اشتغال مهمترین دغدغه بهبود یافتگان اعتیاد در سبزوار است

'مرضیه کسرائی فر' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون اداره بهزیستی سبزوار به 30 نفر از بهبودیافتگان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته در زمینه توانمندی بیماران بهبود یافته محدود است، خواستار اعتبار بیشتر برای اشتغالزایی آنان شد.

وی با بیان اینکه اعتماد به بهبودیافتگان اعتیاد و توانمندسازی آنان نیاز به کار و فرهنگ سازی بیشتر دارد، افزود: یک سازمان و یا ارگان به تنهایی قادر به این کار نیست و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار اظهار کرد: آگاهی رسانی ، مشارکت همگانی و استفاده از تمام ظرفیت و توان شهرستان برای مقابله ، پیشگیری و درمان اعتیاد ضروری است.

'کسرائی فر' به اقدامات بهزیستی سبزوار در زمینه پیشگیری اشاره کرد و افزود: در این راستا آموزش های اجتماع محور در محله ها، محیط های کار و محیط های آموزشی به صورت کارگاهی به مردم ارائه می شود.

وی ادامه داد : خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد داشته و از نظر روانی، عاطفی و رفتاری تاثیر مستقیم بر فرزندان دارد.

وی با اشاره به اقدامات در زمینه درمان اعتیاد گفت: هم اکنون 14 مرکز درمان دارای مجوز در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: در 10 مرکز از این تعداد درمان اعتیاد به صورت دارویی و سرپایی انجام می شود. وی با بیان اینکه دو مرکز اقامتی میان مدت برای مردان و یک مرکز برای زنان در سبزوار فعالیت دارد اظهار کرد: در این مراکز درمان اعتیاد به صورت غیر دارویی و بر مبنای ایمان مداری و پرهیز مداری انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز اجتماع درمان مدار (tc) در سبزوار گفت: در این مرکز افرادی که پاک شده اند با اقامت های سه تا شش ماهه طبق اصول، مورد تقویت روانی و رفتاری قرار می گیرند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد با حضور مدیران باشگاه های ورزشی، مربیان، ورزشکاران و هیات های ورزشی در این شهرستان خبر داد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما