فراخوان شرکت در کنگره سالانه اتحادیه جهانی کتابداران منتشر شد

پژوهشگران ایرانی با ارسال مقاله به کنگره‌ سالیانه‌ اتحادیه جهانی کتابداران (ایفلا) که بخشی از آن به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، در این رویداد بزرگ پژوهشی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مشارکت پویا برای دسترسی، توسعه و تحول در کتاب‌خانه‌های نوجوانان» و «ارتباط کتابخانه های مدارس با کتابخانه های پزشکی جهت ارتقای سلامت جامعه» دو موضوع مرتبط با کودکان است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ایفلا و با مطالعه شرایط هر فراخوان مقاله‌های خود را در این زمینه ارایه کنند.

اتحادیه جهانی کتاب‌داران (ایفلا) که کانون یکی از اعضای آن است، عنوان‌های مقاله‌های مورد نظر خود را شامل حدود هفتاد موضوع در پنج بخش مجزا و در گروه‌های مختلف جهت شرکت علاقه‌مندان در سراسر دنیا روی سایت رسمی ایفلا به نشانی www.ifla.org قرار داده است.

درهمین حال فرصت ارسال آثار به این سازمان برای موضوع کتاب‌خانه‌های نوجوان در نهایت ۲۶ بهمن و برای موضوع ارتباط کتابخانه‌های پزشکی و کتابخانه‌های مدارس ۱۳ بهمن تعیین شده است.

بر اساس این گزارش در صورت پذیرش مقاله‌ها از سوی اتحادیه جهانی کتاب‌داران، پژوهشگران می‌توانند با حضور در نشست تخصصی ایفلا در شهر کیپ تاون کشور آفریقای جنوبی طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ به ارایه مقاله‌های خود بپردازند. تمامی این مقاله‌ها باید به زبان انگلیسی تهیه و ارایه شود.

کنفرانس‌های سالیانه ایفلا از سال ۱۹۲۸ تاکنون به غیر از سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ میلادی (جنگ جهانی دوم) همه‌ساله در یکی از کشورهای جهان برگزار شده است.

کانون پ‍رورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اعضای ایرانی اتحادیه جهانی ایفلا از چندین دهه گذشته با این سازمان در ارتباط است.

منبع: خبرگزاری مهر

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مدت ارسال طرح های پایتخت کتاب ایران تمدید شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما