یک نظامی در یادواره شهدای سبزوار:

داعش و طالبان دست پرورده استکبار هستند که آنها را برای جنگ های نیابتی به راه انداخته اند

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جریان هایی چون داعش و طالبان دست پرورده استکبار هستند که آنها را برای جنگ های نیابتی به راه انداخته اند.

سردار سرتیپ حسن رستگار پناه پنجشنبه شب در 'یادواره شهید سردار محمدیانی و شهدای سبزوار' افزود: دشمنان به دنبال اختلاف شیعه و سنی بودند و بعد از اینکه دیدند سناریوی آنها جواب نداد حادثه اقتصادی نفت را برای کشورهای اسلامی پیاده کردند.

وی هوشمندی رهبری و مرجعیت شیعه را در پیروزی بر توطئه های دشمنان بسیار اثربخش عنوان و بیان کرد: تبعیت از ولی فقیه و بصیرت موجب خنثی شدن توطئه های استکبار می شود.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد نیروهای مسلح ادامه داد: گرامیداشت یاد شهدا استمرار راه آن بزرگواران را برای ما بازگو کرده و شرایطی برای نسل آینده فراهم می کند که راهگشای آنان است.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا امری لازم و واجب و به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجی است که هنوز آن را نشناخته ایم لذا نیاز به بررسی، تحلیل و شکافتن آن روزهای سربلند و سرافراز داریم.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام، بیان کرد: در استراتژی دفاع مقدس سه مرحله را پشت سر گذاشتیم، از آغاز تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح با حمایت قدرت های استکباری مرحله تثبیت و جلوگیری از تجاوز، بیرون کردن دشمن متجاوز از سرزمین و تنبیه متجاوز را طی کردیم.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد نیروهای مسلح پیش درآمد جنگ تحمیلی را ناامنی های داخلی عنوان و بیان کرد: وقتی دشمن از پیروزی در جریانات داخلی ناامید شد جنگ را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: پیام انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و در این راستا از ابتدای پیروزی با احدی سرجنگ نداشته ایم.

سردار رستگارپناه وجود ناامنی های داخلی، تلاشهای منافقان و سایر گروهک های معاند در ابتدای پیروزی انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تدبیر و مدیریت رهبر انقلاب که بزرگترین معمار تاریخ است این مراحل را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: رشته عملیات مختلف دفاع مقدس همچون فتح المبین، ثامن الائمه و دیگر موارد لرزه بر اندام استکبار انداخت و هر کدام آنها یک معجزه قطعی بود.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد نیروهای مسلح همچنین شرایط عملیات والفجر هشت را تشریح و بیان کرد: این عملیات حساس ترین نوع عملیات نظامی در تاریخ است زیرا در آن پیچیده ترین طراحی مهندسی برای عبور از اروندرود و سایر موانع طبیعی و غیرطبیعی انجام شد.

وی سرعت و غافلگیری را از استراتژیهای پیروزی در این عملیات عنوان و بیان کرد: ایمان و اراده خدایی رزمندگان موجب پیروزی شد.

رستگارپناه گفت: یک رزمنده بسیجی در دوران دفاع مقدس آموزش های غواصی را که حداقل دو سال زمان می برد طی کمتر از یک ماه فرا می گرفت لذا عشق، علاقه و ایمان رزمندگان موجب شد که آنان با این جهش در دانشگاه سازندگی و عرصه عمل پیش بروند.

سبزوار واقع در 237 کیلومتری غرب یک هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما