استاندار خراسان رضوی از کارخانه فروکروم جغتای بازدید کرد

 بازدید استاندار خراسان رضوی از کارخانه فروکروم جغتای
سبزوار - ایرنا - استاندار خراسان رضوی روز دوشنبه از کارخانه فروکروم جغتای بازدید و از نزدیک فرآیند تولید و بخشهای مختلف این واحد صنعتی را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار جغتای در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: محصولات کارخانه فروکروم جغتای که به عنوان تنها کارخانه فروکروم کشور سال 84 راه اندازی شد در صنایع فولادسازی و هوایی کاربرد دارد.

'محمدعلی آبادی' افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه 25 هزار تن و ظرفیت عملیاتی آن هم اینک تولید 10 هزار تن فروکروم پر کربن است.

وی اظهار داشت: این کارخانه با تولید سالانه 10 هزار تن محصول، پنج هزار تن فروش داخلی و پنج هزار تن فروش صادراتی دارد.

فرماندار جغتای گفت: مواد معدنی کارخانه فروکروم جغتای از معادن اطراف در همین این شهرستان تامین می شود.

وی ادامه داد: این مجتمع فاقد معدن می باشد لذا شایسته است نسبت به واگذاری معدن از سوی سازمان، صنعتت، معدن و بازرگانی خراسان رضوی اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار جغتای افزود: این مجتمع از پایان سال 91 به دلیل عدم دسترسی به قطعات یدکی مربوط به کوره ذوب به مدت حدود 20 ماه تعطیل بود اما طی دو هفته اخیر به همت کارشناسان مجددا راه اندازی شده است. کارخانه فروکروم جغتای در 10 کیلومتری این شهر 140 نفر پرسنل دارد.

استاندار خراسان رضوی در سفر امروز خود به جغتای همچنین از طرح مسکن مهر در این شهرستان بازدید کرد.

مرکز شهرستان 48 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است. جغتای از بخشهای پیشین شهرستان سبزوار مهر ماه سال 1387 به شهرستان ارتقا یافت.

منبع: ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار سومین شهر صنعتی خراسان رضوی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما