30 درصد پیشرفت فیزیکی برای پروژه راه آهن سبزوار

این روزها خبرهای خوشی درباره پروژه راه آهن سبزوار به گوش شهروندان دیار سربداران می رسد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، پروژه دستک اتصال سبزوار به راه آهن سراسری که گفته می شود، یکی از نمایندگان سابق این شهر برخلاف انتظار مردم و کارشناسان و صاحب نظران، ادعا می کرده، فاقد توجیه اقتصادی است و سعی داشته جلو احداث آن را با چنین بهانه هایی بگیرد، حالا در مسیری قرار گرفته که نه تنها در حال انجام است بلکه طرحی برای امتداد یافتن آن به دو جهت شمالی و جنوبی و تبدیل شدن به یک مسیر سراسری نیز در دست مطالعه است.

روند احداث پروژه راه آهن سبزوار البته تا کنون بسیار کند بوده است، اما خوشبختانه با تلاش و پیگیری مسئولان و نمایندگان و مطالبه گری دائمی خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران در چند سال اخیر سرانجام به جایی رسیده که دیگر به قول معروف ممکن است دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد و می توان کم کم امتیاز برخورداری از راه آهن را در کنار امتیازات مهم دیگری نظیر فرودگاه مرز مجاز هوایی و راه های متعدد مواصلاتی برای این شهر در نظر گرفت.

در همین زمینه، وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند پیشرفت پروژه راه آهن سبزوار تهیه کرده و با مهندس ناظر مقیم این پروژه به گفتگو پرداخته است که متن این مصاحبه در ادامه منتشر می شود:



عملیات زیرسازی احداث پروژه راه آهن سبزوار در حال انجام است


ناظر مقیم کارگاه راه آهن سبزوار گفت: عملیات بتن ریزی پل کیلومتر ۹۴۰- ۸ (هشت – نهصد و چهل)  پروژه اتصالی سبزوار به راه آهن سراسری انجام شد و این پروژه هم اکنون از مسیر سلطان آباد به سمت سبزوار در حال زیرسازی است.

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی، مهندس مجتبی ثنایی فر روز یکشنبه افزود: پروژه احداث راه آهن سبزوار که از اوایل سال ۹۳ به علت کمبود نقدینگی، موقتا متوقف شده بود از آذرماه گذشته با حمایت نمایندگان و تزریق اعتبارات، مجددا فعال شده است.

وی ادامه داد: در این مدت عملیات های خاک ریزی، خاک برداری، انفجار، آتش باری و … در بخش هایی از مسیر مرتبا در حال انجام است.

ثنایی فر همچنین توضیح داد: پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی  درباره زمان بهره برداری از این پروژه تأکید کرد: همه چیز بستگی به روند تزریق مالی پروژه دارد و اگر اعتبارات به همین روند کنونی تخصیص یابد، ان شاالله سال آینده شامل تکمیل پروژه خواهیم بود.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تشریح جزئیات اعتبارات اختصاص یافته به راه آهن سبزوار در سال 93

نظرت را بنویس
comments

mkm

vسلام میشه نقشه این طرح اتصال به راه اهن سراسری رو بذارید؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما