موزه شنیداری سبزوار راه اندازی می شود / بهره برداری از فاز 3 موزه شهر سبزوار تا اسفند

شهرداری سبزوار : راه اندازی موزه شنیداری در سبزوار

مدیر موزه شهرداری سبزوار از ایجاد و راه اندازی موزه شنیداری در این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: به جرات می توان گفت که با ایجاد و راه اندازی این موزه؛ سبزوار جزو یکی از نخستین شهرهای کشور قرار گرفت که مجهز به این مهم شده است.

وی با اظهار اینکه در فاز نخست؛ موزه شنیداری پای صحبت، ذکر خاطرات، بیان طنز 55 نفر از پیشکسوتان ورزش پهلوانی نشسته و همه گفته های آنان را ضبط و مستند سازی نموده است، افزود: این پیشکسوتان افراد بالای 70 سال بودند که به ذکر و بیان خاطراتی از زندگی خود در دوران مختلف پرداختند تا در اینده میراثی کهن برای این شهر شود.

مدیر موزه شهرداری سبزوار هدف از ایجاد و راه اندازی این موزه در سبزوار را ثبت هویت شهر، خاطرات شهری و تاریخ شفاهی بیان کرد.

وی به موزه دیداری این شهر هم اشاره کرد و تصریح کرد: در این موزه ذکر سوابق زندگی بزرگان و مشاهیر، جریان های تاریخی، سرگذشت ادارات شهر در دوران مختلف، قنوات،  توسعه شهر، اشیا وابسته به مردم شناسی و... به صورت تصویری ضبط و نگهداری می شود.

سلیمانی از افتتاح فاز 3 موزه شهر سبزوار در اسفندماه نیز خبر داد و گفت: این فاز از موزه شامل ثبت و نگهداری اسناد شهری، اسناد شخصیتی، اشیای مجموعه ایی مردم شناسی سبزوار، کودک و موزه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد شهید، برق و تربیت بدنی بیشترین همکاری را با موزه شهر سبزوار داشته اند که بنده همین جا از انان کمال تشکر را دارم.

مدیر موزه شهرداری سبزوار گفت: با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در محل سکونتگاه های غیررسمی غرب و شرق شهر، برای شناسایی بیشتر هویت شهر به کودکان و نوجوانان این مناطق در ایام نوروز یک اقدام موزه ای ویژه کودکان صورت خواهد گرفت.

منبع: وبسایت شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تپه باستانی دلقندی سبزوار ساماندهی می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما