اهدای خون در سبزوار 8 در صد افزایش یافت

'پرستو جمیلی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 11 هزار و 12 داوطلب اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 215 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: تعداد داوطلبان اهدای خون این شهرستان نیز در این مدت پنج درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه پنج هزار و چهار نفر از اهدا کنندگان خون در این مدت را اهداکنندگان مستمر تشکیل دادند، افزود: در 9 ماه امسال تعداد اهداکنندگان مستمر این شهرستان 12 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر اهداکنندگانی هستند که دست کم سالی دو بار خون اهدا کرده و جزء مطمئن ترین و سالم ترین اهداکنندگان خون به شمار می روند، اظهار کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر شاخصی از میزان مشارکت و توسعه اجتماعی است.

جمیلی با تاکید بر اینکه میزان مراجعه و اهدای خون بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه و نیمی از مصرف کنندگان فرآورده های خونی، در حد انتظار نیست، افزود: اهدای خون برای بانوان واجد شرایط هیچ ضرر و زیانی ندارد.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با تقدیر از اهتمام مردم شهرستان به این اقدام بشردوستانه و حیاتی از شهروندان خواست با توجه به مهلت محدود نگهداری فرآورده های خونی، نیاز همیشگی به فرآورده های خونی و ضرورت اهدای مستمرخون، اهدای خون را منوط به مناسبتهای مختلف و شرایط خاص نکنند.

جمیلی ادامه داد : اهداکنندگان مستمرخون با مراجعه منظم به پایگاهها در همه ایام سال ، مجموعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع موجود و تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

وی داشتن دست کم سن 18 سال و وزن 50 کیلو گرم، رعایت فواصل مجاز اهدای خون، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی و پرهیز از رفتارهای پرخطر و غیر بهداشتی را از شرایط عمومی اهدای خون ذکر کرد.

پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن به بیمارستان های واسعی، شهید دکتر بهشتی (امداد) و شهیدان مبینی سبزوار و بیمارستان های شهرستان های بردسکن ، جغتای و جوین را برعهده دارد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما