حضور هنرمندان سبزواری در جشنواره ملی رادیو جوان / عدم حمایت و همکاری مسئولان باعث دلسردی هنرمندان نشد!

هنرمندان سبزواری در چهارمین جشنواره ملی رادیو جوان تحت عنوان جوان و رادیو جوانه  کاندیدای دو بخش اصلی شده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، برنامه «فوتبال فرهنگی2» به تهیه کنندگی محمد کریمی، کارگردانی محمود آهنج، صدابرداری مرتضی کیقبادی و نویسندگی علی ششتمدی کاندیدای بخش برنامه سازی حرفه ای و شعر «لبخند صمیمی» اثر محمدرضا فرامرزی کاندیدای بخش شعر این جشنواره هستند که قرار است آیین اختتامیه آن در 7 دی ماه جاری در تهران برگزار شود.

علی ششتمدی نویسنده و ترانه سرای جوان سبزواری که خود از عوامل تولید برنامه «فوتبال فرهنگی» بوده و نویسندگی این اثر رادیویی را برعهده داشته است درباره فعالیت های رادیویی جوانان سبزواری یادداشتی به شرح زیر را برای تحریریه اسرارنامه ارسال داشته است:

 

گروه رادیویی سبزوار، بیشتر از یک سال است فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه داده است. ابتدا همکاری آن ها در سطح ساخت برنامه «در کوچه باغ های سبزوار» بود. پس از آنکه این گروه توانست توانایی خود را ثابت کند و حدود 30برنامه تولیدی و 10 برنامه به صورت باز پخش را هر هفته با کیفیت مورد نظر بسازد و از آنتن صدای خراسان رضوی پخش کند، صدا و سیما این گروه را به عنوان نماینده خود در سبزوار شناخت و در جلسه ای که با شورای اسلامی شهر و شهردار سبزوار برگزار شد، درباره برنامه اختصاصی سبزوار صحبت شد.

در آن جلسه آقای اعلمی، مدیر صدای استان خراسان رضوی به نمایندگی از رادیو خراسان رضوی حاضر شده بود. صحبت های مبنی بر تأمین مالی برنامه از طرف شورای شهر و شهرداری سبزوار تا جایی پیش رفت که حتی وعده ساخت استدیو و پخش برنامه زنده به نماینده صدا و سیما داده شد. مبلغ های قرارداد و زمان بندی آن و بحث حمایت مالی و معنوی از برنامه اختصاصی سبزوار و این گروه رادیویی جوان، با استقبال بسیار زیاد از طرف اعضای شورای شهر سبزوار مواجه شد.

اما آنچه در ادامه اتفاق افتاد، این بود که شهرداری سبزوار اعلام کرد توانایی حمایت مالی به این مبلغ را از برنامه ندارد و گروه، همچنان با سرمایه شخصی و بدون هیچ کارمزدی، صرفاً با انگیزه معرفی سبزوار و استعدادهای جوان آن کار خود را ادامه داد.

در واقع این گروه رادیویی که به همت تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری شکل گرفته بود، ابتدا با حمایت های بی دریغ دانشگاه پیام نور سبزوار، سامان گرفت و در نهایت، تنها مسئولی که این گروه را از ساعت 22 جمعه شب ها کشف کرد و به آن ها بها داد و تأمین مالی برنامه ای در ساعت 9 صبح روزهای یکشنبه را با نام «صدای سبزوار شهر دانش» بر عهده گرفت، ریاست دانشگاه حکیم سبزواری دکتر حدادنیا بود.

ناگفته نماند برنامه کوچه باغهای سبزوار هر جمعه ساعت 22 همچنان روی انتن رادیوی خراسان رضوی می باشد.

برنامه های موفق ساخته شده توسط جوانان سبزواری مورد توجه تهیه کننده های مختلف قرار گرفت و برنامه های متعددی از شبکه خراسان رضوی، برای ساخت بخش هایی از برنامه های رادیویی خود با این گروه سبزواری قرارداد بستند. حتی شبکه های سراسری مانند رادیو فرهنگ و لبخند نیز به برنامه های این گروه علاقه نشان دادند و هم اکنون برنامه های متعددی از استعدادهای مختلف سبزواری، با محوریت گروه رادیویی از این شبکه ها منتشر می شود.

کاندیدا شدن برنامه ساخته شده توسط این گروه، در جشنواره ملی رادیو جوان، در بخش برنامه سازی حرفه ای، نشان دهنده قدرت فنی و هنری این جوانان است. 7 دی ماه در سالن همایش های برج میلاد، مشخص خواهد شد که این جوان ها، در حالی که در بخش های مختلف کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری، صداپیشه و ... کاندیدای دریافت جایزه شده، در چند بخش صاحب عنوان و مقام خواهد شد.

 نگاهی گذرا به رقبای این برنامه در جشنواره، اهمیت این جایگاه را مشخص می کند. به امید آنکه جوانان سبزواری با وجود کم بود شدید امکانات و بدون حمایت مسئولین هم در این جشنواره ملی بدرخشند.

گفتنی است برنامه طنز «فوتبال فرهنگی2» که از شهرستان سبزوار در بخش برنامه سازی حرفه ای جشنواره ملی رادیو جوان کاندیدا شده، به تهیه کنندگی محمد کریمی، کارگردانی محمود آهنج ، صدابرداری مرتضی کیقبادی و نویسندگی علی ششتمدی تولید شده است.

فهرست هنرمندان سبزواربزرگ

 

لازم به ذکر است، نام هنرمندان رادیویی سبزوار هم اکنون در فهرست هنرمندان که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه، گردآوری می شود، درج شده است. برای مطالعه این فهرست به پیوند زیر مراجعه کنید:

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فیلمساز سبزواری نماینده ایران در بخش بین الملل جشنواره فیلم حقیقت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما