آیا واقعا عوامل بیرونی باعث عقب ماندگی نیشابور از سبزوار شده است؟

حامد صادقی یکی از خبرنگاران شهرستان نیشابور در روزهای اخیر مطلب کوتاهی را در برخی پایگاه های خبری این شهرستان منتشر کرده است که در آن مدعی شده، عده ای از بیرون به زور سعی دارند سبزوار توسعه پیدا کرده و نیشابور عقب بماند!

مدتی قبل نیز رضا داروغه، یکی دیگر از خبرنگاران نیشابوری نسبت به جایگاه مناسب شهرستان سبزوار که با تلاش و همت خبرنگاران این شهر در صدا و سیمای خراسان رضوی ایجاد شده است، حساسیت نشان داده بود و یادداشتی علیه سبزوار را با ادبیاتی سرشار از عصبانیت و یک جانبه نگری در بعضی رسانه های نیشابور منتشر کرده بود.(منبع)

اینک در حالی که معلوم نیست خبرنگاران عزیز نیشابوری به نمایندگی اذهان عمومی بعضی از مردم این شهر، تا چه زمانی می خواهند علت عقب ماندگی شهر و دیارشان را نه در رفتار و کردار خود بلکه در عوامل بیرونی از جمله پیشرفت های مردم نجیب سبزوار  جستجو کنند و نیز در حالی که معلوم نیست، این عزیزان به عنوان پرچمداران آگاهی و اطلاع رسانی و روشنگری سرزمین بینالود تا کی می خواهند، خود را همواره قربانی یک توطئه نامعلوم، از جانب افراد مجهول بیرونی ببینند که این افراد مجهول، بی هیچ علت مشخصی میخواهند جلوی پیشرفت نیشابور را به نفع سبزوار بگیرند! اسرارنامه در ادامه متن کامل یادداشت حامد صادقی را در پایگاه خبری تحلیلی عطارنیوز منتشر می کند و نیز هم اکنون در بخش چای داغ همین وبسایت، به بررسی ابعاد مختلف این ادعا و چرایی و چگونگی این طرز فکر پرداخته است:

 

بزرگان تصمیم گرفتند نیشابور عقب‌تر از سبزوار بماند!

عطارنیوز- حامد صادقی/طی ماه گذشته در بعضی اتاق‌های دستگاه‌های مهم تصمیم‌سازی استان اسنادی منتشر شد که گویای این مطلب است نیشابور در سال‌های آتی از سبزوار عقب‌تر بماند!

ماجرا این است که از دولت هشتم تدوین سند توسعه شهرستان‌ها جدی‌تر شد. در همان مقطع سیدمحمود رضائیان فرماندار نجیب نیشابور در مصاحبه با بنده از سندی سخن گفت که محصول خرد جمعی مسئولان و دلسوزان نیشابور بود و قصد داشت در برنامه پنجم توسعه، نیشابور را چند پله جلوتر ببرد که البته سال‌ها بعد جلو برد ولی به‌خاطر کمبود بودجه که یک معضل سراسری است آن برنامه‌ها کاملا محقق نشد.

الان هم سند توسعه نیشابور و شهرستان همجوار رقیب برای برنامه ششم توسعه منتشر شده است که حدود دو سال دیگر آغاز می‌شود.

نگاهی به این سندها گویای رشدی اندک برای نیشابور و رشدی چند برابری برای سبزوار است تا جایی که تعداد بندهای موثر سبزوار به مراتب از تعداد بندهای تاثیرگذار سند توسعه نیشابور بیشتر است.

برای مثل در سند توسعه سبزوار ارتقای بخش‌های مدیریتی، اداری و تشکیلاتی و ارتقای سطح مدیریت‌های شهرستان به اداره‌کل در نظر گرفته شده اما معلوم نیست در سند توسعه نیشابور چرا سر ما نیشابوریان بی‌کلاه مانده است؟

مشخص است بعضی بزرگان غیر نیشابوری در سایه تلاش وافر! دلسوزانه! و شبانه‌‌روزی! بزرگان نیشابوری قصد دارند چنان ستون‌های اداری سبزوار را در سال‌های آتی محکم کنند که به‌هنگام تجدید فضای تقسیمات کشوری هیچ کس در ارتقای سبزوار به استان شک نکند.

از این دست مطالب در این سند بسیار است که به زور می‌خواهند سبزوار را به جلو ببرند.

این فعال عرصه خبر به نمایندگی جمعی از افکار عمومی شهرستان به بزرگان مدعی مدیریت نیشابور هشدار می‌دهم این سکوت‌ها بلای جان سیاسی آنها به‌هنگام انتخابات سال آینده مجلس می‌شود.

آقایان برای ارتقای ابرشهر بشتابند.

منبع: عطار نیوز

 

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید تحلیل اسرارنامه بر دلایل عقب ماندگی نیشابور از سبزوار را با کلیک روی اینجا مطالعه کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یک خبرنگار نیشابوری: سبزوار یکه تاز اخبار صدا و سیمای خراسان رضوی است

نظرت را بنویس
comments

مریم

با سلام . دوستان چرا حساسیت ایجاد می کنید. عصر تکنولوژی است. عصر پیشرفت. به زودی همه ی شهرهای ایران عزیز بزرگ میشوند و معلوم است که هر شهری با این همه تکنولوژی های اینترنتی امروزه مستقل می شود و اصولا در آینده استانی وجود نخواهد داشت. وجود کامپیوتر و رایانه شهرها را مستقل خواهد کرد. همه چیز شفاف می شود و اصلا نیازی به تقسیمات استانی نخواهد بود. چرا به آینده عمیق تر نمی نگرید. همه شهر ها مستقل خواهند شد. افق های جدیدی در راه است. خودتان را سرگرم این افکار قدیمی نکنید.دیگر استان قدیمی شده و شهرها مستقل می شوند. عصر کامپیوتر است ها. در ضمن ......

جمشید

از یک بابت کار این خبرنگار هم استانی در نیشابور درسته و انتقاد اسرارنامه صحیح نیست چون ادما همیشه باید خودشونو با بالاتر از خود باید مقایسه کنن و در نتیجه نیشبابوریا اولین شاخصی که میتونن شهرشونو باهاش مقایسه کنن سبزواره چون از لحاظ توسعه و امکانات توسعه کمی دارن تا سبزوار و اگرتلاش کنن شاید بتونن به سبزوار برسن اما از یک طرف دیگه کار این جناب صادقی اشتباست اونم از این بابت که وقتی میخواد از حق نیشابور برای رسیدن به توسعه دفاع کنه میاد و به بقیه شهرا و مناطق نگاه حسادت امیزمیندازه وطوری مینویسه که نگار بقیه جاها حق پیشرفت ندارن و همه باید بعد از نیشابورباشن که اینجا دیگه قابل قبول نیست نوع نگاهش خلاصه سرتونو درد نیارم با اسرارنامه هم موافقم هم مخالف مخالفم از اون بابت که کلا نگاه بدبینانه ای نسبت به هر جور مقایسه ای داره و موافقم از اون بابت که خبرنگارها اگرم مقایسه میکنن نباید اصل احترام به هم و جایگاه همو فراموش کنن خصوصا در رابطه سبزوار و نیشابور که شهرای قدیمی و با فرهنگ خراسانن و اگه اینا با هم دعوا داشته باشن بداموزی داره برای بقیه

انوشیروان ضیایی

سلام .اقای جمشید مثال سبزوار با نیشابور همان مقایسه کشورهای عربی با ایران .این کشورهای عربی هم مثل سبزوار گذشته خودشون را یادشون رفته حالا که چشم شون به چها رتا ماشین وخیابان وکامپیوتر و... افتاده به دنبال ساختن تاریخ وتمدن برای خودشون هستن .فکر میکنن تاریخ وتمدن با تبلیغات وتوهین وبه کشورها وشهرهای دیگه بدست میاد .کشورهای عربی الان دیگه از تمدن وامپراطوریهای ایران یادشون نمیاد وخودشون را از ایران برتر میبینند .سبزوار هم از زمانی که جزء یکی از بخشای نیشابور بود چیزی یادشون نمیاد .در زمانی که نیشابور در رتبه چهارم از 10شهر برتر وبزرگ دنیا بود سبزوار وجود فیزیکی نداشت .حالاشما با توهین وافترا میخواهید برای خود تاریخ بسازید .

مفتح

خوشبختانه جایگاه سوق الجیشی سبزوار به گونه ایست که نیاز ایران به اینه که به واسطه همگرایی بین المللی در شرق کشور بایستی نگاه ویژه به سبزوار داشته باشند ما نیازی نمی بینیم که به جلو پایمان نگاه کنیم این کار افراد و شهرهای کوچک است که عقب ماندگی فرهنگی خود را به لنگ دیگران می اندازند

سبزواری

با سلام خدمت سایت عزیز و وزین اسرارنامه که من هرروز اخبار و اتفاقات سبزوارو توی این سایت دنبال میکنم و میبینم که چقدر دلسوزانه و زحمتکش در زمینه اطلاع رسانی و پیشرفت و توسعه سبزوار تلاش میکنند . بنده از همینجا بهتون خسته نباشید میگم و به شما خبرنگاران عزیز سبزواری افتخار میکنم که اینقدر سبزوار و ارتقا این شهر بزرگ و بافرهنگ برای شما اهمیت داره و برای اعتلای شهر عزیزمون تلاش میکنین ... این اتفاقات در سایتهای نیشابوری زیاد میفته و ما سبزواریها هم عادت کردیم که وقتی هم استانی های عزیز نیشابوری به مقام و درجه ای که نمیرسن مردم عزیز سبزوارو تقصیر کار میدونن نه خود مردم نیشابور و از همه مهمتر مسئولین این شهرو البته بماند که سبزوارم تا الان در هر زمینه ای که ضعف داشته تا حدودی از الطاف هم استانی های نیشابوریمونه و ما هم سعی در رفع اون داشتیم امیدوارم اتش این کینه های دیرینه خاموش بشه و هر دو شهر به خواسته ها و درجه ای که لیاقتشو دارن برسن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما