رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

مالیات ایران خودروی خراسان باید در استان هزینه شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مالیات ایران خودروی خراسان باید در استان هزینه شود.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه متاسفانه مالیات ایران خودروی خراسان به عنوان یکی از مجموعه‌های عظیم صنعتی استان به جای هزینه شدن در استان به تهران منتقل می‌شود، اظهار کرد: هزینه نکردن مالیات این مجموعه در استان به معنای خروج بخش زیادی از سرمایه و نقدینگی بوده و این حق مردم استان خراسان رضوی است که باید در استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه صنعتی در حال بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان است و باید مالیاتی را که پرداخت می‌کند در همین استان هزینه کند و چرا این مبالغ به تهران پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این مسئله تبدیل به یکی از معضلات استان شده و مجمع نمایندگان به شدت پیگیر این موضوع است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: در همین زمینه با وزارت اقتصاد و امور دارایی، اداره‌کل مالیات استان، استانداری و مسئولان این مجموعه جلساتی گذاشته شد و مجموع نظرات هم به دولت ابلاغ شده تا هرچه سریع‌تر بتوانیم این حق مسلم استان را برگردانیم.

محسنی‌ثانی با گلایه از اقدام دولت از افزایش نیافتن سهم استان در بودجه سال 94 گفت: سهم استان خراسان رضوی در بودجه سال آینده باید به 8 درصد می‌رسید، و با توجه به اینکه این استان دارای منابع معدنی و خدادادی خوبی است دولت بر اساس قانون باید از دریافتی این معادن و منابع بخشی را به استان اختصاص دهد تا به عنوان سرمایه در راستای توسعه اقتصادی استان هزینه شود.

وی افزود: متاسفانه در این حوزه نیز دولت توجه خوبی نداشته و سهمی که حق استان است پرداخت نمی‌شود که در این زمینه تذکرات زیادی به دولت داده شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجل شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌های استان همکاری لازم را با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان ندارند، یادآور شد: این مسئله جای گلایه دارد و تذکرات زیادی نیز در این حوزه به دولت، بانک‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه داده شده است.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: به دلیل همین گلایه‌مندی‌های صنعتگران و نمایندگان مجلس در خانه ملت با تذکرات و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع این مشکل در قانون بودجه سال آینده به بانک‌ها تکلیف شده تا بیش از 50 درصد از تسهیلات خود را برای رونق تولید و صنعت در کشور اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش به واحدهای صنفی، صنعتی و تولیدی پرداخت می‌شود، گفت: با اجرای این قانون مشکل نقدینگی بانک‌ها و واحدهای صنعتی نیز برای پرداخت تسهیلات و بازپرداخت آن برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخاب فرمانداران شهرستان‌های استان از مجمع نمایندگان به صورت مقطعی و گاها نظراتی خواسته شده است، گفت: در قانون اشاره‌ای به این مسئله که دستگاه اجرایی برای انجام اقدامات حوزه مدیریتی خود از نمایندگان نظرخواهی کند نشده است، اما دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری به عنوان تعیین کننده فرمانداران شهرستان‌ها به دلیل برخی همکاری‌ها و تعاملات به صورت مقطعی و گاها برای انجام اقدامی از مجمع نمایندگان استان نظراتی را طلب می‌کند.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: این هماهنگی و همکاری‌های بین دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان در تعیین مسئولان اجرایی در راستای تعاملات مثبت بین آنان صورت می‌گیرد و این اقدام سبب بروز یک درک متقابل بین نمایندگان استان و مسئولان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: البته این اقدام گاها صورت می‌گیرد و در برخی موارد نیز این اطلاع و هماهنگی بین مجمع نمایندگان استان و دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بررسی لایحه خروج از رکود در دستور کار مجلس قرار گرفت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما