رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر: پیگیر احداث مجتمع فرهنگی در سبزوار خواهم بود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: پیگیر احداث مجتمع فرهنگی در سبزوار خواهم بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی مقصودی به پیشنهاد خبرنگار ما مبنی بر اینکه سبزوار به یک مجتمع فرهنگی نیاز دارد تا بصورت متمرکز امور فرهنگی و برنامه های جانبی همچون نمایشگاه های کتاب و برنامه های هنری در آن اجرا شود، افزود: این موضوع نیاز به بررسی و تصویب در شورا دارد که بنده پیگیر این مساله خواهم بود.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف ما در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری ارتقا و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در شهر سبزوار است.

مقصودی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه ناوی مقدمه ای بر اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سبزوار بود، افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب زمینه ای شد برای ایجاد نمایشگاه های بزرگتر، چراکه سبزوار شهری فرهنگی با تعداد زیادی دانشجو است.

وی راه اندازی بازارچه کتاب را از اولویت های شورای اسلامی شهر برای ترویج فرهنگ کتاب دانست و اظهار داشت: سبزوار استعدادهای ایجاد چندین نمایشگاه کتاب و عرضه آن را دارد و برای این امر باید مسئولان فرهنگی چاره اندیشی مناسبی انجام دهند.

مقصودی با بیان اینکه تعداد کتاب فروشی های شهرستان از میانگین آن در استان کمتر نمی باشد، افزود: بنده این موضوع  که تعداد کتاب فروشی های شهر در حال کم شدن می باشد را قبول ندارم، به نظر بنده اگر استقبال مردم از خرید کتاب کمتر شده بخاطر عرضه بعضا کتاب های زرد در کتاب فروشی هاست.

وی برپایی جمعه بازار در سال های گذشته را دلیلی بر وجود تمایل مردم به ارائه کتاب به خصوص تازه های کتاب دانست و تصریح کرد: جمعه بازار در دو سال ابتدایی به خوبی فعالیت می کرد اما متاسفانه به دلیل کم لطفی ها و بی مهری سرپرست وقت شهرداری و میراث فرهنگی که آرامگاه اسرار را در اختیار داشت جمعه بازار به تعطیلی کشیده شد و زحمات ما در این زمینه بی نتیجه ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به صبغه فرهنگی دکتر طالبی شهردار سبزوار و تمایل وی مبنی بر راه اندازی مجدد این مکان، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری درصدد راه اندازی مجدد جمعه بازار هستند چرا که معتقدند این مساله به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک می کند.

مقصودی درباره بزرگداشت دکتر شریعتی نیز گفت: تلاش یک نفر برای نیل به این هدف کافی نیست و اراده جمعی مسئولان ر و نهاد های فرهنگی را می طلبد تا بتوان مراسم درخور شانی برای این روشنفکر اسلامی برگزار کرد.

منبع: شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهرداری احداث شهرک سینمایی در سبزوار را پیگیری می کند

نظرت را بنویس
comments

ماجیکار

یکی دیگه از اتفاقای جالب تو این شهر همین جناب مقصودی دامه برکاته هستند...یعنی نحوه رای آوری ایشون(بهره برداری از تشابه فامیلی) اینقدر کار فرهنگی خارق العاده ای بوده که دوستان شورایی رو مجاب کرده در مقام تشویق، ریاست کمیسیون فرهنگی رو به نام جناب مستدامشون سند بزنن؟!!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما