نامه معلمان ایران به رئیس جمهوری در وبسایت پرمخاطب الف منتشر شد

وبسایت الف که از رسانه های پرمخاطب کشور محسوب می شود، دقایقی قبل، به جمع وبسایت هایی پیوست، که نامه معلم سبزواری به رئیس جمهور را منتشر کرده اند و در اولین ساعات با تعداد قابل توجهی نظر از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، اهمیت انتشار این مطلب در وبسایت الف از آن روست، که این وبسایت متعلق به احمد توکلی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و چنانکه می دانیم نمایندگان نقش موثری در تصویب بودجه های پیشنهادی دولت و نیز سئوال از وزرا و رئیس جمهور پیرامون عملکردشان دارند.

گفتنی است، آقای کاظم پارسیان یکی از معلمان فرهیخته سبزواری است که در روزهای اخیر نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور کشورمان نوشته و آن را به همراه تصویری از فیش حقوقی خود در مجله سبزوارنگار منتشر کرده و در متن نامه خود از دولت خواسته است، نسبت به بعضی تبعیض ها در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان در مقایسه با سایر کارکنان دولت تجدید نظر نماید و بدین ترتیب به شیوه ای غیرخشونت آمیز اعتراض خود را نسبت به رویه های تبعیض آمیز کنونی، اعلام کرده بود.(منبع1) ، (منبع2)

این نامه جریان ساز معلم و معلمان سبزواری، با آنکه در یکی از رسانه های محلی دیار سربداران منتشر شد، اما از همان نخستین روزهای انتشار با استقبال گسترده ای از سوی فرهنگیان کل کشور مواجه گردید و تا به این لحظه (شامگاه چهارشنبه 17 دی) بیش از 14000هزارامضای الکترونیکی از سوی معلمان کشور برای آن ارسال شده است و همچنین در چندین وبسایت محلی و ملی در سبزوار، خراسان و ایران انتشار یافته و بحث ها و نظرات متعددی را به همراه آورده است.

اینک قشر شریف فرهنگیان ایران امیدوارند، در پی این اعتراض صلح جویانه مدنی، بتوانند دولت و مجلس را متقاعد سازند، نسبت به پرداخت حقوق حقه معلمان دلسوز و زحمت کش ایران اسلامی، شرایطی فراهم آورند که این قشر پرتعداد و پرنفوذ اجتماعی بتوانند با دلگرمی و انگیزه بیشتری به شغل مقدس خود، که همان شغل انبیای الهی است، بپردازند.

شما مخاطبان گرامی هم اکنون، می توانید انعکاس نامه معلمان سبزوار به رئیس جمهوری را که حالا دیگر با پشتوانه بیش از 14 هزارامضا از سراسر کشور، حرف دل تمام معلمان ایران اسلامی است، در پایگاه خبری «الف» در پیوند زیر مشاهده نمایید:

پایگاه خبری تحلیلی الف: نامه سرگشاده جمعی از معلمین به رئیس جمهور

نظرت را بنویس
comments

واقعا حق معلما نیست،یک سریشون واقعا درس میدن،هرچند بعضیاشونم...

بازنشسته اورژانسی

با سلام : مطالبات ما فرهنگیان از سال 1388 به بعد به دیون تبدیل شده و شاید زمانی پرداخت شود که دیگر در این دنیا نباشیم. از جمله دیون افزایش ناشی از صدور احکام عالی فرهنگیان از ابتدای سال 1388 است که در استانه ورود به ششمین سال خود می باشد که اندک تاثیری هم در پاداش آخر خدمت ما داشته است. امیدواریم تا قبل از سفر به دیار باقی این مقدار مابه التفاوت ناچیز به دیون تبدیل شده دست لرزان ما را پر کند تا از خجالت اهل و عیال در اییم. به امید احساس مسئولیت مسئولین آموزش و پرورش و لطف و کرم جناب آقای محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا سر کیسه را برای رضای خدا و شادی خود ما نه روح ما کمی شل کند.

يك معلم بيچاره

كاش ما هم كارمند ادارات ديگرميبوديم تا حداقل مورد ترحم وتمسخر ديگران قرار نميگرفتيم.آخر مگر، ملاك ارزش انسانها درجامعه ايران مقدار پول آنها نيست؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

hamed

همیشه میگن شما معلما حقوقتون زیاد هم هست چون خیلی تعطیلی دارین و... پیش خودشون چی میگن . وانگهی مااز طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید. شما لطف کنید قطره ای از این سرمایه های چند صد میلیاردی معلمان رو که سالهاست روی هم انباشته شده وبر خلاف تبلیغات پر طمطراق صندوق ذخیره و رسانه ها ، هیچ سود ی براشون نداشته صرف واگذاری پراید با پیش پرداخت وسود پایین به معلمان کنید تا حداقل بعد از ظهر ها تو آژانس کار کنن و قسمت کوچکی از مشکل معیشتشون رو حل کنن.

حامد

باز خدا اموات آقای وزیری رو بیامرزه خیلی خوب حقوق میگیره دریافتی من به خدا قسم 175 هزار تومانه خودمم نمیدونم چطور داره رندگیم میگذره ؟؟؟؟ شاید تنها دلیلش حلال بودن حقوقمون باشه

با سلام نیازها روزمره و آرزوهای طبیعی زن و بچه های معلمان نیز برآورده نمی شود.

مجتبی

معلم جلو زن و بچه واطرافیان خود به خاطر حقوق بسیار ضعیف و نداشتن هیچگونه مزایایی (نسبت به دیگر ادارات و شرکتها)مثل شمع میسوزد وخجالت میکشد چون واقعا زیر خط فقر قرارداردادارات دیگر مزایای آنچنانی دارنداما معلم0000خداحق زن وبچه مان را از مقصرین اصلی که مارا فراموش کرده اند بگیرد. انشا الله

ناشناس

با دیدن این فیش و این سابقه و سطح تحصیلات آقای پارسیان ومقایسه آن با درآمد بعضی ها و حقوق ارگان های دیگر واقعا باید به حال فرهنگیان گریست. قشری که قرار است نسل آینده را کیفی و زبده تربیت کند با این درآمد و با این دغدغه خاطر فراوان , آیا می توانند؟ با این تبعیض پرداخت ها آیا امکان دارد؟

اقا من از شاگرداشم. شما اگه یک جلسه با همین ادم درس داشته باشی بامن همنظر میشی که ماهی هزار تومنم براش زیادیه

mohamad ali ghlamzadh

محمد

فقط شعار فرهنگ میدهیم.افسوس که با این اوضاع فرهنگیان تیش به ریشه فرهنگ میزنیم.

محسن امینی

وقتی آقای وزیر بگویند که معلمی شغل مصرفی است باید هم وضعیت مالی معلمان همین باشد .چرا باید اینهمه تفاوت بین دریافتی حقوق معلمان باسایر کارمندان لشکری وکشوری باشد مگر نه این که تمام این ها را معلمان تربیت کرده اند پس چرا باید حقوق معلم از تمام افراد مملکت کمتر باشد .حقوق آقا یا خانم دکتری که در بیمارستان خدمت میکنند تا هفتاد میلیون تومان میرسد ولی حقوق من معلم با 26سال خدمت یک میلیون وپانصد در فیش امید وارم هرچه زودتر منجی اصلی بیایند تا تمام امور را به صلاح برسانند

با این فکر که آموزش و پرورش مصرف کننده ست وضع از این بهتر نمی شه ، واقعا نمی دونم اگه آموزش و پرورش مصرف کننده باشه تولید کننده کیه آخه؟؟

شیخ

ریس جمهورمحترم امیدوارم شعارهایی که د ادیدراعمل کنی ولباس به قول خودتون پیغمبرراکه پوشیده اید رهرواش باشیدواین قشرزحمتکش رابیش ازاین شرمسارفرزندانشان نکنید

علي

معلمان را نابود كردند آقاي روحاني راي شما راي فرهنگيان و دانش آموزان و دانشجويان و اساتيد بود ولي همه را از ياد برده ايد .

الهام

با دادن حقوق معلمان به دست مدیران محترم مدارس وضع بدتر هم خواهد شد.چون مدیر هم بالاخره نور چشمی دارد.

حمید

اقا امام زمان بدادمان برس زنده باد معلمان سبز وار احسنت احسنت احسنت

علی

معلمان بدانید سکوت خیانت است در برابر افرادی که به اسم ......... ریشه عدالت را کندن تبعیض را پروراندن دزدیهای آقا زاده با میلیارد ها زیاد نیست ولی زمانی به افزایش حقوق معلم می رسد می گویند معلمین زیادند اف بر این تفکر شما

محمود

معلمان از لحاظ حقوق زیرزیر زیر زیر خط فرق اندحتی معلمام ابا دارندکه در مواقع خرید بگویند ما معلمیم .

اصغر بخشی

ما معلمین شهرستان مشگین شهر حمایت خودرا از نامه همکار محترم خود به رییس جمهور اعلام می داریم

معلم

سلام الان وقت صحبت كردن در مورد حقوق نيست .مساله اول كشور اين است كه موسوي وكروبي فتنه گر هستند يا نه.صبح ها 1 ساعت منتظر ميني بوس مي ايستم تا به كلاس برسم بعد تمام همسايهكه كارمند ساير ادارت هستند سرويس شخصي مياند دنبالشون تا برسونند شون سر كار(مي دونم كه نظر من را منتشر نمي كنيد )

رضا کثیرلو

با سلام ما دبیران شهرستان خدابنده با اطلاع از متن نامه و درک مشکلات معیشتی فرهنگیان از شما حمایت میکنیم.واز ریاست محترم جمهور درخواست میکنیم در این باره اقدام نمایند.

فرزانه

شما رو بهخدا درباره تدریس معلمان متوسطه در ابتدایی هم افشا گری کنید که چه ظلمی به دانش آموزان ومعلمان میشود بعداز 19 سال سابقه در متوسطه به انتقال همسرم به اصفهان در صورت تدریس در ابتدایی با انتقالم موافقت شد در همه لحظات تدریس زجر می کشم چون نمی توانم...

رامشینی

این مشکل از اجرای شتابزده ی 6-3-3 بود که برای جبران کمبود در ابتدایی (تخصصی ترین پایه) از هرروشی جهت جبران کمبود استفاده شد و متاسفانه این مشکل تا دو سال آینده هم قابل حل نیست معلم های با وجدان ,عذاب وجدان مگیرند که چه بلایی به سر طفل های معصوم مد آورند

کریم

موافقم

hoseinmodirrousta

ضمن تشكراز زحمات تمامي معلمين سراسر كشور امروز روزي است كه ما يكبار ديگر احقاي حق كنيم شايد يك علتش هفته وحدت باشد اگر اين كلمه را شعار فرض نكنيد وبيايم يكبار ديگر يك صدا از حقوق از دست رفته به خاطره خانواده هايمان كه سرمان را نميتوانيم در مقابلشان بلند كنيم.بگويم رياست محترم به فرياد اين جماعتي كه ثانيه به ثانيه صورتش را سرخ نگه ميدارد برس.وبه قولي اگر جاي براي زدن صورت پيدا كرديد.

رضا علی نیا

با این حقوق یه ماشین ریش تراش هم نمیشه خرید

سعید

با سلام بچه های معلمان باید ارزوی نشستن تو پراید باباشونو داشته باشن. اقای فانی با عزت و احترام خودتون استعفا بدهید تا دیر نشده
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما