در هفته آخر دی و اولین روزهای بهمن 93:

سبزوارنگار، اسرارنامه و سلام سربدار پربازدیدترین سایت های خبری و تحلیلی سبزوار طبق رتبه بندی الکسا

وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار در آخرین هفته از دی و نخستین روزهای بهمن 93 عملکرد مثبتی در کسب جایگاه های بهتر در رتبه بندی کشوری الکسا داشته اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در حالی که قرار است در بهمن ماه جاری، نمایشگاه توانمندی های رسانه ای سبزوار با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برگزار شود، به نظر می رسد رقابت سختی میان مدیران رسانه های الکترونیک خبری و تحلیلی دیار سربداران بر سر کسب جایگاه های بهتر در الکسا شکل گرفته است.

نگاهی به آمارهای الکسا در پنجشنبه 2 بهمن 93 نشان می دهد، تمام سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در طول یک هفته گذشته در رتبه بندی کشوری خود بهبود عملکرد داشته اند اما در رتبه بندی جهانی فعالیت تعدادی از سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در همین مدت روند منفی را نشان می دهد.

 اما در یک هفته گذشته نیز سه وبسایت خبری و تحلیلی سبزوار که برترین رتبه را از نظر الکسا به دست آورده اند، مانند هفته های قبل سبزوارنگار، اسرارنامه و سلام سربدار هستند. با این تفاوت که از اواسط هفته، جایگاه اسرارنامه و سلام سربدار در رتبه بندی کشوری با یکدیگر عوض شد و سلام سربدار که توانسته بود، برای یک مدت طولانی جایگاه بی رقیبی را در صدر جدول رتبه بندی الکسا از سایت های خبری و تحلیلی سبزوار به خود اختصاص دهد، در این هفته به جایگاه سوم جدول سقوط کرد تا سبزوارنگار و اسرارنامه به ترتیب رتبه های اول و دوم پربازدیدترین و پربه روزرسانی ترین رسانه های خبری سبزوار را به خود اختصاص دهند.

هرچند فاصله اسرارنامه و سلام سربدار در حال حاضر بسیار اندک است و ممکن است طی هر لحظه مجددا بین رتبه بندی این دو وبسایت جابه جایی رخ دهد، اما به هرحال رکورد برتری های بی وقفه سلام سربدار در طول یک ماه گذشته با رشد سریع مجله سبزوارنگار و رشد تدریجی مجله اسرارنامه شکسته شد.

سبزوارنگار اما، همچنان پس از دو هفته که به صدر پربازدیدترین سایت های خبری غرب خراسان رضوی در رتبه بندی کشوری آمده است، همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کرده و با رسیدن به رتبه تحسین برانگیز 1601 که تا به این لحظه برای هیچ یک از وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار به ثبت نرسیده ، در حال به دست آوردن رکوردهای جدیدی در عرصه فعالیت های سایبری دیار سربداران است.

با این حال سبزوارنگار به لحاظ رتبه بندی جهانی هنوز اندکی از سلام سربدار عقب تر است و اگر بتواند همین روند را ادامه دهد، شاید تا هفته دیگر بتواند در  این زمینه نیز رکورد کنونی را بشکند.

با همه این ها سبزوار نگار و اسرارنامه که توانستند در رتبه بندی کشوری الکسا، در هفته آخر دی و روزهای اول بهمن 93 به جایگاه های اول و دوم سبزوار دست یابند، به طور همزمان با بدشانسی هایی مواجه شده اند که ممکن است جایگاه برتر آن ها را در یک هفته پیش روبه شکلی منفی  تحت تأثیر قرار دهد.

قضیه از آن قرار است که سایت نوپای سبزوارنگار از روز چهارشنبه 1 بهمن ناگهان از دسترس مخاطبان خود خارج شد و طبق آنچه مدیریت این سایت اعلام کرده این تعطیلی موقت به دلیل به دلیل ترافیک بالای سبزوارنگار در ماه گذشته بوده که باعث شده، سرورهای میزبان دچار اشکال شوند و به همین دلیل تا انتقال اطلاعات به سرور جدید، سایت از دسترس مخاطبان خارج گردد.

اسرارنامه نیز از حدود یک هفته گذشته با بروز یک اشکال فنی که هنوز به طور کامل علت یابی نشده است، یک یا چند مرتبه در طول روز و هر مرتبه یک یا چند ساعت از دسترس مخاطبان خارج شده و یا سرعت بالاآمدن آن بسیار کند شده است.

هرچند تیم فنی اسرارنامه هم اکنون در حال بررسی علت مشکل و تلاش برای رفع آن هستند، اما این وضعیت به هرحال به شدت بر آمار بازدیدهای سایت تأثیر منفی گذاشته و ممکن است رتبه بندی آن را در روزهای آینده از نظر الکسا دستخوش تغییر کند.

اسرارنامه در یک هفته گذشته سعی کرده است، مطالبی جهت آشنایی بیشتر مخاطبان خود با وبسایت الکسا و سازو کار رتبه بندی سایت های جهان توسط آن را در بخش لینک های خوشمزه همین مجله منتشر کند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره الکسا روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

آشنایی با رتبه بندی الکسا و روش ثبت سایت ها در alexa.com

 

چگونه رتبه وبسایت ها در الکسا بهبود می یابد؟

 

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده وضعیت آمار سایت های سبزوار در پنج شنبه 25 دی 93 روی اینجا کلیک کنید.

لازم به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.

برای ورود به سایت alexa هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

معلم سربدار313

ای دیار سربداران منتظرم باش می ایم به بزرگی خدا می ایم

پرجم ایران بر دوش نوای سربداری بر لب و سیره معلمی وظیفه باشد که کشوری سربلند و منتظر باشیم

خاک بر اون سرت کنند که کامنت من رو نشون ندادی فک می کردم ...

رامین

سلام,خیلی عالی بودید,حقتون اولی بود,به امید موفقیت روز افزون سایت خوب شما,پیروز باشید و سرافراز

سبزواری

سلام دوست عزیز/ خسته نباشید سپاس از این همه زحمات کادراسرارنامه ی عزیز متاسفانه در رده بندی اشتباهی صورت گرفته رتبه ی پایگاه خبری سبزوارنما بارنک 42000 درجایگاه یازدهم می باشد.درصورت امکان اصلاح نمایید. اجرکم عندا...

رشد سایت شما و سبزوارنگار فقط و فقط به اتشارنامه ی فرهنگیان و حواشی اون بر میگره. قسمت پربازدیدترین مطالبتون هم این رو نشون میده. زنده باد فرهنگ و فرنگی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما