مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در سبزوار: تمام خیابان‌های کشور دارای یک کد شناسایی و یک نقشه می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از اجرای طرح یکسان‌سازی نقشه‌های شهری کشور با عنوان «NAFTA G» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مهری چهارشنبه شب در همایش بررسی مشکلات دفاتر پیشخوان روستایی و شهری خراسان رضوی با بیان اینکه پست و پست بانک‌ها از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی کشور در حوزه نقل و انتقال مرسوله‌های پستی و ارائه خدمات بانکی به شمار می‌روند، اظهار داشت: پست از مهم‌ترین معقولاتی است که عمر آن با عمر تاریخ بشریت برابری می‌کند و همواره در طول دوران‌های مختلف مورد توجه دولت‌ها و ملت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه پست نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور دارد، خاطر نشان کرد: تقویت و توسعه پست و پست بانک‌ها سبب جلوگیری از هدر رفت ثروت، انرژی و بهره‌وری بیشتر دولت‌ها از منابع مالی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین فعالیت‌ها و خدماتی که قرار است به مردم ارائه شود از طریق سازمان پست در کشورهای پیشرفته جهان صورت می‌گیرد، یادآور شد: متاسفانه این امر در کشور به صورت جدی دنبال نشده و امروز بیش از 20 سازمان مختلف برای ارائه خدمات خود به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و این در حالی است که بر اساس قانون تنها سازمانی که حق رجوع به درب منازل و ارائه خدمات به این صورت را دارد شرکت ملی پست ایران است.

رئیس شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه امروز بخش زیادی از هزینه‌های کشور به خاطر موازی‌کاری‌های همین سازمان‌ها بیهوده مصرف می‌شود، افزود: ساماندهی این خدمات و واگذاری آنها به پست می‌تواند سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری کشور، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی شود.

مهری با اشاره به اینکه امروز هر سازمان و نهادی برای خیابان‌های شهر خود کدگذاری خواستی را انجام داده که همین امر نیز سبب بروز مشکلات مختلف برای مردم و سازمان‌های دیگر شده است ،گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با پیگیری‌های رئیس جمهور طرحی ارائه شده تا همه خیابان‌های کشور دارای یک کد شناسایی و یک نقشه باشد و تمام آدرس‌ها و نقشه‌های هر سازمان نیز در همان نقشه کلی شهر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست ایران متولی اجرای این نقشه شده است، ادامه داد: بر این اساس هر فرد ایرانی با یک کد شناسایی و یک کد پستی شناخته می‌شود که خوشبختانه مقدمات کار صورت گرفته و در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی با 13 استان کشور برای اجرای این طرح منعقد شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت ICT  در روستاها و دفاتر پیشخوان اظهار کرد:در حال حاضر بیش از 70 درصد دفاتر پیشخوان دولتی شهر و روستایی درحال زیان دادن هستند و اگر ما بتوانیم خدمات سازمان‌هایی را که با پست مشابه هستند به این دفاتر منتقل کنیم می‌توانیم جلوی زیان آنها را بگیریم و اشتغال بیشتری نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ماهانه مبلغی بین 130 تا 140 هزار تومان به دفاتر روستایی بابت خدمات پست پرداخت می‌شود، ادامه داد: از 40 تا 200 هزار تومان این مبلغ به دفاتر روستایی اضافه شده تا بتوانیم بستر مناسبی برای حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنیم.

مهری با بیان اینکه مخابرات، پست بانک‌ها و پست همواره باید در کنار یکدیگر باشند، اضافه کرد: در تمام دنیا این سه عامل در کنار یکدیگر قرار دارند و جدا شدن هر یک از آنها از دیگری سبب بروز آسیب و اختلال خدمت به مردم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما