محسنی ثانی:

مطالعات احداث نیروگاه برق در بادقوس سبزوار آغاز شده است / شرکت فولاد سبزوار باید جهت تسریع در راه اندازی به بخش خصوصی واگذر شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
مشکلات آبی خراسان رضوی به صورت دائمی و جدی حل شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مشکلات آبی استان باید به صورت دائمی و جدی حل شود.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان وظیفه پیگیری مطالبات مردم و انعکاس مشکلات آن را دارد، با اشاره به مسئله کمبود آب در استان اظهار داشت: بحران آب در استان از مسائلی است که همواره در جلسات مختلف مجمع مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری‌های زیادی نیز در این حوزه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکل بحران آب در استان باید به صورت جدی و دائمی حل شود، تصریح کرد: در همین زمینه راهکارهای مختلفی از جمله انتقال آب از تاجیکستان از طریق مرز سرخس به استان، مهار آب‌های مرزی و هدایت آن به داخل استان، مدیریت آب‌های زیرزمینی و شیرین کردن آب دریای مازنداران و هدایت آن به استان در دستور کار قرار گرفته است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه در حال حاضر طرح مدیریت آب‌های زیر زمینی و انتقال آب از تاجیکستان به استان و سپس شرق کشور در حال بررسی و مطالعه است، اضافه کرد: در حال حاضر کارگروه طرح انتقال آب از تاجیکستان به استان در وزارت نیرو تشکیل شده و کار مطالعه طرح از طریق مشاور نیز صورت گرفته است و راهکارها در وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مسئله واگذاری شرکت فولاد سبزوار به بخش خصوصی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 این مجموعه که در حال حاضر  در اختیار دولت است باید به بخش خصوصی واگذار شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده تا این مجموعه عظیم صنعتی در غرب استان خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شود که سرمایه‌گذاران و خریدارانی نیز تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و ما در حال بررسی و شرایط واگذاری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت فولاد سبزوار یک ظرفیت مهم در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار به صورت غیر مستقیم است تصریح کرد: این مجموعه باید به بخش خصوصی واگذار شود تا با بهره‌گیری از سرمایه این بخش شاهد راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آن باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی شرکت فولاد سبزوار شرایط برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در سطح شهرستان سبزوار و نواحی صنعتی شهرستان‌های غرب خراسان مانند جوین، جغتای، خوشاب و داورزن وجود دارد که این مسئله سبب ایجاد اشتغال در این شهرستان‌ها هم می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه باد قوس سبزوار از مناطق نادر در استان است که ظرفیت ایجاد توربین‌های بادی برای تولید برق داراست، گفت: کار مطالعه منطقه باد قوس از مدت‌ها پیش آغاز شده و دکل‌هایی نیز برای سنجش میزان و تعداد روزهای وزش باد در منطقه نصب شده و کار مطالعه منطقه نیز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی افزود: امروز توجه به انرژی‌های پاک چه به صورت بادی و چه خورشیدی از مسائلی است که مورد توجه مجلس و وزارت نیرو است و بودجه نیز این وزارتخانه مکلف شده تا مردم را برای بهره‌برداری از این انرژی‌ها تشویق کند.

محسنی‌ثانی ادامه داد: براساس تکلیف صورت گرفته 50 درصد از هزینه‌های سلول‌های خورشیدی نیز توسط  وزارت نیرو پرداخت می‌شود و حتی این وزارتخانه مکلف شده تا برق تولیدی که توسط افراد به وسیله این سلول‌ها تولید می‌شود را خریداری کند.

 وی ادامه داد: شهرستان سبزوار از جمله مناطقی است که به دلیل موقعیت کویری خود توانایی تولید برق در این حوزه را داراست و انتظار ما از وزارت نیرو اجرای طرح‌های مطالعاتی برای استفاده از این ظرفیت مهم شهرستان است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محسنی ثانی: برای احداث کارخانه سیمان فرجاد پیگیری های زیادی صورت گرفته است

نظرت را بنویس
comments

در بحث انتقال آب از تاجیکستان باید به فعالیت های چشمگیر موسسه شمیم کوثر رضا اشاره کرد که چند سال است به طور جدی برای این کار فعالیت زیادی کرده است

ای کاش می گفتی نقش محسنی در این به قول شما موسسه چیه و قرار است سود این فعالیت در جیب چه کسانی برود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما