اظهارات نماینده سبزوار از رتبه بندی معلمان تا بیمه طلایی فرهنگیان

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی فرهنگیان سبزوار گفت: دولت باید پیش بینی بار مالی طرح لایحه رتبه بندی معلمان را در بودجه سال 94 ببیند که دوباره از این حیث دچار مشکل نشود.

رمضانعلی سبحانی فر در خصوص اجرایی نشدن طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح در مجلس تهیه شد و هنگامی که در صحن برای رای گیری گذاشته شد دولت اعلام کرد به لحاظ بار مالی که طرح رتبه بندی معلمان دارد باید به صورت لایحه درآید.

وی با بیان اینکه اگر مجلس شورای اسلامی این طرح را تصویب میکرد قطعا به دلیل بار مالی زیادی که داشت توسط شورای نگهبان بازگردانده می شد، افزود: به همین جهت مجلس به طرح رای نداد تا این طرح به صورت لایحه ارائه شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود طی 6 ماه این لایحه تهیه شود، اظهار داشت: متاسفانه در انجام این کار تاخیر شد و به دنبال آن نارضایتی و تذکر نمایندگان به دولت را در پی داشت اما در آخرین پاسخی که از وزارت داده شد این لایحه به دولت ارائه شده است و اکنون در هیئت دولت است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، روداب و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان را در بودجه سال 94 ببیند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه دولت به این مسئله در سال 94 به مشکل بار مالی برخورد نکنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در ابتدای دولت گذشته طرح پلکانی را اجرا کرد که این طرح انگیزه لازم را در معلمان ایجاد نمی‌کرد ولی در طرح رتبه‌بندی که با توجه به دانش، مهارت و مدرک تحصیلی و دیگر عوامل موثر است، می تواند سطح معیشت، دانش و مهارت معلمان را بالا برد.

سبحانی فر با بیان اینکه بیمه طلائی 400 میلیارد تومان به شرکت بیمه ایران بدهکار است، افزود: علت خوابیدن کارت طلائی در دولت یازدهم و اواخر دولت گذشته این بود که پول از فرهنگیان گرفته شد و جای دیگر هزینه شد و این بی تدبیری انجام شد.

وی ادامه داد: بدهی که بیمه طلائی دارد باعث شده که در دولت یازدهم با یک چنین شرکتی قرارداد ببندد و دیگر شرکتهای بیمه حاضر به بستن قرار داد نباشند به همین جهت از دولت می‌خواهیم که ازمحلي تزریق مالی انجام دهد و با یک شرکت توانمند قرارداد ببندد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای با بیان اینکه پول از فرهنگیان گرفته می‌شود و خدمات ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: در این مقطع دولت باید کمک کند و این وضعیت را ساماندهی کند، چون این یک نقص بزرگ است.

وی در پایان تاکید کرد: از دولت میخواهیم که این بدهی را بپردازد و با یک شرکت بیمه توانمند قرداد ببندد و ما هم این طرح را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

منبع: ایسنا

 

نظرت را بنویس
comments

احسان

اگراسفند ماه لایحه به مجلس برود ممکن است تصویب نشود و... از وزیر بهداشت یاد بگیرید .

ماجیکار

آقا رمضانعلی: کل طرحها در مجلس ما دو قسم اند یا بارِ مالی دارند که اصلا تصویب نمیشوند یا بارِ حالی دارند که آنها هم دو گونه اند:یا به ما حال میدهند که تصویب شدنشان اصالتا مشکل شرعی دارد یا حال ما را میگیرند که موافقین در جلسه با ذکر صلوات موافقت خودشان را اعلام نموده و طرح با اکثریت آرا به تصویب می رسد

س

آقا ما که نفهمیدیم کی هستی و از کجا اومدی ولی دمت گرم خوشم اومد که به هیچ کس رحم نمیکنی

و باز نزديك انتخابات شد و اين آقايان تازه يادشون افتاده كه به راي معلمان خيلي نياز دارند. آقاي مهندس!!!! ديگه فايده اي نداره آقاي دكتر راه چمني با قدرت در انتخابات حضور خواهد داشت و بساط خيلي ها رو به هم خواهد ريخت
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما