در هفته دوم دی 93

تغییرات چشمگیر در رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار طبق آمار الکسا


دومین هفته از دی ماه 93 ، با تغییر و تحولات زیادی در رتبه بندی وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار بر مبنای آمار ارائه شده در وبسایت الکسا همراه بوده است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکی از چشم گیرترین تغییرات این هفته، متعلق به پایگاه خبری تحلیلی سلام سربدار است که با کسب رتبه 5066 ، رتبه بندی داخلی این سایت برای اولین بار پس از مدت های طولانی به بالای 5000 هزار رسید. این درحالی است که جایگاه سلام سربدار در مدت دو سال گذشته همواره در رتبه های نسبتاً خوب بین 3000 تا 4500 متغییر بوده وحتی کمتر به مرز 5000 نزدیک شده است.
به نظر می رسد نامنظم شدن فعالیت های وبسایت سلام سربدار و حتی تعطیلی آن در برخی روزهای اخیر اصلی ترین علت کاهش مخاطبان و افت رتبه این سایت در الکسا باشد.
با این حال سلام سربدار هنوز هم تا این لحظه، هم در رتبه بندی داخلی وهم در رتبه بندی خارجی جایگاه اولین سایت خبری و تحلیلی شهرستان سبزوار را به خود اختصاص داده است.
پس از سلام سربدار، مجله اینترنتی اسرارنامه و سبزوار نیوز نیز تغییر و تحولاتی زیادی را در دومین هفته دی ماه تجربه کرده اند.
این دو وبسایت پرمخاطب محلی غرب خراسان، که در چند هفته اخیر رقابت تنگاتنگی با یکدیگر بر سر کسب رتبه دوم الکسا در رتبه بندی داخلی ایران پیدا کرده بودند سرانجام ظهر امروز جایگاه هفته قبل خود را با یکدیگر عوض کردند و اسرارنامه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و سبزوارنیوز به رتبه سوم اکتفا کرد.
این هفته از یک بابت دیگر نیز برای اسرارنامه ، هفته خوبی بوده است، زیرا نه تنها جایگاه دوم پربازدیدترین سایت های خبری و تحلیلی سبزوار را به خود اختصاص داد بلکه رقم رتبه خود را به زیر 8000 بهبود بخشید و رتبه 7735 را از آن خود کرد.
اما سبزوارنیوز همچنان در رتبه بندی جهانی جایگاه دوم سایتهای خبری سبزوار را به خوداختصاص داده و اسرارنامه با فاصله ای که نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش یافته است، همچنان رتبه سوم را دارد.
از دیگر تغییرات محسوس در جدول رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در هفته دوم دی ماه جاری، طبق الکسا می توان به ارتقاء دو پله ای مجله خبری تحلیلی سبزواریان اشاره کرد که این هفته توانسته است جایگاه خود را در رتبه بندی داخلی ایران با 5000 هزار کاهش، به 17539 برساند و پس از پشت سر گذاشتن سایت های شهرداری و رصد، در جایگاه پنجم رتبه بندی داخلی الکسا در سایت های خبری و تحلیلی سبزوار قرار گیرد.
اما سبزواریان از لحاظ رتبه جهانی هنوز مانند هفته گذشته جایگاه هفتم جدول را به خوداختصاص داده و تفاوت محسوسی را با هفته قبل تجربه نکرده است.
از نکات مهم دیگر در رتبه بندی داخلی و جهانی الکسا از سایت های خبری وتحلیلی سبزوار، ادامه افت جایگاه سبزوارپیام است.
این پایگاه خبری تحلیلی نسبتاً قدیمی شهرستان سبزوار که از سال 90 فعالیت مستمر و بی حاشیه ای داشته است، در اواخر آذرماه گذشته، تعطیلی موقت خود را به دلیل مشکلات فنی اعلام کرده و از آن زمان تا کنون هنوز فعالیت هایش را مجددا از سر نگرفته و همین موضوع باعث افت جایگاه آن در رتبه بندی های داخلی و خارجی الکسا شده است.
بقیه سایت های خبری و تحلیلی سبزوار در یک هفته گذشته تغییرات محسوسی را تجربه نکرده اند. هرچند روند بهبود رتبه سایت های کف جدول، که عمدتاً رسانه های نوپای خبری سبزوار هستند، این هفته نیز ادامه یافته و فقط مجله خبری و تحلیلی سبزواری ها که چند ماه از آخرین به روز رسانی آن می گذرد، طبق انتظار به آخرین جایگاه هم در رتبه بندی داخلی و هم در رتبه بندی خارجی سقوط کرده است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده وضعیت آمار سایت های سبزوار در پنجشنبه 4 دی 93  روی اینجا کلیک کنید.

لازم به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.

برای ورود به سایت alexa هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

محسن کیایی

با سلام و درود فراوان جناب آقای مجید دواچی مدیر محترم سبزه وارنگار قبلا از زحمات شما و دستاندرکارانتان در خصوص اعتلای جایگاه معلم این قشر فراموش شده و دلسوخته کمال امتنان را دارم چندی قبل از ناحیه همکاران معلم مطالبی در قالب دیگر و باز جهت اعلام دغدغه های معلم و مشکلات حاکم بر نظام آموزشی به دستم رسید .از آنجاییکه این دلنوشته ها باید با تایید و امضای همکاران در اقصی نقاط کشور به سمع مسئولین محترم برسد این به ذهنم رسید که شما با سابقه قبلیتان در این خصوص می توانید یاری رسان ما معلمین باشید. لذا برای اینجانب ایمیل مستقیم خود را پیام بگذارید تا بتوانم مطالب را ارسال نمایم.تا به امید خدا بتوانیم صدای دادخواهی خود را به مسئولین برسانیم .با سپاس

فرهنگی

صددرصد موافقم و از بی عدالتی ها به تنگ آمکده ام

دلبری

اسرارنامه عزیز, همانقدر ک فاکتور بازدیدکننده بر امار الکسا تاثیرگذار است, اپدیت مرتب و روزانه نیز در این رتبه دهی سهیم است. چه بسا سایتهایی ک در مدت طولانی بازدید ثابتی داشته اند ولی بدلیل عدم بروزرسانی بشدت افت رتبه داشته اند.

بنده خدا

آخرش پولای .......... جواب داد و سایتش رو آورد بالا اون یکی سایت اصلاح طلبها که گندش دراومد با سایتهای ........ پربازدید شد.این یکی معلوم نیست چه کار کرده تو یه هفته اینهمه بالا اومده البته آخرش مثل همون سایت رسوا میشه و برمیگرده سرجاش

مفتح

با سلام و خسته نباشی به دست اندرکاران سایت اسرار نامه لازم به یاد آوریست که یکی از دلایل ارتقاء سایت شما پیگیری و تبیین یک سری برنامه های فرهنگی و خبری به طور مستمر و منظم که بواسطه پشتکار شما عزیزان در طول مدت فعالیت سایت بوده است با تشکر

سبزواری

سلام سپاس همکارگرامی از زحمات بی پایان شما اجرکم عندالله
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما