قصه های شیرین تاریخ بیهقی برای کودکان ایرانی روایت می شود

تاریخ بیهقی اثر ارزشمند ابوالفضل بیهقی نویسنده برجسته سبزواری قرار است تبدیل به قصه هایی شیرین برای کودکان ایرانی شود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، تاریخ بیهقی در این پروژه در کنار کتاب های ارزشمند دیگری نظیر شاهنامه فردوسی، سندبادنامه ، بهارستان جامی، دیوان پروین اعتصامی و ... قرار دارد که شماری از نویسندگان عرصه کتاب کودک و نوجوان کشورمان می خواهند داستان های آن ها را بعد از مناسب سازی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب ایران کنند.
نکته جالب اینجاست که دراین پروژه فرهنگی که اثری سترگ از خواجه ابوالفضل بیهقی یکی از پایه های اصلی آن است، محمودبرآبادی یکی از نویسندگان برجسته سبزوار در دوران معاصر نیز همکاری دارد.
کنار هم قرار گرفتن دو همشهری سبزواری در یک پروژه ادبی در حوزه نثر و داستان فارسی، بار دیگر نشان دهنده ویژگی ادب پروری دیار سربداران و به ویژه پایتختی این شهر در نثر فارسی است.
لازم به ذکر است به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه تاریخ بیهقی در نثر فارسی ، اساتید و پژوهشگران حوزه زبان و ادبیات فارسی مدت هاست انتظار دارند روزی به نام خالق این اثر گرانسنگ در تقویم ملی ایران ثبت شود و همان روز به عنوان روز نثر فارسی نیز نامیده شود.
اول آبان روزی است که برای ابوالفضل بیهقی و به  عنوان روز نثر فارسی در نظر گرفته شده است اما معلوم نیست تلاش و پیگیری مسئولان فرهنگی سبزوار و خراسان چه قدر موثر باشد و بالاخره چه زمانی بتواند این مهم را تحقق بخشد.
در ادامه گزارش خبرگزاری لیزنا (خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی ایران) را از انتشار کتاب قصه های شیرین ایرانی براساس متون فاخر ادبیات فارسی مطالعه خواهید کرد:

 

مجموعه 20 جلدی «قصه های شیرین ایرانی» برای کودکان منتشر می شود

مجموعه 20 جلدی «قصه های شیرین ایرانی» توسط انتشارت سوره مهر به زودی تكمیل و روانه بازار نشر می شود.

به گزارش لیزنا، مجموعه «قصه های شیرین ایرانی» كه تاكنون چندین جلد آن منتشر شده و مورد استقبال خانواده ها و كودكان قرار گرفته است، داستان های جدیدی را شامل خواهد شد.

«سیاست نامه»، «لطایف الطوایف»، «شاهنامه»، «گرشاسب نامه»، «سندباد نامه»، «تاریخ بیهقی»، «جامع التمثیل»، «بهارستان جامی»، «دیوان پروین اعتصامی» و «طوطی نامه» از جمله كتاب هایی هستند كه مراحل چاپ و انتشار را در انتشارات سوره مهر طی می كنند.

حسین فتاحی، زهرا حیدری، زهرا سادات موسوی، احمد عربلو، مژگان شیخی، محمد جهان تیغ، سعید بیابانكی، سپیده خلیلی و محمود برآبادی و جعفر ابراهیمی از نویسندگانی هستند كه نگارش این مجموعه را بر عهده دارند.

مجموعه «قصه های شیرین ایرانی» كه برای گروه سنی «ب» و «ج» مناسب شناخته می شود، با زبانی روان و جذاب و طراحی جلد و صفحه آرایی چشمگیر تدارك دیده شده تا از این طریق بتوان كودكان را با بخش هایی از گنجینه غنی ادبیات كلاسیك كشورمان آشنا كرد.

 این كتاب ها حاصل تلاش اعضای واحد ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری است و انتشارات سوره مهر آن ها را منتشر می كند.

 منبع: لیزنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تاریخ بیهقی هنوز قصه های شیرین دارد

از بین تمام شاعران و نویسندگان ایرانی تنها چهره ابوالفضل بیهقی واقعی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما