در آیین تکریم و معارفهٔ روسای واحد سبزوار

فرماندار سبزوار: دانشگاه آزاد، بسیاری از مشکلات در بخش آموزش عالی را حل کرد

خبرگزاری آنا: فرماندار سبزوار نقش و اهمیت دانشگاه در توسعه و پیشرفت جامعه را غیرقابل انکار دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، بسیاری از مشکلات کشور در بخش آموزش عالی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، احمد برادران که در آیین تکریم و معارفهٔ روسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار سخن می‌گفت با توجه به نقشی که دانشگاه در رشد و بالندگی یک جامعه دارد، اظهار کرد: جایگاه علم و دانش از نگاه دین مبین اسلام به‌عنوان سرمایه و وسیله‌ای برای رسیدن به بندگی خداوند متعال، جایگاه مبرهن و روشنی است.

وی با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در توسعهٔ پایدار و رشد و تعالی اجتماع نیز آشکار است، گفت: پس از تولید علم، دانش و فناوری، وظیفهٔ دیگر دانشگاه‌ها توجه ویژه به نیاز‌ها، مسائل و مشکلات جامعه است.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار با ابراز خرسندی از رشد علمی کشور در سطح منطقه و جهان ادامه داد: ارتباط سازنده‌ دانشگاه با جامعه در راستای حل مسائل آن می‌تواند منجر به کاربردی‌شدن علم دانشگاه در سطح ملی و توسعه اقتصادی شود.

برادران با توجه به سخنان اخیر ریاست جمهوری درخصوص نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در توسعهٔ پایدار گفت: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند در حوزه پژوهش و تحقیق، گرفتار رکود تورمی نشوند و بتوانند علم خود را در سطح ملّی، کاربردی کنند.

وی با بیان اینکه حدود 33 هزار دانشجو و 600 عضو هیأت‌علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: افتخار می‌کنیم که پس از مشهد، دومین شهرستان دانشگاهی در استان خراسان رضوی هستیم.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار با توجه به تاریخچهٔ شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی که بنا به یک پیشنهاد بسیار دقیق و عالمانه اتفاق افتاد، انصافا در آن مقطعی که شروع به کار کرد، بسیاری از مشکلات عدیده کشور در بخش آموزش عالی را حل کرد.

برادران با بیان اینکه در سال‌های اخیر بنا به پاره‌ای تصمیمات غلط، اتفاقات خوبی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی نیفتاده، ابراز امیدواری کرد این دانشگاه در دولت یازدهم و با اتخاذ تصمیمات عالمانه‌ای که به‌دور از هر گونه تعصب و جهت‌گیری گرفته می‌شود به روند رشد و بالندگی خود ادامه دهد.

وی با تأکید بر مطالبات امروز دولت و جامعه از دانشگاه‌ها گفت: در همین راستا و در ماه‌های اخیر جلسات و نشست‌های خوبی برای بررسی راهکارهای برقراری ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه با یکدیگر برگزار شده است.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار با توجه به پیشینه موفق دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: این دانشگاه با دارا بودن امکانات و فضاهای خوب آموزشی و اساتید مجرب، نقش مؤثری در توسعهٔ آموزش عالی شهرستان دارد.

مراسم تودیع و معارفهٔ دکتر محمود غفوری‌نژاد و دکتر محمدرضا سعیدی‌اصل به‌عنوان رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش‌های شهید عباسپور این دانشگاه برگزار شد.

منبع: آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی)

 

گزارش تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دکتر سعیدی اصل مجددا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار شد

نظرت را بنویس
comments

با کمی فکر (کمی نه زیاد) میتوان به این نتیجه رسید که در دانشگاه آزاد و علمی کاربردی و غیرانتفاعی و حتی برخی دانشگاه های دولتی تنها مسئله ای که مهم نیست علم است. حال که مسئولین خود می دانند در دانشگاهها چه میگذرد حرف از علم زدن بسیار خنده دار است.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما