در هفته چهارم دی 93

ادامه پیشتازی های سبزوارنگار در جدول رتبه بندی سایت های خبری سبزوار

چهارمین هفته دی 93 مانند هفته قبل از آن، برای وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار، هفته پر تغییر و تحولی بود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در این هفته نه تنها مجله سبزوارنگار توانست، بعد از مدت ها جایگاه اول پربازدیدترین وبسایت های محلی سبزوار را از انحصار حدوداً دو ساله پایگاه خبری تحلیلی سلام سربدار در آورد، بلکه با کسب رقم 2198 به جایگاه قابل احترام نزدیک به 2000 رسید.

این در حالی است که تا کنون هیچ یک از رسانه های خبری سبزوار (تا آنجا که مورد بررسی قرار گرفته و مدون گردیده است) نتوانسته، در رتبه بندی داخلی ایران از نظر الکسا به رقم 2000 دست یابد.

بنابراین سبزوارنگار نه تنها جایگاه پربازدیدترین وبسایت خبری سبزوار را به دست آورده، بلکه رکورد بهترین رتبه داخلی را نیز تا به این لحظه، از آن خود کرده است.

اما از آنجایی که این رشد و موفقیت ناگهانی سبزوارنگار، تحت تأثیر نامه جریان ساز معلم سبزواری به رئیس جمهوری بود که با استقبال گسترده ای در سراسر ایران مواجه شد، پیش بینی می شود، به تدریج با فروکش کردن تب و تاب امضای نامه الکترونیک توسط معلمان سراسر کشور در سبزوارنگار، حفظ جایگاه اول پربازدیدترین سایت های خبری سبزوار برای مدیریت این مجله سخت شود و ممکن است سبزوارنگار، جایگاه خود را به سلام سربدار و یا اسرارنامه بدهد که در طول چند هفته اخیر به صورت ثابتی در جایگاه اول و دوم جدول قرار داشته اند.

از تحولات دیگر این هفته برای وبسایت های خبری سبزوار، فعال تر شدن مجدد وبسایت سلام سربدار است که توانست روی رتبه بندی آن نسبت به هفته قبل تأثیر مثبت بگذارند.

مجله اینترنتی اسرارنامه نیز نسبت به روند گذشته خود، در این هفته رکورد شکنی کرد و برای اولین بار به رتبه زیر 5000 هزار در میان سایت های داخلی ایران طبق الکسا دست یافت.

نکته جالب دیگر این است که  دراین هفته تمام سایت های خبری سبزوار به جز سبزوارفرهنگ و وبسایت شهرداری، نسبت به هفته گذشته بهبود عملکرد داشته و جالب تر اینکه بعضی از سایت های میانی جدول نظیر رصد و سبزواریان، ارتقاء نسبتا سریعی را در روند حرکت خود نشان می دهند.

و اما در رابطه با رتبه بندی سایت های خبری سبزوار در کل جهان نیز اتفاق مهم هفته چهارم دی ماه 93، رسیدن رتبه سبزوارنگار به جایگاه دوم جدول و سقوط سبزوارنیوز برای اولین بار پس از مدت ها به جایگاه چهارم جدول رتبه بندی است.

بر مبنای همین گزارش، سبزوارنیوز تا هفته گذشته 18 دی 93، موفق شده بود به مدت چند ماه همواره در جایگاه دوم سایت های خبری سبزوار در رتبه ندی جهانی قرار گیرد. اما در این هفته ناگهان به جایگاه چهارم جدول سقوط کرد و سبزوارنگار برای اولین بار به جایگاه دوم جدول رسید.

اسرارنامه کماکان در هر دو رتبه بندی داخلی و جهانی جایگاه سوم را دارد.

لازم به یادآوری است، تا پیش از آغاز طرح بررسی هفتگی رتبه سایت های خبری سبزوار درالکسا که از آذرماه 93 در مجله اینترنتی اسرارنامه آغاز شده است، هیچ پژوهش مستند و مرجع مدون دیگری که در یک بازه زمانی به صورت مستمر برای سایت های خبری سبزوار و البته غرب خراسان رضوی صورت گرفته باشد، دراین زمینه وجود نداشت و یا از طریق یک رسانه پربازدید، در اختیار عموم علاقه مندان قرار نمی گرفت.

البته وبسایت سلام سربدار مدت ها قبل، فقط در یک مرحله، چنین رتبه بندی ای را از سایت های خبری سبزوار که در آن ایام فعالیت می کردند، ارائه داد اما از آنجایی که تک مرحله ای بود، طبیعتاً نمی توانست تغییر و تحولات رسانه های سایبری غرب خراسان را در یک بازه زمانی، نشان دهد.

از این حیث مجله تحلیلی اسرارنامه، می تواند به عنوان اولین مرجع مدون و مطالعاتی برای پژوهشگرانی محسوب شود که درحال حاضر و یا در آینده بخواهند روی موضوع رتبه بندی سایت های خبری سبزوار و سابقه آن بررسی هایی انجام دهند.

این روزها که تب و تاب بررسی رتبه سایت های خبری سبزوار طبق آمار الکسا بالا گرفته و رقابت های محسوس یا غیرمحسوسی بین مدیران این دسته از رسانه ها برای کسب جایگاه های بهتر به وجود آمده است، اسرارنامه سعی خواهد کرد، به تدریج اطلاعاتی برای آشنایی بیشتر مخاطبان خود با سازوکار الکسا و میزان اعتبار و نیز روش های کسب رتبه های برتر در آن را برای مخاطبان گرامی خود منتشر کند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده وضعیت آمار سایت های سبزوار در سه شنبه 16 دی 93 روی اینجا کلیک کنید.

لازم به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.

برای ورود به سایت alexa هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما