نماینده سبزوار:

برخی از اموال وقفی به دلیل بی‌صاحب بودن آنچنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته‌اند

نماینده مردم سبزوار در مجلس مطرح کرد
نقش موثر وقف در توسعه اقتصادی کشور

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقف می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد، گفت: مدیریت اقتصادی وقف مدیریتی ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی سبحانی‌فر صبح امروز در حاشیه بازدید از حرم امامزاده شعیب بن موسی(ع) که به مناسبت هفته وقف و زیارت از این حرم صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بهترین اقداماتی که در دین اسلام به آن توجه شده وقف است که توجه به این موضوع ثمرات زیادی در ابعاد مختلف به همراه دارد.

وی با بیان اینکه وقف نوعی مشارکت عمومی افراد با نیت خیر و خداپسندانه در اقتصاد است، تصریح کرد: این موضوع به قدری دارای اهمیت است که به هیچ عنوان نمی‌توان از کنار آن گذشت و در حقیقت باید به وقف به عنوان یکی از ابزارهای توسعه اقتصادی نگاه کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در وقف مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که افرادی اموال خود را با نیات خیر در اختیار عموم می‌گذارند بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که بتوان از این موقوفات در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی با توجه به نیت واقف بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه وقف می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد، گفت: مدیریت اقتصادی وقف مدیریتی ضعیف است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز بخشی از اقتصاد کشور متکی به اموال وقفی و غیر وقفی زیادی است، ادامه داد: برخی از اموال وقفی به دلیل رها شدن و بی‌صاحب بودن آنچنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود تا این اموال رها شده احیا شوند.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه اگر متولیان وقف، آن را درست مدیریت کنند، می‌توانند در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی نقش موثری داشته باشند، افزود: اشتغال و رفاه اجتماعی دغدغه‌هایی است که متولیان وقف می‌توانند با نگرش جدید در این حوزه‌ها آن را رفع کنند.

وی افزود: باید با علما و بزرگان دین نیز مشورت کرد تا اگر نیاز باشد فتواهایی در حوزه مدیریت اقتصادی وقف داده شود تا بتوان از این امورات به خوبی برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما