دکتر سعیدی اصل مجددا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار شد

در مراسمی با تودیع غفوری‌نژاد
سعیدی‌اصل به واحد سبزوار بازگشت/حلمی: به خاطر مطالبه جامعه از دانشگاهیان خرسندیم

خبرگزاری آنا: نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: از اینکه امروز، جامعه از دانشگاهیان مطالبه دارد، خرسندیم.

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر عبدالمجید حلمی که در آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار سخن می‌گفت، فرصت انسان‌ها برای رسیدن به درجات بالای موفقیت و کمال را کوتاه دانست و گفت: باید قدر موقعیت‌ها و فرصت‌ها را دانست و بی‌وقفه در جستجوی کمال بود و پس از قبول مسئولیت باید کمربند‌ها را محکم ببندیم و در انجام امور محوله با جدیت عمل کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در راستای رفع مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش از جمله در زمینه توسعه رشته‌های علوم پزشکی، بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه را برطرف کرد.

این مسئول با ابراز خرسندی از اینکه امروز، جامعه از دانشگاهیان مطالبه دارد، گفت: سال‌ها بود دانشگاهیان در حوزه خود مشغول به فعالیت بودند و ارتباط سازنده‌ای با جامعه و نیازهای آن نداشتند. امروز خوشحالیم که این اتفاق افتاده است و تقریباً همه‌ در یک جهت حرکت می‌کنند.

حلمی با توجه به جایگاه کشور در تولید مقالات علمی در دنیا گفت: در تولید مقالات علمی در جایگاه هفدهم قرار داریم، امّا از نظر تبدیل علم به ثروت، در جایگاه 97 دنیا قرار گرفته‌ایم که مطلوب نیست و مطمئناً با ارتباط بهتر فرهیختگان، نخبگان و پژوهشگران با نیازهای جامعه و ارتباط بهتر این دو حوزه، گام مؤثری در تبدیل علم به کاربری و ثروت برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیراً نشستی با حضور استاندار و سایر دست‌اندرکاران دانشگاه‌های استان با محوریت استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها در راستای رفع نیازهای جامعه برگزار شده گفت: در این نشست مصوب شد دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان‌رضوی به‌عنوان معین استانداری، کارگروهی تشکیل دهد تا بر روی معضلات و مسائل حاشیه‌نشینی شهر مشهد مطالعات علمی انجام دهد و نتایج آن‌ را اعلام کند.

نمایندهٔ تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با تأکید بر اینکه کار دانشگاه‌ها انجام پروژه‌های مطالعاتی، علمی و پژوهشی است، گفت: امروز جامعه، مسئولان و دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این پروژه‌ها و مطالعات وقتی مفید و مؤثرند که قابل اجرا بوده و در راستای رفع معضلات و مشکلات جامعه باشند.

حلمی با بیان اینکه طبق مصوبات سازمان، در بودجهٔ سال 93 باید 12 درصد از بودجهٔ دانشگاه از منابعی غیر از شهریهٔ دانشجویی تأمین شود و این رقم باید در سال 94 به 16 درصد برسد، گفت: رسیدن به این رقم، نیازمند توجه جدی است.

وی با توجه به پتانسیل‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: امیدواریم این دانشگاه با پیشینه خوب علمی و دارا بودن حدود 140 عضو هیأت‌علمی، فضاهای آموزشی، رفاهی و فرهنگی مناسب، به جایگاهی که مستحق آن است دست یابد.

مراسم تودیع و معارفه دکتر محمود غفوری‌نژاد و دکتر محمّدرضا سعیدی‌اصل به‌عنوان رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش‌های شهید عباسپور این دانشگاه برگزار و احکام نامبردگان به آنان ابلاغ شد.

منبع: آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی)

 

گزارش تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار(کلیک کنید)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پیام رئیس دانشگاه آزاد سبزوار به مناسبت 16آذر روز دانشجو

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما