در صورت واگذاري زمين از سوي شهرداري؛

كانون هاشمي ن‍ژاد و دارالقرآن به شهرداري سبزوار واگذار خواهد شد

معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: در صورت واگذاري زمين از سوي شهرداري سبزوار؛ كانون هاشمي نژاد و دارالقرآن در حاشيه ي ميدان كارگر به شهرداري واگذار خواهد شد.

دكتر مرتضي بينش در جمع اعضاي شوراي آموزش و پرورش که در محل آموزشگاه استثنایی ربابه شرکا برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: اين تهاتر صورت گرفته به قيمت كارشناسي دادگستري صورت خواهد گرفت.

وي فقدان فضاي آموزشي لازم در سطح شهر را خاطر نشان شد و گفت: واگذاري اين مكان ها به ازاي واگذاري مكان هاي مناسب، باعث افزايش سرانه ي دانش آموزي در شهر خواهد شد.

دبير شوراي آموزش و پرورش با اشاره به 25تا30دي ماه هفته ي شوراها، شوراي آموزش و پرورش را يادآور شد و گفت: اين شورا مي تواند گره هاي كور موضوعات آموزشي و عمراني آموزش و پرورش را كم كند.

مرتضي بينش آموزش و پرورش را يك نهاد سازماني دانست و خاطر نشان كرد: تمام نهادها و ارگان ها در ارايه ي خدمات به آموزش و پرورش مسؤول هستند.

شهردار سبزوار نيز در اين جلسه با اشاره به قرار گرفتن هفت اثر تاريخي در ميدان كارگر يادآور شد: با واگذاري كانون هاشمي نژاد، دارالقرآن و اداره ي ورزش و جوانان اين آثار تاريخي در معرض ديد عموم قرار خواهند گرفت.

دكتر محمدعلي طالبي با اشاره به تهاتر صورت گرفته با آموزش و پرورش گفت: در صورت انجام اين تعهد؛ شهرداري قصد انتفاع و تجاري سازي آن را نداشته و تنها آزادسازي و فضاي سبز براي آثار تاريخي را مد نظر خواهد داشت.

محمدعلي طالبي از سبزوار به عنوان يزد خراسان ياد كرد و گفت: قرار گرفتن 7 اثر تاريخي در شعاع دويست متري فرصتي است كه مي تواند سبزوار را در بعد آثار تاريخي و جذب گردشگر به اين شهرستان تقويت كند.

وي تصريح كرد: با اعلام آمادگي شوراي شهر و آزادسازي اراضي اطراف اين بناها، ظرف 6ماه آينده كلنگ آزادسازي و ايجاد فضاي سبز آن آغاز خواهد شد.

معاون پشتيباني و توسعه ي مديريت آموزش و پرورش سبزوار نيزبا اشاره به اجرايي شدن مصوبات شوراي آموزش و پرورش گفت: اجراي اين مصوبات مي تواند آموزش و پرورش را در روند اجرايي بهتري قرار دهد.

حسن محرابي ادامه داد: تصويب واگذاري كانون هاشمي نژاد و دارالقرآن و همچنين تبديل به احسن كردن آموزشگاه هاي شهيد خنده رو به نفع شهرداري و آموزش و پرورش خواهد بود.

وي همچنين با توجه به ساخت واحدهاي آموزشي جديد در برخي روستاها خاطر نشان كرد: مدارس روستاهاي علي آباد، دولت آباد، دلبر و زعفرانيه نيز به قيمت كارشناسي به فروش خواهد رسيد.

وي همچنين يادآور شد: در صورت همكاري شهرداري سبزوار آموزشگاه صاحب الزمان نيز تبديل به احسن خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ويژه ي سبزوار به عنوان رئيس شوراي آموزش و پرورش نيز در سخناني با تأكيد بر همكاري با آموزش و پرورش به موضوع پيش دبستاني اشاره كرد و گفت: تعامل بين ادارات بهزيستي و آموزش و پرورش براي پيش دبستاني ها بايد به خوبي انجام شود.

احمد برادران ادامه داد: برنامه ريزي لازم بررسي و بازديد از مراكز پيش دبستاني بايد به بهترين وجه صورت گيرد.

احمد يزدي؛ كارشناس مسؤول شاهد و پيش دبستاني مديريت آموزش و پرورش سبزوار نيز وجود دويست واحد پيش دبستاني در سطح شهرستان را يادآور شد و گفت: از اين تعداد 41مورد از آموزش و پرورش و يكصد و ده مورد از بهزيستي مجوز دريافت كرده اند و بقيه نيز از نهادهاي ديگر مجوز گرفته اند و يا فاقد مجوز هستند.

شايان ذكر است در پايان جلسه نيز تفاهم نامه اي في مابين آموزش و پرورش و جهاد كشاورزي در بحث سوادآموزي به امضا رسيد.

همچنين از برخي ادارات و نهادها كه همكاري خوبي با سوادآموزي داشتند، تقدير به عمل آمد.  

منبع: پایگاه خبری و اطلاع رسانی آموزش و پرورش سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما