کاهش هفت درصدی تصادفات در سبزوار

علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 460 فقره تصادف در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان رخ داده است، اظهار داشت: از این میزان تصادف 28 فقره منجر به فوت، 224 فقره منجر به تصادفات جرحی و 208 فقره نیز سبب تصادفات خسارتی شده است.

رئیس پلیس راه سبزوار ادامه داد: از مجموع 460 فقره تصادف در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان نیز 249 مورد واژگونی بوده که بالاترین رتبه حادثه را به خود اختصاص داده است.

فتحی با بیان اینکه در مجموع کل تصادفات در 9 ماه امسال هفت درصد کاهش یافته است، افزود: از مجموع تصادفات به وقوع پیوسته در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان 331 مورد در محورهای اصلی، 105 مورد در محورهای فرعی و 24 فقره در محورهای روستایی رخ داده است.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر نیز تلاش خوبی در زمینه کاهش تصادفات رانندگی صورت گرفت، گفت: در ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) فقط دو تصادف در سطح محورهای شهرستان رخ داد که کشته‌ای به همراه نداشت.

فتحی با بیان اینکه پلیس راه سبزوار در کنترل ترافیک اهتمام ویژه‌ای دارد، یادآور شد: در همین زمینه در آذر ماه امسال 174 خودرو با جریمه های یک میلیون تومان به بالا توسط عوامل پلیس راه سبزوار توقیف شده است.

رئیس پلیس راه سبزوار با اشاره به شناسایی بیش از 10 نقطه حادثه‌خیز در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان نیز گفت: در ایام طرح ترافیک زمستانه تیم های پلیس راه برای جلوگیری از بروز حادثه در این نقاط مستقر می‌شوند.

وی افزود: البته در این زمینه هماهنگی‌هایی با اداره راه و شهرسازی سبزوار صورت گرفته تا اصلاح هندسی این نقاط حادثه‌خیز انجام شود.

فتحی با اشاره به اینکه از هموطنان این انتظار می‌رود تا در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی در ایام زمستان به نکات ایمنی توجه کنند، اظهار کرد: از تردد خودروهایی که زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند، بر اساس قانون علاوه بر جریمه از تردد آنها نیز جلوگیری می‌شود.

 

 

منبع :خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما