عجایب نامه همدانی توسط نویسنده سبزواری بازنویسی شد

محمود برآبادی کتاب «عجایب‌نامه» را برای نوجوانان بازنویسی کرد

محمود برآبادی از بازنویسی کتاب «عجایب‌نامه» اثر «محمدبن محمود همدانی» برای گروه سنی نوجوان خبر داد و گفت: این کتاب برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی منتشر خواهد شد.
خبرگزاری فارس: محمود برآبادی کتاب «عجایب‌نامه» را برای نوجوانان بازنویسی کرد

محمود برآبادی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیان داشت: از مجموعه ادبیات کهن به بازنویسی کتاب «عجایب‌نامه» پرداختم که به زودی به چاپ خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کتاب «عجایب‌نامه» اثر «محمد بن محمود همدانی» نویسنده قرن 6 هجری است. محمود همدانی داستان‌های عجیب و غریبی که خوانده یا شنیده یا دیده است را جمع‌آوری و در قالب کتاب به چاپ رسانده بود که بنده آن را برای گروه سنی نوجوان با زبانی ساده و روان، بازنویسی کردم.

برآبادی ادامه داد: کتاب «عجایب‌نامه» در 120 صفحه بازنویسی شده است و تا بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از سوی نشر «سوره مهر» به چاپ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، محمدبن محمود همدانی از نویسندگان ایرانی سده ششم هجری است. کتاب «عجایب‌نامه» او به زبان فارسی در زمینه کیهان‌نگاری مشهور است.

همدانی این کتاب را به «ابوطالب طغرل بن ارسلان (فرمانروایی: 571-590)» پیشکش کرد که واپسین پادشاه سلجوقی عراق بود. همدانی کتاب «عجایب‌نامه» را که نام اصلی آن «عجائب ‌المخلوقات» است، را در سال‌های 571 تا 590 نوشته و موضوع آن نیز کیهان‌نگاری و شگفتی‌های آفرینش و جهان است.

کتاب «عجائب ‌المخلوقات» و «غرائب ‌الموجودات» زکریا قزوینی که یک سده بعد از آن و به عربی نوشته شده، برداشتی از همین کتاب است.

گفتنی است، محمود برآبادی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تاکنون آثار بسیاری را با عناوینی نظیر «کار مربیان مهد کودک (راهنمای آموزش ایمنی ترافیک به کودکان)»، «جامی»، «ابوریحان بیرونی»، «امیراسماعیل سامانی»، «تاجیکستان»، «حکایت‌های شیرین از گنجینه ادب پارسی» و رمان «راز باغ متروک» برای مخاطبان این گروه سنی منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمود برآبادی در جشن هفده سالگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سخنرانی می کند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما