعی در جمع آوری دو تابلو  نصب شده در سر راه داورزن به مزینان که مزین به نام  معلم شهید انقلاب دکتر علی شریعتی و پدر بزرگوارش علامه محمدتقی شریعتی مزینانی می باشد کردند که بلافاصله یکی از همشهریان موضوع را به اطلاع رئیس شورای اسلامی رساند و آزاده سرافراز مهدی مزینانی سریع در محل وقوع این حرکت شرم آور حاضر و مشاهده کرد که این مأمورین ،تابلو بیست ساله ای که  معرّف زادگاه فرزند شایسته کویر مزینان دکتر علی مزینانی شریعتی می باشد نموده اند و چون علت این کار را از آنها خواستار شد در کمال تعجب و ناباوری اعلام کردند : که چون نصب این تابلوها با ما هماهنگ نشده مدیریت ادراه ی حمل ونقل  پایانه ای سبزوار دستور داده اند آنها را جمع آوری نماییم!

رئیس شورای اسلامی سریع موضوع را به فرمانداری داورزن اعلام می نماید و با دریافت تابلو بریده شده از ادامه ی این کار آنها را منصرف می نماید و می گوید : ما خودمان پیگیری می کنیم!

با این حرکت پایانه ی سبزوار اکنون موجی از اعتراض و نگرانی در بین شهروندان مزینانی ایجاد شده و همشهریان مزینانی با مراجعه به شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی این موضوع شده اند و اعلام کردند در صورت عدم دفاع مسئولین در مقابل فرمانداری شهرستانهای داورزن و سبزوار تجمع خواهند کرد .

مهدی مزینانی رئیس شورای اسلامی روزچهارشنبه نامه ی اعتراضی این شورا را به فرماندار شهرستان داورزن تقدیم نمود و مهندس فلاحی عشرت آباد که برای مزینانی ها از احترام خاصی برخوردار است و از زمان تصدی گری مسئولیت این فرمانداری نگاه ویژه ای به زادگاه معلم شهیدانقلاب دارد تلفنی موضوع اعتراض مردم مزینان را به مدیریت حمل و نقل  پایانه سبزوار اعلام کرد و متذکر شد که : در حوزه ی مسئولیتی من هر رویدادی که می خواهد رخ دهد باید فرمانداری در جریان قرار بگیرد اما شما بدون هماهنگی اقدام به چنین کاری کرده اید...

با دفاع شجاعانه ی فرماندار داورزن خشم مردم مزینان فروکش کرده اما همچنان خواستار عذر خواهی رسمی مسئولین مربوطه و نصب مجدد این تابلو می باشند.

آنچه که از این حرکت تحریک آمیز اداره حمل و نقل و پایانه ای شهرستان سبزوار استنباط می شود معلوم می شود گروهی در پشت پرده این ماجرا قرار گرفته اند که یا بانام مزینان و فرزندان شایسته اش مشکل دارند و یا حتی به مسائل و ضوابط کاری و اداری آشنایی کامل ندارند و یا آنکه خبر ندارند مدت یکسال و اندی است که داورزن تبدیل به شهرستان شده است و شخصی در آن مشغول به کار شده که اسمش فرماندار است و نماینده ی استاندار و در کل نماینده ی قانونی و حقوقی رئیس جمهور است و حداقل می بایست اگر در محدوده ی مسئولیتی وی حرکتی انجام می شود اطلاع کافی داشته باشد اینکه آقایان ادعا می کنند این تابلوها بدون هماهنگی نصب شده باید پرسید آقایان محترم یعنی شما 20سال است از این تابلو خبر ندارید؟ و یا آنکه در همین چند روز زمین فرسایش پیدا کرده و این آهن چند متری وسط جاده آمده و شما را موظف کرده است که آن را قطع کنید تازه اگر چنین هم باشد باز باید با فرماندار و مسئولین شهرستان داورزن و شورای اسلامی و دهیاری مزینان هماهنگ می کردید!

از عجایب روزگار کار دیگر مسئولین شهرستان سبزوار کشیدن گاردریل برسر راهی است که قرار است اتوبوس های آنها در آنجا توقف نمایند و مسافرین مزینانی از این طریق راهی زادگاهشان شوند اما درست در شب محرم و باز بدون هیچ اطلاعی راه مزینان مسدود و شهروندان ما سردرگم می شوند و خطرات بسیاری آنها را تهدید می نماید به طوری که شاهدان کویر مجبور به صدور اطلاعیه گردیده و از شهروندان می خواهد که مسیر خود را تغییر دهند و بعد تابلویی نصب می شود و روی آن نوشته می شود مزینان 7کیلومتر درحالی که سالهاست همه می دانند تا مزینان از این مسیر 6کیلومتر بیشتر راه نیست البته با این کار پایانه ی سبزوار باید بگویییم بیشتر از این توقعی نیست چرا که دم خروس دیگر بیرون زده است.

بی تردید اگر پیگیری شورای اسلامی مزینان و دفاع فرماندار شهرستان داورزن نبود خدا می داند با اعتراض مردم ولایتمدار و شهید پرور مزینان چه نگرانی برای مسئولین شهرستان سبزوار و استان به وجود می آمد. مسئولین محترم کمی فکر کنید!

یکی دیگر از از انتظارات  در هنگام بریده شدن این تابلوها حضور مأمورین انتظامی شهرستان داورزن می باشد که خدا می داند چه اتفاقی باید رخ دهد تا این عزیزان در محل حاضر شده و مأموریت خود را انجام دهند!

سرکلانترمحترم حالا دیگر شما به عنوان پاسگاه یک شهرستان هستید بیشتر دقت کنید!

و اما در پایان شاهدان کویرمزینان ضمن تشکر از رئیس شورای اسلامی مزینان از فرماندار محترم شهرستان داورزن به خاطر دفاع همه جانبه از حقوق همشهریان مزینانی تقدیر و تشکر می نماید و امیدوار است این موضوع را همچنان پیگیری نمایند.

منبع: شاهدان کویر مزینان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با مزینان دیار دکتر شریعتی و زادگاه دانشمندان و اندیشمندان

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب امیدواریم مسئولین امر خود چاره ای بیندیشند تازادگاه این فرزند شایسته سربداردر آرامش به سر ببرند و این گونه بی حرمتی ها تکرار نشود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما